PracaGrupypl.praca.dyskusje › pierwsza praca a urlop

  • 1. Data: 2004-07-01 22:36:31
    Temat: pierwsza praca a urlop
    Od: "Asia" <o...@g...pl>

    Witam,
    jak to jest z tym pierwszym urlopem wg nowych przepisow?
    Przykladowo: zatrudnilismy pracownika na umowe o prace od 1 lipca 2004. Jest
    to jego pierwsza praca. Osoba ta ma wyksztalcenie wyzsze.
    Kiedy moze wziasc pierwsze dni urlopu i w jakim wymiarze? Czy obowiazuja go
    dni na zadanie, jesli tak to takze sa to te 4 dni?
    Bede wdzieczna za wyjasnienie.

    --
    pozdrawiam,
    - Asia

  • 2. Data: 2004-07-01 23:31:36
    Temat: Re: pierwsza praca a urlop
    Od: "Mario" <m...@f...adres.pl>

    Teraz jest tak, że urlop należy się już po miesiącu, a nie tak jak dawniej
    po pół roku.

    Ukończone studia magisterskie liczą się jako 8 lat pracy.

    Tak więc pracownikowi zaraz po ukończeniu studiów należy się
    rocznie 20 dni urlopu.

    Pracownikowi więc po przepracowaniu miesiąca należą się 2 dni urlopu
    (20/12=1,66 - ale z tego co wiem zaokrągla się w górę - na korzyść
    pracownika).

    Po przepracowaniu 2 miesięcy: 4 dni (20/12 *2=3,33)

    Po przepracowaniu 3 miesięcy: 5 dni (20/12 *3=5)

    itd.

    Natomiast jeśli taki pracownik po studiach przepracuje 2 lata
    (czyli w sumie już ma 10 lat), to rocznie należy mu się już nie 20 a 26 dni
    urlopu.
    Zasady obliczania zostają takie same.

    Czyli w przypadku waszego pracownika, może on wziaść od 1 sierpnia 2 dni
    urlopu.

    Mario.

  • 3. Data: 2004-07-03 00:10:12
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 02 lip 2004 w liście [news:cc26sm$nqc$1@inews.gazeta.pl] Mario
    [m...@f...adres.pl] napisał(a):

    > Ukończone studia magisterskie liczą się jako 8 lat pracy.

    Tak gwoli ścisłości: ukończone studia = dyplom magistra? A może samo
    absolutorium?

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 4. Data: 2004-07-03 06:54:59
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał w
    wiadomości news:cc4ti1$p6p$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tak gwoli ścisłości: ukończone studia = dyplom magistra?

    Z pewnością dyplom, niekoniecznie magistra, może być inżyniera, licencjata
    (studia 3-letnie).

    > A może samo
    > absolutorium?

    Niestety, nie.