PracaGrupypl.praca.dyskusje › prawo do swiadczeń przedemerytalnych -pomostowych emerytur

  • 1. Data: 2005-04-09 09:57:47
    Temat: prawo do swiadczeń przedemerytalnych -pomostowych emerytur
    Od: "damiz" <d...@g...pl>

    Mam bardzo poważny problem. Jestem pracownikiem zakładu,który stoi na skraju
    bankructwa. W maju br.przewidziane są zwolnienia znacznej grupy pracowników
    (około 200 osób) obawiam się ,że ja rownież dostanę wypowiedzenie. Mam 36
    letni staż -od kwietnia rozpocząl się 37 rok pracy w tym 30 lat w warunkach
    szkodliwych.Ukończyłem 54 lata. Jestem zrozpaczony gdyż w swietle wielu
    przeczytanych przepissów nie mam szans na żadne swiadczenia. oOstatntnio
    czytałem w prasie,że ma być przywrócone prawo do zasiłków przedemerytalnych
    pracownikom,ktorzy spełniali określone warunki do 1999 r. Czy jest to prawdą
    i czy dla tych osób jest jakaś szansa na uzyskanie jekichkolwiek świadczeń
    ,kiedy zostaną zwolnieni z pracy nie ze swojej winy. Czy Kodeks Pracy chroni
    pracownika z takim stażem pracy jak mój?