PracaGrupypl.praca.dyskusje › Z góry przepraszam jeśli NTG ale mam pytanie:

  • 1. Data: 2004-11-09 21:41:17
    Temat: Z góry przepraszam jeśli NTG ale mam pytanie:
    Od: "Wilq" <m...@p...fm>

    wyczytałem tutaj niedawno, że można uzyskać bezzwrotną pożyczkę, z UE, na
    rozpoczęcie działalności gospodarczej - podobno 12tys zł. Czy to
    rzeczywiście jest możliwe?? a jeśli tak to jakie warunki trzeba spełnić??
    Pomysł na dobry biznes mam tylko właśnie mam za mało funduszy żeby go
    wcielić w życie a z tą kwotą byłoby to już bardziej realne. Z góry dziękuję
    za każdą pomoc.

  • 2. Data: 2004-11-10 09:38:20
    Temat: Re: Z góry przepraszam jeśli NTG ale mam pytanie:
    Od: "jurekh" <h...@o...pl>

    owszem, nawet sam byłem zainteresowany, ale w moim UP to wygląda
    następująco:
    - trzeba się zgłosić do odpowiedniego okienka gdzie się zajmują doradzaniem
    - tworzą tam ok 25 osobową grupy i do jednej z nich trzeba się zapisać
    - kierują na specjalny kurs 10-dniowy w czasie którego trzeba napisać
    biznes-plan
    - te biznes-plany które są najlepsze ze wszystkich grup z danego UP dostają
    szanse na bezzwrotną kwote (teraz ok 11 600 zł). Oceniany jest przez
    władze danego powiatu i brana jest pod uwagę działalność jaką chce się
    rozpocząć, i zapotrzebowanie na nią w powiecie
    - trzeba mieć jednego lub dwóch poręczycieli na tę kwotę, zależy od
    zarobków,
    - dobrze jest mieć więc jakieś własne środki
    - i znowu ode mnie : nie zapomnieć w biznes planie o ZUS-ie na tórego tych
    pieniędzy nie można przeznaczyć
    - UP przeznacza jakąś tam kwote na ten cel i nie należy się spodziewać że
    się dostanie w maks. wysokości, może to być dużo mniej.
    - jeszcze nie widziałem - to ode mnie- żeby sie dało coś zacząć z kwotą 11
    600 zł

    powodzenia! pozdrawiam