PracaGrupypl.praca.dyskusjekto jest absolwentem? › Re: kto jest absolwentem?
    From: "Katarzyna" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kto jest absolwentem?
    Date: Wed, 9 Jul 2003 23:23:52 +0200

    > To nie jest takie pewne. UP mają własną definicję absolwenta (wojsko tez).
    > Politechnika traktuje studenta jako absolwenta gdy uzyska absolutorium.
    > Dzieje się to wtedy, gdy wszystkie przedmioty są zaliczone i praca
    > magisterska (inzynierska) została złożona i przyjęta przez komisję, a nie
    > kiedy obroniona. Obrona odbywa się z "wolnej stopy", ale prezydent K
    > twierdził, że jest inaczej , wiec na róznych uczelniach może być inaczej.
    > Też miałem kiedyś z tym problem i w ministerstwie pracy kobieta nie
    > potrafiła zdefiniować kto jest absolwentem i udzieliłem jej lekcji czego
> [...]

    Witam Serdecznie!

    Z doswiadczenia moich znajomych wiem, ze w UP bezrobotnym absolwentem
    uczelni wyzszej jestes od dnia obrony (do 12 mscy, oczywiscie z kilkoma
    zastrzezeniami :) ), natomiast zgodnie z Systemem Szkolnictwa Wyzszego w
    Polsce, aby uzyskać tytuł zawodowy, jak licencjat, inżynier, magister czy
    równoznaczne tytuły mgr inż, mgr edukacji etc. student musi zaliczyć
    wszystkie przedmioty i praktyki objęte planem studiów, złożyć i obronić
    pracę dyplomową oraz zdać pomyślnie egzamin dyplomowy. Wówczas Absolwent
    owej szkoły wyższej otrzymuje dyplom ukończenia studiów na określonym
    kierunku studiów, trzy odpisy a także - na swój wniosek również - dyplom w
    języku obcym. (zrodlo: http://www.buwiwm.edu.pl/syst/opis.htm).
    Zgodnie z tym, Marsjanka w chwili obecnej nie jest absolwentka wyższej
    uczelni. Jednakze znajac realia naszego pieknego kraju wszystko jest mozliwe
    ... :)

    Pozdrawiam Serdecznie
    Katarzyna