PracaGrupypl.praca.dyskusje › jakie są zarobki młodego inżyniera?

  • 1. Data: 2003-07-09 06:58:26
    Temat: jakie są zarobki młodego inżyniera?
    Od: "Krzysztof Marniok" <m...@p...fm>

    Skończyłem studia na Politechnice (budownictwo). Chciałbym się dowiedzieć na
    jakie wynagrodzenie mogę liczyć podejmując pracę zaraz po studiach. Na kilku
    stronach internetowych znalazłem sumy rzędu 2500zł, ale gdy bywałem na
    rozmowach kwalifikacyjnych oferowano mi najniższą krajową pensję.
    --

    pozdrawiam:
    ______________________________

  • 2. Data: 2003-07-09 07:10:22
    Temat: Re: jakie są zarobki młodego inżyniera?
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    Zależne od stanowiska
    Zależne od kwalifikacji
    Zależne od firmy do której idziesz
    Zależne od rodzaju pracy etat\akord
    Zależne od doświadczenia
    W niektórych fitrmach zależne od znajomości języka/ów
    To przed wszystkim
    Nie można uogólniać
    Pozdrawiam
    Stachu

  • 3. Data: 2003-07-09 07:11:28
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    "Krzysztof Marniok" <m...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > stronach internetowych znalazłem sumy rzędu 2500zł, ale gdy bywałem na
    > rozmowach kwalifikacyjnych oferowano mi najniższą krajową pensję.

    Witam,

    Ja mam 5 lat doswiadczenia w IT i bedac na rozmowie zaoferowano mi 1400 pln
    mowiac ze sa takie zasady i ich nie zmienia (podobno kazdy zaczyna od zera w
    doslownym tego slowa znaczeniu).
    Takie czasy Panie ;-)

    Pozdrawia
    Janet

    ps.: nie sadze abys dostal 2500 netto zaraz po studiach bez doswiadczenia
    (no chyba ze sie myle)

  • 4. Data: 2003-07-09 07:13:01
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    http://gazeta.psb.com.pl/Wyd-02-6/abcrynku.html

  • 5. Data: 2003-07-09 07:23:55
    Od: "Emanuel" <e...@b...pl>

    Po skresleniu mnie z mechatroniki
    (informa, elektronika... , a tak na prawde niewiele
    poza mechanika), mysle o pracy kierowcy, chocby ZTM.
    Rozmawialem z pewna kobieta o pracy jej synow.
    Francuska firma dzialala bez placenia podatku.
    Pracowal za grosze 10 godz dziennie jako programista.
    Facet po Polibudzie, z jezykami, w dodatku
    musial sie "wykazac" aby zostac przyjetym na stale (bylo
    to cos w formia starzu). Pracowal za grosze,
    i wiecie, co?
    Nic
    Firma musiala zaczac placic podatek i sie wyniosla.

    Drugiemu ponoc wiedzie sie lepiej.

    Rynek pracy nie jest w pelni nasycony, ale
    informatykow produkuje sie coraz wiecej.

    Sory, ze troche zmienilem temat, ale z tego co wiem, bez
    znajomosci nie mozna oczekiwac dobrej pracy jako inzynier
    budowlany. Po takich ciezkich studiach (tak slyszalem od
    znajomego z Twojego wydzialu) mozesz pracowac nawet jako programista.

  • 6. Data: 2003-07-09 08:11:34
    Od: "Jan Nowak" <c...@p...fm>

    też jestem młodym inz, wczoraj byłem na rozmowie w duzej firmi e budowlanej
    na M, i mi zapoponowali 1000 na starta........chyba sie zdecyduje...

  • 7. Data: 2003-07-09 08:49:23
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof Marniok wrote:
    > Skończyłem studia na Politechnice (budownictwo). Chciałbym się
    > dowiedzieć na jakie wynagrodzenie mogę liczyć podejmując pracę zaraz

    Widzisz problem lezy w zlym pojmowaniu swiata przez 80 a moze wiecej procent
    naszej spolecznosci :( niekoniecznie tej po studiach.
    "Papier" to nie wszystko a czesto zupelne NIC ! Pracodawca z reguly
    potrzebuje doswiadczonego fachowca a przyjmujac mlodego - zoltodzioba
    (sorry) od razu skazuje sie na kilka straconych miesiecy na odpowienie
    szkolenia, Twoje przystosowanie sie do pracy i znalezienie wlasciwego
    "miejsca w szeregu".
    Zalosne jest to, ze ludzie przychodza na rozmowy kwalifikacyjne i jedno co
    potrafia jasno i precyzyjnie okreslic to sa ich zadania (żądania) finansowe
    .

