PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop a choróbsko

  • 1. Data: 2007-09-30 12:33:22
    Temat: urlop a choróbsko
    Od: "mietek" <n...@o...pl>

    witam
    co począć od jutra mam urlop a wczoraj przeziębiłem się i krótko mówiąc
    jestem chory, jechać jutro do przychodni po zwolenienie i wysłać je do firmy
    czy też coś innego?

    wielkie dzięki za informację panowie.

  • 2. Data: 2007-09-30 12:56:19
    Temat: Re: urlop a choróbsko
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2007 14:33:22 +0200, "mietek" <n...@o...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >jestem chory, jechać jutro do przychodni po zwolenienie i wysłać je do firmy

    Możesz chorować na urlopie nie zanosząc zwolnienia - pracodawcy nie interesuje
    co robisz podczas urlopu. Wtedy dostajesz za ten okres wynagrodzenie w wysokości
    średniej za ostatnie 3 miesiące. A jak pójdziesz na zwolnienie, to dostajesz
    przez bodajże pierwszy miesiąc 80% wynagrodzenia, ale wtedy powinieneś anulować
    urlop i wtedy nie "zużywasz" go.

    >wielkie dzięki za informację panowie.

    A panie?

  • 3. Data: 2007-09-30 13:24:10
    Od: "mietek" <n...@o...pl>

> [...]
    > dostajesz
    > przez bodajże pierwszy miesiąc 80% wynagrodzenia, ale wtedy powinieneś

    jakoś rzadko widuję tu panie, ale poprawię się sorki.
    dzięki za informację, ale mam wątpliwości, pracodawcę może rzeczywiście:
    "pracodawcy nie interesuje co robisz podczas urlopu."
    ale z tego co przegląłem kodeks pracy wynika, że urlop służy jednak innym
    celom niż chorowanie, więc nie mogę się zgodzić w pełni z tobą, może się
    mylę?
    a jak przebiega anulowanie urlopu wystarczy telefon albo mail czy jakaś inna
    forma?

  • 4. Data: 2007-09-30 13:26:37
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "mietek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jakoś rzadko widuję tu panie, ale poprawię się sorki.

    Rzadko? Lepiej zaopatrz się w okulary ;)

    > a jak przebiega anulowanie urlopu wystarczy telefon albo mail czy
    jakaś
    > inna forma?

    Wystarczy donieść zwolnienie lekarskie pracodawcy (możesz zrobić to
    przez kogoś).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2007-09-30 15:53:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdo52e$10d$1@news.lublin.pl mietek <n...@o...pl>
    pisze:

    > co począć od jutra mam urlop a wczoraj przeziębiłem się i krótko mówiąc
    > jestem chory, jechać jutro do przychodni po zwolenienie i wysłać je do
    > firmy czy też coś innego?
    Niezdolność do pracy orzeczona w trakcie urlopu przerywa jego bieg.
    IMO nie ma sensu marnować czasu wypoczynku (zakładam, że mowa o urlopie
    wypoczynkowym) na chorowanie (nawet wobec pewnych strat fiansowych), od tego
    jest właśnie zwolnienie lekarskie.

    --
    Jotte