PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cena za strone www - c.d.

  • 1. Data: 2005-04-09 06:29:57
    Temat: Cena za strone www - c.d.
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    W żródłowym wątku "Cena za strone www" znalazłem wypowiedź,
    która skłoniła mnie do zadania pytań.
    Najpierw zacytuję tą wypowiedź:

    "Rób ja uważasz, że ci się opłaci. To nie tylko cena robocizny! Znam osobę,
    co na pierwszym roku studiów (zresztą humanistycznych) robiła strony za
    darmo, czasem nawet dając drobną łapówkę-prezent za to. Osoba ta namówiła
    sporo drobniejszych firm na własną domenę i wykonanie strony, nawet
    załatwiając wszystkie formalności. Jedyne zastrzeżenie było takie, że na
    stronie była widoczna informacja, kto ją wykonał, z adresem www wykonawcy
    oraz firma, która stronę dostała w prezencie obiecała rekomendować (polecać)
    wykonawcę znajomym firmom. Dzisiaj - 3 rok studiów - ta osoba miesięcznie
    zarabia minimum 5tys. wykonując strony na zamówienie, nie przesadzając z
    przyjmowanymi zleceniami. Ma wystarczająco wiele zamówień bez dodatkowej
    reklamy. I olbrzymią bibliotekę własnych elementów, skryptów i szablonów,
    dzięki czemu wykonanie zlecenia jest realizowane sprawnie i szybko.
    J.K."

    Wypowiedź była wprawdzie a propos ceny 100 zł za stronę www, na fali dyskusji
    na temat poniżej jakiej kwoty juz sie nie opłaca wykonać strony www, ale moją
    ciekawość wzbudziły przemyślenia szerszej natury, aczkolwiek jak najbardziej
    związane z tematem.

    Marketingowo to rozwiązanie z robieniem stron www na początku za darmo
    przemawia do mnie pod warunkiem, że robi to osoba, która ma zapewnione
    pełne utrzymanie z innego źródła - np. rodzice.

    Natomiast jeżeli wspomniany student w ciągu dwuch lat zwiększył swoje
    dochody z tworzenia stron www od zera do 5000, to ja mam pytania:

    - jaka jest obecnie tendencja rozwojowa zapotrzebowania na nowe strony www,
    spada, rośnie, czy stoi w miejscu?

    - czy zapotrzebowanie na nowe strony www jest na tyle duże, że jest wstanie
    wyżywić potencjalnych webmasterów, którzy nie mając mniej lub bardziej
    stałych dochodów, mogą wpaść na pomysł zarabiania tworzeniem www?
    (mam tu na myśli tworzenie stron przez osoby, które już zakończyły edukację)

    - jakie są prognozy dalszego zapotrzebowanie na strony www w perspektywie
    dalszego (mam nadzieję, że dalszego, bo są silne tendencje do wystąpienia
    z UE) członkostwa Polski w UE?

    - jakie są prognozy dalszego zapotrzebowanie na strony www w perspektywie
    projektowanego zwiększenia nakładów na informatyzację społeczeństwa?

    Marek

  • 2. Data: 2005-04-09 07:19:05
    Temat: Re: Cena za strone www - c.d.
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > - jaka jest obecnie tendencja rozwojowa zapotrzebowania na nowe strony
    www,
    > spada, rośnie, czy stoi w miejscu?

    Oczywiście, że rosnie, bo nie ma innej mozliwości.
    Człowiek jest zwierzęciem stadnym i wszystko co pozwoli mu się komunikować i
    informowac o sobie innym ludziom da się sprzedać i musi sie rozwijać.
    Ponieważ wiadomo, że stały dostep do internetu (a potem własną stronę www)
    ma jeszcze bardzo mały % obywateli/firm, więc może to tylko rosnąć.

> [...]
    > stałych dochodów, mogą wpaść na pomysł zarabiania tworzeniem www?
    > (mam tu na myśli tworzenie stron przez osoby, które już zakończyły

    Tego nie chce mierzyć ani zgadywać.

    >w perspektywie dalszego (mam nadzieję, że dalszego, bo są silne tendencje
    do wystąpienia
    > z UE) członkostwa Polski w UE?

    Z jakich kręgów obywateli/firm są takie ciągoty? Gdzie można o tym
    przeczytać?

    > - jakie są prognozy dalszego zapotrzebowanie na strony www w perspektywie
    > projektowanego zwiększenia nakładów na informatyzację społeczeństwa?

    Jak tylko nie bedzie sie państwo brało za "zwiększanie nakładów" to
    zapotrzebowanie bedzie rosnąć.

    vertret

  • 3. Data: 2005-04-09 11:00:36
    Od: "Darek" <d...@e...pw.edu.pl>

    Na normalne zarobki mozna liczyc jesli sie prowadzi profesjonalna agencje
    reklamowa i obsluguje sie duze firmy. Jesli jestes amatorem to mozesz
    zarobic, ale na piwo. Firm swiadczacych uslugi tworzenia stron sa setki,
    kazda ma dobre portfolio. A strone WWW teraz moze stworzyc srednio zdolny
    uczen gimnazjum. Nawet jesli masz juz kilka dobrych, komercyjnych projektow
    o to kolejne zdarzaja sie raz na kilka miesiecy. I jesli zaspiewasz za
    strone (chyba ze sklep internetowy albo cos w tym stylu) wiecej jak 1000zl
    to klient sobie poszuka kogos innego kto zrobi dobrze i za 300zl. Z kolei
    duze firmy, ktore sa w stanie zaplacic za strone kilka tysiecy szukaja
    agencji, a nie amatorow.
    Owszem sa ludzie ktorzy zarabiaja wieksze sumy, ale to przewaznie mistrzowie
    FLASHa (np. www.2advanced.com) albo ludzie ktorzy pisza duze aplikacje w
    PHP, J2EE itp.

  • 4. Data: 2005-04-09 18:36:14
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > jaka jest obecnie tendencja rozwojowa zapotrzebowania na nowe
    > strony www, spada, rośnie, czy stoi w miejscu?

    Rośnie. Tak samo jak liczba wykonujących je.

> [...]
    > lub bardziej stałych dochodów, mogą wpaść na pomysł zarabiania
    > tworzeniem www? (mam tu na myśli tworzenie stron przez osoby, które

    Jak każda inna branża. Jeżeli masz pomysł, zrobisz rozeznanie na
    rynku, opracujesz dobry plan marketingowy... dasz radę.

> [...]
    > jakie są prognozy dalszego zapotrzebowanie na strony www w
    > perspektywie projektowanego zwiększenia nakładów na informatyzację

    To już sobie poszukaj, czy ktoś zamował się takimi opracowaniami.
    Najważniejsze jest to, aby planując rozwój w tą stronę być w zgodzie
    z aktualnymi trendami, mieć w małym palcu sprawy związane z bazami
    danych i odpowiednimi narzędziami, czy językami. To jednak za mało,
    jeżeli planujesz samodzielną obsługę "projektów", a nie kooperację
    jako wykonawca. Wtedy musisz pamiętać, że najważniejsze dla ciebie
    będzie sprzedanie tego, co robisz i właśnie od tego musisz zaczynać.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 5. Data: 2005-04-10 18:09:42
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    ........ciach[]

    Ogólnie podchodzicie do projektu bardzo technicznie ,zapominjąc o
    "marketingu".
    A w tej branży najczęściej to "firma" szuka klienta ,a nie klienta ma
    potrzebę i szuka wykonawcy.

    Pomyśl czemu klient powinnien skorzystac z twoich narzędzi (serwis www) =
    zrezygnowac z dotychczasowych.
    KORZYŚCI płynące z posiadania Twojego.

    p.s.
    mało jest firm , które nie maja własnego serwisu

    rafal

  • 6. Data: 2005-04-10 19:12:55
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    konto <k...@o...pl> napisał(a):

    > mało jest firm , które nie maja własnego serwisu

    Czy to fakt, czy przypuszczenie?

    Jeżeli fakt, to czy to znaczy, że każda nowa firma zaraz po rejestracji
    w ustawowo wymaganych urzędach natychmiast szuka webmastera :) ?
    Jeżeli to fakt, to polski rynek webmasterski wygląda tak, jak Międzyzdroje
    w środku sezonu - Lato z Radiem radziło kiedyś w środku sezonu, żeby nie
    przyjeżdżać do Międzyzdrojów, bo tam wszyscy już są :))
    W związku z powyższym wszelkie próby dołączenia do grona już czynnych
    webmasterów, nie miałyby sensu jako skazane z góry na niepowodzenie.

    Marek

  • 7. Data: 2005-04-10 23:21:12
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Ogólnie podchodzicie do projektu bardzo technicznie ,zapominjąc o
    > "marketingu".

    Zrobiłeś ciach przed doczytaniem do końca...

    J.K.