PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Tue, 12 Apr 2005 09:41:46 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl

    > To jest punkt widzenia pracodawcy.

    Jestem czymś pośrednim. Pracodawcą, bo albo zatruniam sam albo dla
    zlecających mi zorganizowanie jakiejś pracy. Najemnikiem, bo dla
    zlecających jestem siłą najmeną. Nazywa się to mądrze outourcingiem.
    Z tacji specyfiki pracy jestem zainteresowamy możliwością szybkiego
    reagowania na propozycje zleceniodawców, co skutecznie utrudniają
    dzisiejsze przepisy. Mógłbym dać ludziom znacznie więcej i częściej
    zarobić w sposób nieregularny. A nie mogę... Przepisy nie pozwalają.

    > Trochę trudno będzie znaleźć rozsądny argument dla najemnych, żeby
    > rozwalili KP tak jak rozwalili PRL, tym bardziej, że wiedzą jak
    > wyszli na rozwaleniu PRL.
    > Trochę trudno będzie użyć przekonujacego argumentu w stosunku do
    > pracowników siedzących z pampersem przy kasie, pracowników, którym
    > pracodawca płaci mało lub wcale

    Właśnie. KP to taki pampers dla pracowników. Czy nie czas wydorośleć?
    Łatwiejsza zmiana pracy to plus też dla pracowników kiepskiego
    zakładu.
    Ale ja nie o tym - jak pisałem i potwierdzasz - w masie siła, nawet
    kosztem rozsądku. Tego nic nie zmieni, więc tematu nie ma :).

    > Juz pobieżna lektura KP pozwala na przekonanie, ze tylko on pozwala
    > najemnym na zachowanie resztek godności.

    No właśnie. Resztek.

    > Może w USA odmienny system działa, ale w Polska to taki kraj, gdzie
    > nie tylko pracownicy powinni być trzymani krótko, ale pracodawcy
    > niestety też - to też Polacy.

    Pewnie. Masz rację. Pytanie tylko - jakie instrumenty mają temu
    służyć.
    Pod pozorem możliwości nadużyć można np. wprowadzić zasadę, że na
    zatrunienie pracownika należy uzyskać koncesję w ministerstwie pracy
    po zdaniu egzaminu. Słuszne, prawda?
    Jak pisałem w innym miejscu tego tematu (dziś o 01:01) - chodzi mi
    wyłącznie o możliwości zatrudniania i płacenia tam, gdzie obecnie
    jest to zakazane, a nie wprowadzenie bezprawia.

    > Jeszcze trudniej o wspólny front bezrobotnych z pracodawcami.
    > Pracownik ma jeszcze złudzenia, że może go nie zwolną, więc może
    > być skłonny do ustępstw jeżeli doświadczenie go jeszcze nie
    > pozbawiło naiwności, a bezrobotny już tych złudzeń nie ma.

    Jaki pracownik jest zainteresowany zmniejszeniem złudnego
    bezpieczeństwa, żeby ulżyć doli bezrobotnego? Fantazja.

    Bezrobotny, który straci prawo do zasiłku, ma ponad 50 lat i rodzinę
    na utrzymaniu, jeśli nie jest idiotą, to zrozumie dlaczego ktoś chce
    zmienić przepisy w sposób umożliwiający mu zarobienie na chleb nawet,
    jeżeli nie zapewni mu to wszystkich "przywilejów" pracowniczych.

    > Poza tym być może, że coraz więcej ludzi jest świadomych tego, że
    > Polska to taki kraj, w którym ustępstwa wobec pracodawców nie
    > zwiększają ilości miejsc pracy, ale ilość spraw rozpatrywanych przez
    > sądy pracy.

    Manipulujesz tu kolego wypowiedziami populistycznymi. Szkoda tylko,
    że nie wnoszą nic konkretnego do tematu możliwości rozszerzenia
    zatrudnienia.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej