PracaGrupypl.praca.dyskusje › przedluzenie umowy

  • 1. Data: 2004-11-09 22:32:07
    Temat: przedluzenie umowy
    Od: tress <tress@GWIZDAM_NA_SPAM.gazeta.pl>

    witam serdecznie

    moze Panstwo mi pomoga,bo jakos wygogloowac nie moge ;/

    Szukam informacji nt. ile czasu ma pracodawca na podpisanie z pracownikiem
    nowej umowy o prace po wygasnieciu kontraktu na czas okreslony?? Ostatnia
    (trzecia) umowa obowiazywala mnie do 31go pazdziernika ( mamy roczne
    kontrakty), od 2.XI stawiam sie w pracy slyszac codziennie, ze nowa umowa
    cytuje: "wlasnie sie robi" i zaczynam juz tracic nadzieje,ze kiedykolwiek
    to nastapi.
    co robic w tej sytuacji?? przeciez jesli nie przedluza mi tej umowy,
    dochodzenie wyplaty wynagrodzenia za przepracowane dni + nalezna prowizja
    od sprzedazy w listopadzie, jest bezcelowe (chyba) prawda? W koncu stawiam
    sie w pracy jak ostatnia naiwna, bez jakichkolwiek podstaw :(

    czy istnieja przepisy, ktorymi moglabym sie podeprzec idac z ta sprawa do
    kadr?

    z gory serdecznie dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam
    tress

  • 2. Data: 2004-11-09 23:22:21
    Temat: Re: przedluzenie umowy
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-09, tress <tress@GWIZDAM_NA_SPAM.gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > cytuje: "wlasnie sie robi" i zaczynam juz tracic nadzieje,ze kiedykolwiek
    Jest już 10-ty. Sprawdź w ZUSie, czy firma jest zarejestrowana, jako Twój
    płatnik składek ZUSowskich. Jeśli tak, to masz problem z głowy. Istnieją
    przesłanki, aby stwierdzić, że następuje stosunek pracy. Co, przy braku
    podpisanej umowy oznacza zatrudnienie na etat na czas nieokreślony.

    BTW, terminów nie znam, ale biorąc na logikę to podejrzewam, że nie więcej
    niż 7 dni. W ciągu 7 dni mają być zgłaszane zmiany w ZUSie.

> [...]
    > od sprzedazy w listopadzie, jest bezcelowe (chyba) prawda? W koncu stawiam
    > sie w pracy jak ostatnia naiwna, bez jakichkolwiek podstaw :(
    Sprawdź ten ZUS. Jeżeli jednak się okaże, że jesteś wyrejestrowana,
    no to gorzej. Bez sądu pracy się nie obejdzie. Czy masz świadków, którzy
    słyszeli, że szef obiecywał Ci umowę? Czy są w firmie jakieś podpisane przez
    Ciebie dokumenty (faktury, parafy na umowach z klientami, cokolwiek - nie wiem,
    czym się zajmujesz w firmie)? Jeżeli tak, to sąd pracy.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/

  • 3. Data: 2004-11-11 08:59:04
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "tress" <tress@GWIZDAM_NA_SPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie w pracy jak ostatnia naiwna, bez jakichkolwiek podstaw :(
    >
    > czy istnieja przepisy, ktorymi moglabym sie podeprzec idac z ta sprawa

    Przepisy przepisami, a Ty pracujesz już w tej firmie 3 lata, poznałaś
    zwyczaje i wiesz, że nie wszystko odbywa się dokładnie zgodnie z
    przepisami. Jeżeli obiecano Ci następną umowę o pracę, to być może jest w
    przygotowaniu (może zachorowała kadrowa, może osoba upoważniona do
    podpisania wyjechała itp.) i będzie to (wg mojej wyczucia), jak
    dotychczas, też umowa o pracę na czas określony i będzie to tzw. pierwsza
    umowa na czas określony. Ważna rzecz: ZUS - skoro ma być z Tobą podpisana
    umowa o pracę, to z pewnością nie zostałaś wyrejestrowana z dniem
    01.11.2004 r. i jesteś w dalszym ciągu pracownikiem.

    Przepisy są, ale radzę z nich nie korzystać, bo albo pracodawca nie
    zatrudni Cię na dłużej niż do końca miesiąca, albo sama będziesz prosić o
    zwolnienie, bo sytuacja w miejscu pracy stanie się nie do wytrzymania.
    A czy Ty postępujesz też dokładnie zgodnie z przepisami i cały
    obowiązujący Cię czas pracy wykorzystujesz wyłącznie na pracę?

    Pozdrawiam

    wa