PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzedluzenie umowy › Re: przedluzenie umowy
    From: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przedluzenie umowy
    Date: Tue, 9 Nov 2004 23:22:21 +0000 (UTC)

    On 2004-11-09, tress <tress@GWIZDAM_NA_SPAM.gazeta.pl> wrote:
    > Szukam informacji nt. ile czasu ma pracodawca na podpisanie z pracownikiem
    > nowej umowy o prace po wygasnieciu kontraktu na czas okreslony?? Ostatnia
    > (trzecia) umowa obowiazywala mnie do 31go pazdziernika ( mamy roczne
    > kontrakty), od 2.XI stawiam sie w pracy slyszac codziennie, ze nowa umowa
    > cytuje: "wlasnie sie robi" i zaczynam juz tracic nadzieje,ze kiedykolwiek
    > to nastapi.
    Jest już 10-ty. Sprawdź w ZUSie, czy firma jest zarejestrowana, jako Twój
    płatnik składek ZUSowskich. Jeśli tak, to masz problem z głowy. Istnieją
    przesłanki, aby stwierdzić, że następuje stosunek pracy. Co, przy braku
    podpisanej umowy oznacza zatrudnienie na etat na czas nieokreślony.

    BTW, terminów nie znam, ale biorąc na logikę to podejrzewam, że nie więcej
    niż 7 dni. W ciągu 7 dni mają być zgłaszane zmiany w ZUSie.

    > co robic w tej sytuacji?? przeciez jesli nie przedluza mi tej umowy,
    > dochodzenie wyplaty wynagrodzenia za przepracowane dni + nalezna prowizja
    > od sprzedazy w listopadzie, jest bezcelowe (chyba) prawda? W koncu stawiam
    > sie w pracy jak ostatnia naiwna, bez jakichkolwiek podstaw :(
    Sprawdź ten ZUS. Jeżeli jednak się okaże, że jesteś wyrejestrowana,
    no to gorzej. Bez sądu pracy się nie obejdzie. Czy masz świadków, którzy
    słyszeli, że szef obiecywał Ci umowę? Czy są w firmie jakieś podpisane przez
    Ciebie dokumenty (faktury, parafy na umowach z klientami, cokolwiek - nie wiem,
    czym się zajmujesz w firmie)? Jeżeli tak, to sąd pracy.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/