PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czego potrzebuja pracodawcy

  • 1. Data: 2002-07-05 13:14:34
    Temat: Czego potrzebuja pracodawcy
    Od: "Greg Misiorek" <g...@w...att.net>

    Chacialbym sie podzielic z reszta grupy krotka lista, ktora moze pomoc w
    zrozumieniu, czego tak naprawde szukaja pracodawcy.

    Prosze ze szczegolna uwaga przyjzec sie kolejnosci punktow:

    1. Doswiadczenie
    2. Zainteresowanie dana praca
    3. Dopasowanie do istniejacego juz zespolu
    4. Dyspozycyjnosc
    5. Kompetencje i umiejetnosci

    Odnosze wrazenie, ze wiekszosc osob, ktore wkraczaja w badz usiluja
    zaistniec na rynku pracy patrzy na podobne kategorii, ale w odwrotnej
    kolejnosci.

    greg

  • 2. Data: 2002-07-05 17:05:14
    Temat: Re: Czego potrzebuja pracodawcy
    Od: "www.vidi.biz.pl" <N...@w...pl>

    Użytkownik "Greg Misiorek" <g...@w...att.net> napisał w
    wiadomości news:_YgV8.78967$UT.5374144@bgtnsc05-news.ops.worldn
    et.att.net...
> [...]
    >
    > Odnosze wrazenie, ze wiekszosc osob, ktore wkraczaja w badz usiluja
    > zaistniec na rynku pracy patrzy na podobne kategorii, ale w odwrotnej

    Ja dodalbym jeden punkt i postawil go na pierwszym miejscu, a poxniej dlugo
    dlugo nic.

    Kazdy pracodawca szuka u pracownika tej samej cechy, czasem nawet
    nieswiadomie:))

    Dziwne ?

    Ta cecha nazywa sie PROBLEM SOLVER (w doslownym tlumaczeniu -ROZWIAZYWACZ
    PROBLEMOW)

    "Sprzedajac" siebie jako problem solvera (z konkretnymi przykladami)
    zostawiamy cala konkurencje daleko w tyle.

    Pozdrawiam
    Kuba
    www.vidi.biz.pl

  • 3. Data: 2002-07-05 18:19:55
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Odnosze wrazenie, ze wiekszosc osob, ktore wkraczaja w badz usiluja
    > zaistniec na rynku pracy patrzy na podobne kategorii, ale w odwrotnej

    Pracodawca kupuje narzędzie pracy ( swojej). Na ogol chce, zeby owe
    narzedzie cos wytwarzalo , albo przetwarzalo i sie nie psuło.
    Każda firma ma jakies okreslone sytuacje ( poszukiwanie, obslugiwanie
    Klientow, produkcja, zakupy, logistyka) i dajacy kase za naszą prace chce
    miec swiadomosc, że ten ktos robi to co powinien, i nie musi sie juz w
    związku z powyższym tym ciagle zajmowac.
    Doświadczenie jest tylko gwarancja, ze kandydat juz widzial podobne sytuacje
    , albo wrecz takie same, i bedzie umial podjac odpowiednie decyzje /
    działania. Pracodawca jest bezbronny wobec kandydata, bo ludzie sie
    wymieniaja doswiadczeniem rekrutacyjnym, i o co moga zapytac kazdy wie, i
    jaka jest pozadana odpowiedz tez sie mozna dowiedziec z internetu choćby.
    Dlatego szukaja nowych rozwizan, zeby sie cos o kandydatach dowiedziec.

    Sądzę, że najważniejsze jest dla Pracodawcy, czy bedziesz ogniwem
    samowystarczajacym, czy bedzie trzeba sztab ludzi, żeby Cie pilnowac ciagle
    i pokazywać co i jak masz zrobic.

    Wojtek

  • 4. Data: 2002-07-05 19:34:17
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Greg Misiorek napisał:

> [...]
    >
    > 1. Doswiadczenie
    > 2. Zainteresowanie dana praca
    > 3. Dopasowanie do istniejacego juz zespolu

    Pracodawcy tego potrzebują, ale nie wszyscy o tym wiedzą, że taka jest
    kolejność.

    Moi pracodawcy woleli inną:

    1. Dyspozycyjność
    2. Dyspozycyjność
    3. Zainteresowanie daną pracą
    4. Kompetencje i umiejętności

    albo:

    1. Dopasowanie do istniejącego zespołu
    2. Niska cena pracy
    3. Uwielbienie i szacunek dla szefa
    4. Bezpieczeństwo emocjonalne dla szefa

    albo:

    1. Dyspozycyjność
    2. Dyspozycyjność
    3. Skuteczność
    4. Niski koszt pracy

    Oczekiwania te były różne i wiele z nich było szkodliwych dla firmy, ale
    nie była moja, więc nie ja decydowałem. Czego pracodawca oczekuje wg mnie?

    1. Skuteczności działania
    2. Umiejętności
    3. Nietworzenia konfliktów w firmie
    4. Umiarkowanych kosztów pracy