PracaGrupypl.praca.dyskusje › Godziny pracy

  • 1. Data: 2004-07-01 21:12:27
    Temat: Godziny pracy
    Od: "Mister Muscle" <i...@o...pl>

    Witam
    W pewnej firmie pracuje się w systemie zmianowym:
    1-sza zmiana pięć dni w tygodniu od 8ej do 18ej
    2-ga zmiana pięć dni w tygodniu od 8ej do 16ej, sobota od 8ej do 14ej.
    Pensje są stałe i nie zależą od ilości wypracowanych godzin (no przecież
    czasami trzeba te "parę minut" zostać), chociaż jest tak, że na umowie
    jest, powiedzmy 600PLN, a pracownik do rączki otrzymuje 800PLN (na tyle
    się z pracodawcą na rozmowie umawiał)

    Czy w świetle obowiązujących przepisów powyższe godziny pracy zgodne są z
    prawem?

    Jeszcze jedno: często zdarza się potrzeba wzięcia urlopu na jeden dzień,
    na co szef stwierdza, że on nam to ukróci, że "u nas we firmie odchodzi
    się od takich jednodnówek". Mam wziąć urlop na tydzień do cholery, czy iść
    do lekarza? (ale wtedy kasy mniej)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-02 19:47:24
    Temat: Re: Godziny pracy
    Od: "Mrowka" <m...@b...pl>

    Użytkownik "Mister Muscle" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy w świetle obowiązujących przepisów powyższe godziny pracy zgodne są z
    > prawem?

    A kto z dzisiejszych pracodawcow przejmuje sie prawem?
    Moj facet pracuje codziennie po 14-15 godzin i jedyne co moze to sobie
    ponarzekac....

    Magda

  • 3. Data: 2004-07-03 00:11:46
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 02 lip 2004 w liście [news:cc4e8s$mpv$1@news.onet.pl] Mrowka
    [m...@b...pl] napisał(a):

    > A kto z dzisiejszych pracodawcow przejmuje sie prawem?
    > Moj facet pracuje codziennie po 14-15 godzin i jedyne co moze to
    > sobie ponarzekac....

    Ja mam działalność gospodarczą i dzisiaj (piątek) wyszedłem z firmy, z
    którą współpracuję po 24.00. Ale tak czasem bywa...

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 4. Data: 2004-07-03 07:27:02
    Od: "Mrowka" <m...@b...pl>

    Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał w wiadomości

    > Ja mam działalność gospodarczą i dzisiaj (piątek) wyszedłem z firmy, z
    > którą współpracuję po 24.00. Ale tak czasem bywa...

    Wiesz,co innego osoba majaca swoja dzialalnosc i dzialajaca na swoj rachunek
    a co innego pracownik 'zmuszony' do takiej orki za kase niewymierna do
    wysilku :(

    Pozdrawiam.Magda

  • 5. Data: 2004-07-03 19:57:11
    Od: "Mister Muscle" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Mrowka" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A kto z dzisiejszych pracodawcow przejmuje sie prawem?
    > Moj facet pracuje codziennie po 14-15 godzin i jedyne co moze to sobie

    ok, wiem że niektórzy pracują 24h/dobę 7dni/tydzień, ale chodziło mi o to,
    czy w tym konkretnym przypadku jest to zgodne z prawem, nic więcej.
    Dzięki za odp i pozdr