PracaGrupypl.praca.dyskusje › referencje a umowa o dzielo

  • 1. Data: 2003-07-09 16:03:40
    Temat: referencje a umowa o dzielo
    Od: "K.K." <n...@s...pl>

    Czy jest sens brania referencji od pracodawny ktory zatrudnial cie na umowe
    o dzielo, czy referencje maja sens jedynie w przypadku dluzszego wykonywania
    pracy?

    Wykonuje rozne prace w ramach umow o dzieło. Po studiach bede potrzebowal
    miec udokumentowane doswiadczenie, wiec wpadlem na pomysl (swoja droga
    czytajac grupe) aby od moich okazjonalnych pracodawcow brac referencje.
    Oczywiscie sam musze sobie je napisac a oni podpisza.

    Czy takie papierki maja znaczenie dla przyszlego (etatowego) pracodawcy, czy
    szkoda sobie zawracac glowe?

    Z gory dziekuje za odpowiedz,
    Karol

    --
    kakru (at) w p . p l

  • 2. Data: 2003-07-09 17:54:45
    Temat: Re: referencje a umowa o dzielo
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

> [...]
    > Oczywiscie sam musze sobie je napisac a oni podpisza.
    >
    > Czy takie papierki maja znaczenie dla przyszlego (etatowego) pracodawcy,

    Moim zdaniem kazdy papier ktory dokumentuje Twoje doswiadczenie jest wazny.
    Nie szkodzi wziac przeciez nic nie tracisz.

  • 3. Data: 2003-07-09 18:08:40
    Od: "K.K." <n...@s...pl>

    > Moim zdaniem kazdy papier ktory dokumentuje Twoje
    doswiadczenie jest wazny.
    > Nie szkodzi wziac przeciez nic nie tracisz.

    Wlasciwie racja :)
    A czy przyszly pracodawca moze zadac okazania umowy
    jako-takiej?
    Slyszalem, ze zdarza sie iz potencjalny pracodawca dzwoni do
    poprzedniego szefa (lub kadr) i prowadzi z nim(i) rozmowy na
    temat pracownika, ale czy moze zazadac do wgladu umowwy ?

    Co tu sie oszukiwac - naczytalem sie tej grupy, i
    postanowilem zaczac zbierac udokumentowane doswiadczenie.
    W tym roku zdalem mature, zaczynam studia (informatyka
    Politechnika Krakowska), a ze chwytam sie roznych projektow
    od 2-3 lat juz jakos, ale nigdy nie bylem zatrudniony
    oficjalnie, to zaczynam sie martwic o swoje doswiadczenie :)
    (to udokumentowane rzecz jasna :) ) A ze moj obecny
    "pracodawca" jest chetny mi dac wszelkie dokumenty
    potwierdzajace moja prace o jakie tylko poprosze, to chce to
    wykorzysstac w takim stopniu w jakim sie da. Ale nie wiem o
    co prosic :) Stad moje pytanie o referencje w przypadku umow
    o dzielo, stad tez nie wiem jak sie ma sprawa w przypadku
    papierka zwanego umowa :)

    Z gory dziekuje za wszelkie sugestie,
    a Tobie Alicjo dziekuje nawet z dolu za juz udzielona mi
    odpowiedz ;)
    Karol

  • 4. Data: 2003-07-09 19:14:56
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    > Slyszalem, ze zdarza sie iz potencjalny pracodawca dzwoni do
    > poprzedniego szefa (lub kadr) i prowadzi z nim(i) rozmowy na
    > temat pracownika, ale czy moze zazadac do wgladu umowwy ?

    No nie wiem czy to jest w porzadku. Podejrzewam, że jak będziesz miał
    referencje to będzie to bardziej cenne niż umowa bo

  • 5. Data: 2003-07-09 19:20:31
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    Jeszcze raz bo mi w pol zdania wyslalo.

    No nie wiem czy to jest w porzadku. Podejrzewam, że jak będziesz miał
    referencje to będzie to bardziej cenne niż umowa bo to przeciez suchy
    formalny zapis.
    Co do telefonow to oczywiscie ze sie zdarza. Ostatnio zauwazylam duzo
    czesciej i rozmowy sa bardziej szczere. Mam wrazenie, ze pracodawcy mimo
    konkurencji zaczynaja miedzy soba bardziej wspolpracowac. Zdarza sie nawet
    ostrzegaja sie o nieuczciwych pracownikach.

    Moim zdaniem bardziej niz odbyta praca licza sie wykonane rzeczy, ktore
    ktos potrafi udokumentowac. Tak jak ty swoje wykonane "dzieła". Referencje
    sa o tyle lepsze, ze oprocz efektu mozna sie dowiedziec, jak przebiegala
    wspolpraca. A to przeciez wazne.
    Pozdrawiam i powodzenia
    ALicja

  • 6. Data: 2003-07-09 20:46:30
    Od: "K.K." <n...@s...pl>

> [...]
    "dzieła". Referencje
    > sa o tyle lepsze, ze oprocz efektu mozna sie dowiedziec,

    Bardzo dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam,
    Karol

    --