PracaGrupypl.praca.dyskusjepoczątkujący programista .NET ... › Re: początkujący programista .NET ...
    From: adasiek <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: początkujący programista .NET ...
    Date: Thu, 23 Dec 2004 09:44:02 +0100

    P.M. wrote:

    [...]
    > WebForms z bazami danych (np. z SQL Server). Jak powinienem mądrze zacząć na
    > rynku pracy? Czy istnieją firmy, w których znajdzie pracę mniej doświadczony
    > programista .NET? Czy może lepiej najpierw zrealizować/współrealizować kilka
    > zleceń? A może w ogóle lepiej pracować samemu a nie w firmie?
    > Uprzejmie prosiłbym o pomoc w tych dylematach. Dziękuję bardzo.

    http://imagine.thespoke.net/registration/
    to jest oficjalny konkurs microsoftu, ktory promuje technologie .NET;

    podejrzewam, ze jest masa innych konkursow, ktore promuja taka
    technologie; nawet jezeli nikt nie wychwyci Cie na takim konkursie,
    to bedziesz mial jakies udokumentowane doswiadczenie z technologia;
    proponuje zatem zainteresowac sie tego typu sprawami, a pozniej
    najnormalniej w swiecie uderzyc z CV i LM w odpowiedzi na ogloszenie
    dotyczace pracy w charakterze programisty .NET - zakladam, ze masz
    chociaz wyksztalcenie srednie;

    poza tym dobrym pomyslem na zycie, jest opublikowanie jakiegos kodu
    na zasadzie freeware - a juz najlepiej, gdybys wspoltworzyl jakis
    popularny projekt dostepny przez sourceforge; no, ale w .NET to se
    ne da;

    mozesz rowniez uczestniczyc w konferencjach .NET ;-) oficjalnych
    listach dyskusyjnych, zglaszac bugi na stosownych listach; tak,
    zeby w archiwach tych list zostal po Tobie jakis konkretny slad;

    dobrym pomyslem moze byc rowniez przygotowanie strony WWW z poradami
    dla programistow .NET i wypuszczenie np. jakiegos kursu w .pdf;
    moze byc jakis szczegolny przypadek np. "duze bazy danych w aplikacjach
    technologii .NET";

    wszystkie powyzsze przyklady sprawia, ze pozniej bedzie Ci latwiej
    znalezc prace, bo potencjalny pracodawca bedzie wiedzial, ze 1)
    nie siedzisz na d***, tylko robisz cos konkretnego; 2) masz wiedze
    na temat danej technologii; informacja "technologie .NET poznalem
    z kursu na studiach" wyglada gorzej niz informacja "jestem aktywnym
    uczestnikiem list dyskusyjnych n/t technologii .NET, mam osiagniecia
    w konkursach .NET organizowanych przez miejska biblioteke publiczna
    w pcimiu dolnym, cala sasiednia wioska czyta moje pedeefy na temat
    skalowania okien w .NET";

    pzdrv;
    adas;