PracaGrupypl.praca.dyskusje › pogaduszki w pracy

  • 1. Data: 2002-07-06 07:23:59
    Temat: pogaduszki w pracy
    Od: "robert" <r...@i...pl>

    pracuje w firmie komputerowej i do komunikacji miedzy poszczegolnymi osobami
    (zarowno na potrzeby firmy jak i prywatne) uzywam programu gadu-gadu,
    ktorego mam zabezpieczonego haslem, rowniez na programie Outlook Express
    dodalem swoja tozsamosc i sciagam sobie poczte........moje pytanie brzmi....
    czy moj szef ma pelne prawo do wgladu zarowno moich wiadomosci jak i calego
    archiwum gadu-gadu?? te programiki zabezpieczylem na haslo przed wejsciem
    osob niepowolanych, ale co mam zrobic, jak szef zazada ode mnie podania
    hasla, bo bedzie chcial sobie poczytac archiwum wiadomosci???
    jakie sa wasze zdania na ten temat??
    pozdrawiam
    robert

  • 2. Data: 2002-07-06 09:46:58
    Temat: Re: pogaduszki w pracy
    Od: "Michal Macierzynski" <a...@p...fm>

> [...]
    > osob niepowolanych, ale co mam zrobic, jak szef zazada ode mnie podania
    > hasla, bo bedzie chcial sobie poczytac archiwum wiadomosci???

    Moze, moze - w koncu robisz to na firmowym sprzecie i to jeszcze w godzinach
    pracy.
    Poza tym te hasla to tak latwo ominac (bo juz nie mowie zlamac).

  • 3. Data: 2002-07-06 09:50:30
    Od: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "robert" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osob niepowolanych, ale co mam zrobic, jak szef zazada ode mnie podania
    > hasla, bo bedzie chcial sobie poczytac archiwum wiadomosci???
    Tak, ma prawo wglądu. Komputer należy do firmy, wraz z całymi zasobami.
    Kasuj archiwum na bieżąco, to unikniesz kłopotów. No chyba, że masz tam
    wątki zachwalające szefa i firmę ;-))))

    --
    mangha

    Do what thou wilt shall be the whole of the Law.

  • 4. Data: 2002-07-06 10:15:22
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    , ale co mam zrobic, jak szef zazada ode mnie podania
    > hasla, bo bedzie chcial sobie poczytac archiwum wiadomosci???
> [...]
    Nie musi zadac hasla. Archiwum gg w formie zrozumialej, jest mozliwe do
    odczytania jak zwykly plik tekstowy.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-07-07 11:53:17
    Od: "WWTech" <w...@w...pl>

    Witam,

    "robert" <r...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > osob niepowolanych, ale co mam zrobic, jak szef zazada ode mnie podania
    > hasla, bo bedzie chcial sobie poczytac archiwum wiadomosci???

    Jesli w umowie nie jest _jednoznacznie_ _czarno_na_bialym_ wyszczegolnione
    ze jest inaczej, to wszystko co jest na komputerze firmy jest wlasnoscia
    firmy, czyli szef ma niczym nie ograniczone prawo wgladu, a proby ukrywania
    czegokolwiek co tam jest (odmowa podania hasla lub mocne kodowanie) to
    podstawa to wypowiedzenia przez okno w trybie natychmiastowym. Generalnie,
    lepiej to ustalic z szefem z gory albo tego nie robic wogole. Zreszta, albo
    tytulowe pogaduszki dotycza pracy przy pelnym blogoslawienstwie szefa i
    wszystko jest ok, albo jest to strata czasu pracy i podstawa do
    wypowiedzenia. To samo dotyczy sciagania mp3 i warezow przez lacza firmy.

    Pzdr, WWTK

  • 6. Data: 2002-07-08 05:10:43
    Od: "Marcin" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    A jak ma sie do tego przepis Rozporzadzenia Ministra Pracy w sprawie
    bezpieczenstwa i higieny pracy na stanowiskach wyposazonych w monitory
    ekranowe (1 XII 1998 r., Dz.U. 148, poz. 973): "Przy projektowaniu, doborze
    i modernizacji oprogramowania, a takze przy planowaniu wykonyania zadan z
    uzyciem ekranu monitora pracodawca powninien uwzgledniac w szczegolnosci
    nastepujace wymagania: (...) e) bez wiedzy pracownika nie mozna dokonywac
    kontroli jakosciowej i ilosciowej jego pracy"
    Czy mozna ten przepis tu zastosowac?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 7. Data: 2002-07-08 05:52:36
    Od: "Flamenco" <m...@p...onet.pl>

    teoretycznie nie, ale jesli robisz to z komputera sluzbowego, to ma prawo
    zrobic co zechce
    i jeszce cie wywalic z roboty, za to ze korzystasz z kompa do celow
    prywatnych itd..
    Jesli pracodawca informuje, ze robi monitoring ruchu i podpiszesz taki kwit,
    ze o tym wiesz, to nawet sie pozalic nie bedziesz mogl.

  • 8. Data: 2002-07-08 07:46:34
    Od: "WWTech" <w...@w...pl>

    Witam,

    "Marcin" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > nastepujace wymagania: (...) e) bez wiedzy pracownika nie mozna dokonywac
    > kontroli jakosciowej i ilosciowej jego pracy"

    Przy maximum dobrej woli ze strony pracodawcy:
    (p-d pracodawca, p pracownik)
    P-d oglasza kontrole. P sie zgadza, p-d znajduje cos, czego nie powinno tam
    byc, p wylatuje za marnotrawienie zasobow firmy (sprzetu i czasu). P sie nie
    zgadza, p wylatuje za odmowe.
    O ile wogole p moze odmowic. A z tego co wiem nie moze.

    Innymi slowy, ten przepis w praktyce nie wnosi nic.

    > Pozdrawiam
    >
    > Marcin

    Pzdr, WWTK

  • 9. Data: 2002-07-15 16:19:10
    Od: "Yoan" <y...@c...pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marcin
    >
    > jeśli na pracy Ci nie zależy to stosuj w/w ustawę - życzę szczęścia
    poza tym radzę kasować archiwum na bieżąco

    pozdrawiam
    yoan