    Tobie radze podjac prace za najnizsze wynagrodzenie a jesli okaze sie, ze
    jestes tego wart moze dostaniesz 2500 - jesli nie w tej firmie to w
    nastepnej (tam juz bedziesz wyjadaczem na dzien dobry !).
    Mariusz

    p.s. przyklad z mojego podworka: zona chce przyjac do pracy cukiernika -
    przychodza ludzie z dokumentami czeladnika, 5-8 letnim stazem w cukierni i
    podobno doswiadczeni (takie wnioski wynosimy z rozmowy kwalifikacyjnej).
    Oczekiwania potencjalnego pracownika: 1000pln netto + ekwiwalent. Ich
    kariera konczy sie w 30 minut pozniej kiedy musza stanac do stolu i zrobic
    najbanalniejsza rzecz, ktora kazdy cukiernik MUSI umiec - ciasto kruche.
    Znowu szukamy pracownikow :(

  • 8. Data: 2003-07-09 09:10:37
    Od: "Krzysztof Marniok" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

> [...]
    > jestes tego wart moze dostaniesz 2500 - jesli nie w tej firmie to w
    > nastepnej (tam juz bedziesz wyjadaczem na dzien dobry !).

    Ja bynajmniej nie oczekuje dużego wynagrodzenia. Nie mam żadnych
    oczekiwań finansowych i bardzo chętnie przyjmę każdą ofertę pracy w zawodzie
    nawet za 500 zł, bo doskonale rozumiem, że nie jestem w chwili obecnej dla
    swojego przyszłego pracodawcy więcej wart. A moje pytanie bierze się z stąd
    że na kilku rozmowach, na których byłem, padło pytanie: Jakie jest moje
    oczekiwane wynagrodzenie.

  • 9. Data: 2003-07-09 09:19:08
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

> [...]
    stąd
    > że na kilku rozmowach, na których byłem, padło pytanie: Jakie jest moje

    Witam,

    I to jest wg mnie zle myslenie osoby po studiach. A niby dlaczego masz
    startowac z tej samej pozycji co osoba ktora przez 5 lat nic nie robila albo
    pracowala fizycznie bo nauka jej nie pociagala.
    Sadze ze nie poto ludziska studiuja po 5 lat i maja ten okres wyjety z
    zyciorysu aby potem stawac na rozmowie i cieszyc sie z 500 pln ktore ktos
    raczy im zaproponowac.

    Poprostu teraz jest wilczy kapitalizm i pracodawcy wiedza ze wkoncu kogos
    znajda na stanowisko.

    Wg mnie w kraju robi sie powoli paranoja z praca i trzeba bedzie wiac z
    Polski jak tylko otworza granice na do Europy.
    Jak mozna sobie przyszle zycie za 500 albo po podwyzce za 1500 pln ulozyc ??

    Pozdrawiam
    Janet

  • 10. Data: 2003-07-09 09:57:38
    Od: "Maciej_NT" <m...@n...pl>

> [...]
    albo
    > pracowala fizycznie bo nauka jej nie pociagala.

    Witaj.
    Nie sprowadzaj wszystkich do poziomu pracownikow fizycznych albo nieukow. Ja
    po sredniej szkole pracowalem 7 lat (i to wcale nie fizycznie) w branzy
    informatycznej, i dam sobie glowe uciac ze wiem wiecej
    oraz mam wiecej doswiadczenia niz osoba po studiach.
    Zreszta takiej jednej osobie przepisywalem prace inzynierska czy jak to sie
    tam zwie, i wg mnie to bylo kompletne dno (ta praca) i potem masz stanac w
    szranki z kurde nie wiadomo za ile kupionym tytulem.
    Wkurza juz mnie to.
    Maciej