PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: JAK KUPIC BILET PRZEZ INTERNET

  • 1. Data: 2004-07-01 19:17:57
    Temat: Re: JAK KUPIC BILET PRZEZ INTERNET
    Od: "Roberto" <r...@p...onet.pl>

    Niektore banki (np. mBank) oferuja spejalne karty Visa do transakcji
    elektronicznych, tj. przez internet, telefon, itp. W sumie fajna sprawa bo
    karty te sa stosunkowo bezpieczne.
    Inna sprawa, ze visa traktuje swoich klientow w naszym kraju jak debili,
    ktorych mozna robic w bambuko ile wlezie.
    Generalnie visa przewalutowuje transakcje wedlug sobie tylko znanych kursow
    walut, ktorych szary klient sznas poznac nie ma. Dodatkowo od pewnego czasu
    rozliczenia odbywaja sie w euro co oznacza, ze kazda inna waluta przeliczana
    jest
    najpierw na euro a dopiero nastepnie na zlotowki - konsekwencje sa takie, ze
    dwa razy stosowany jest ten "specjalny" kurs walut. Jak by tego bylo malo
    visa pobiera prowizje w wysokosci 2% od wartosci transakcji.
    Nie daj boze aby transakcja nie doszla do skutku i sprzedawca wycofywal
    obciazenie - wowczas visa zwroci co prawda pieniazki ale uzywajac "innego"
    przelicznika walut a do tego nie zwroca pieniazkow pobranych jako prowizje.
    Co jest dla mnie szczegolnie przykre to to, ze nie ma mozliwosci kontaktu
    z dzialem klienta - po prostu maja nas w d... Szkoda bo bedac w USA
    widzialem,
    ze klient tam traktowany jest zupelnie inaczej i o kazdej poze dnia i nocy
    moze
    jakiegos pierdolca z visa ochrzandolic telefonicznie i domagac sie osobiscie
    reklamacji i satysfakcji za powstale niescislosci. Czy my jestesmy
    faktycznie
    tak strasznie gorsi od yankesow? Ja osobiscie stawiam sie znacznie wyzej od
    przecietnego amerykanina i wkur.... mnie obena sytuacja - jak tylko moj bank
    zaoferuje mi mozliwosc posiadania innej karty to natychmiast pozbede sie
    visa'y.

    Pozdrowionka
    p.s. Sorki, ze sie tak rozpisalem ale po pyfku ten typ tak wlasnie chodzi
    :-)

  • 2. Data: 2004-07-02 08:37:24
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Roberto" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Inna sprawa, ze visa traktuje swoich klientow w naszym kraju jak debili,
    > ktorych mozna robic w bambuko ile wlezie.
    Jak by tego bylo malo
    > visa pobiera prowizje w wysokosci 2% od wartosci transakcji.

    to jest "normalna" praktyka, nie ogranicza sie tylko do Polski.
    btw, jesli bedziesz mial szanse zadzwonienia do nich, dostaniesz menu
    glowne, piec podglownych, z kazdego kilka kolejnych, w miedzyczasie wstukasz
    w klawiature telefonu wszystkie dane - Twoje i karty, a 15 - 20 minut
    pozniej i tak mozesz nie otrzymac odpowiedzi, jakiej oczekiwales. A
    pieniazki plyna... ;)

    marek

  • 3. Data: 2004-07-03 22:15:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Roberto <r...@p...onet.pl> wrote:
    > takie, ze dwa razy stosowany jest ten "specjalny" kurs walut. Jak by
    > tego bylo malo visa pobiera prowizje w wysokosci 2% od wartosci
    > transakcji.

    To raczej nasz polski bank dolicza sobie 1-3% do kursu, ktory mu da Visa.
    Poza tym sprzedaje po swoim kursie.

    I co wazne - w strefie Euro - jest tylko przewalutowanie Euro-PLN a nie tak
    jak kiedys EURO->USD->PLN

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/