PracaGrupypl.praca.dyskusje › pomóżcie prosze - jak to wpisać w CV?

  • 1. Data: 2007-09-30 19:15:54
    Temat: pomóżcie prosze - jak to wpisać w CV?
    Od: Lili <l...@b...pl>

    witam
    mam pytanie
    szukam pracy, wysyłam CV ale mało osób się ze mną kontaktuje.
    Nie wydaje mi się, żebym miała tak bardzo słabe CV.

    Staram się o stanowisko asystentki/sekretarki.

    W CV jako ostatnią pozycję wpisane mam stanowisko:
    "od 2004r do chwili obecnej - Tłumacz języka angielskiego; współpraca z
    biurami tłumaczeń w .................; prywatne zlecenia"

    Zastanawiam sie jaki jest powód. Czy przypadkiem nie powinnam ując tego
    inaczej?
    bo mam wrażenie, że rekrutujący myślą, że skoro jestem tłumaczem to nie
    potrzebuje innego zajecia. A ja jestem tłumaczem na zlecenia, siedze w domu
    i czekam i chciałabym podjąć prace stałą a w weekend wykonywać tłumaczenia
    (których nie ma aż tak dużo)
    jak to ująć?

  • 2. Data: 2007-10-01 05:59:32
    Temat: Re: pomóżcie prosze - jak to wpisać w CV?
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Lili wrote:

> [...]
    > i czekam i chciałabym podjąć prace stałą a w weekend wykonywać tłumaczenia

    Ja bym sprobowala tak:
    2004 - obecnie nazwa firmy - umowa zlecenie
    tlumaczenie takich a takich rzeczy na jezyk taki a taki
    [a tu wrzucasz wszystkie inne czynnosci, jakie przy okazji
    robilas, typu formatowanie tekstow w Wordzie itp.]

    Chodzi o to, zeby rozmyc troche ten obraz "tlumacza", bo mozesz miec
    racje: zawodowy "tlumacz jezyka angielskiego" to dla mnie i dla wielu
    ludzi ktos, kto zarabia lepiej niz sekretarka i aplikowanie przez
    tlumacza majacego prace na stanowisko sekretarki jest malo zrozumiale
    lub budzi obawy, ze tlumacz bedzie chcial cztery tysiace na reke na
    dzien dobry. Owszem, zainteresowac sie moze firma, ktora potrzebuje
    tlumaczen niemal codziennie i ktorej taniej bedzie zatrudnic tlumacza
    jako sekretarke niz placic biurom tlumaczen od zlecenia - jesli
    aplikujesz do tego rodzaju firmy, to prace tlumacza eksponuj.
    Praca tlumacza nie ma tez az tak wiele wspolnego z praca sekretarki i
    jesli aplikujesz do pracy, ktorej dotychczas nie wykonywalas, to
    wyeksponuj doswiadczenie w czynnosciach sekretarki/asystentki.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 3. Data: 2007-10-01 08:54:44
    Od: Lili <l...@b...pl>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 17:59:32 +1200, Immona napisał(a):
    > tlumacza

    dzieki
    byłam już sekretarką, asystentką
    tłumaczeniami zajmuję się dodatkowo (mam wykształcenie w tym kierunku ale
    średnio mi się to podoba)

  • 4. Data: 2007-10-01 09:37:29
    Od: Lili <l...@b...pl>

> [...]

    > [a tu wrzucasz wszystkie inne czynnosci, jakie przy okazji
    > robilas, typu formatowanie tekstow w Wordzie itp.]

    tak się nie sprawdzi, za dużo tych tłumaczeń było
    chcę to wpisać jakoś ogólnie
    może ktoś jeszcze ma innsy pomysł? :)

  • 5. Data: 2007-10-01 09:47:34
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 1 Paź, 11:37, Lili <l...@b...pl> wrote:

    a taki
    przy okazji

    > tak się nie sprawdzi, za dużo tych tłumaczeń było
    > chcę to wpisać jakoś ogólnie
    > może ktoś jeszcze ma innsy pomysł? :)

    2004 - obecnie wolny strzelec (tlumaczenia dokumentacji handlowej/
    innej na jezyk angielski)

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2007-10-01 09:59:31
    Od: Lili <l...@b...pl>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 02:47:34 -0700, glosnetu napisał(a):

    > 2004 - obecnie wolny strzelec (tlumaczenia dokumentacji handlowej/
    > innej na jezyk angielski)

    no właśnie zastanawiałam się czy wpisać "FREELANCER" :)
    "wolny strzelec" lepiej brzmi? :)
    wiem, że freelancer stpspwany jest już w j. polskim ale mam lekkie
    skrzywienie zawodowe i nie wiem czy tak wpisać czy nie :)

  • 7. Data: 2007-10-01 10:06:43
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 1 Paź, 11:59, Lili <l...@b...pl> wrote:

    > no właśnie zastanawiałam się czy wpisać "FREELANCER" :)
    > "wolny strzelec" lepiej brzmi? :)
    > wiem, że freelancer stpspwany jest już w j. polskim ale mam lekkie
    > skrzywienie zawodowe i nie wiem czy tak wpisać czy nie :)

    imho zalezy od branzy i firmy, do ktorej aplikujesz. Np w branzy
    medialnej i it 'freelance' bylby jak najbardziej na miejscu, a jak w
    innych - nie wiem.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2007-10-01 10:48:30
    Od: " edyta1973" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wydaje mi sie iz moze sie wydawac iz dos sporo na tym zarabiasz i nie
    podejmiesz sie pracy tak malo platnej jako asystentka /sekretarka. Poza tym
    zawsze dobrze jest miec za soba doswiadczenie na to stanowisko na ktore sie
    aplikuje. Jesli nie masz takiego doswiadczenia to nawiaz w liscie
    motywacyjnym do swoich umiejetnosci ktore posiadasz a ktore sa niezbedne w
    zawodzie sekretarki/asystentki ( np. jestes ososba b.dobrze zorganizowana i
    pilnujesz terminow, potrafisz doskonale prowadzic korespondencje w
    jez.polskim i obcym, jestes osoba zrownowazona... itd)