PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie a porozumienie stron (co z zasilkiem)

  • 1. Data: 2003-07-08 21:07:37
    Temat: Wypowiedzenie a porozumienie stron (co z zasilkiem)
    Od: "Basia" <a...@o...pl>

    Witam!
    Mam bardzo wielki problem - stracilam prace, a do 10 b.m. musze podjac
    b.wazna decyzje, dotyczaca swojej przyszlosci...

    Urodzilam sie w 1952r, mam 51 lat, z czego przepracowalam 32 lata (od 1971
    do 2003).
    Zostalam zwolniona za wypowiedzeniem, z przyczyn ekonomicznych - redukcja
    zatrudnienia. W wyniku tego zostala mi wyplacona 3-miesieczna odprawa
    przewidziala w pkt. 8 odpowiedniej ustawy. Kolejnym etapem jest
    przyslugujacy mi zasilek przedemerytalny, przez 9 lat... do osiagniecia
    wieku 60 lat.
    W mysl porozumienia pomiedzy dyrektorem, a zakladowymi organizacjami
    zwiazkowymi, przysluguje mi jednak prawo zmiany formy rozwiazania umowy o
    prace na POROZUMIENIE STRON W OPARCIU O USTAWE O ZWOLNIENIACH GRUPOWYCH. W
    wyniku tego, przysluguje dodatkowa odprawa pieniezna, w moim przypadk
    4-miesieczna. Nie wiem co w tym przypadku ze swiadczeniami
    przedemerytalnymi.

    Pytanie jest takie:
    Czy mozna skorzystac z zamiany WYPOWIEDZIENIA na POROZUMIENIE STRON aby
    zachowac prawo do swiadczenia przedemerytalnego? (Ustawa z 14.12.1994 O
    zatrudnieniu i przeciwdzialaniu bezrobociu, pkt 4.4)?
    Ewentualnie jak i co napisac we wniosku o zamiane WYPOWIEDZENIA na
    POROZUMIENIE, aby pracodawca musial spelnic obietnice, a nie zaczal
    powolywac sie na jakies kruczki prawne?

    Prosze zyczliwych o porade!

    Basia

    a...@o...pl

    PS Jesli czyta to ktos, kto moze udzielic mi profesjonalnej, popartej
    odpowiednimi przepisami porady, jestem w stanie ja (w pewnym skromnym
    stopniu) sfinansowac.

  • 2. Data: 2003-07-08 21:59:37
    Od: r...@r...pl

    > PS Jesli czyta to ktos, kto moze udzielic mi profesjonalnej, popartej
    > odpowiednimi przepisami porady, jestem w stanie ja (w pewnym skromnym
    > stopniu) sfinansowac.

    przypadek jest na tyle powazny/szczegolny, ze opieranie sie na opiniach z grupy
    moze byc niezdrowe.
    Moze w Urzedzie Bezrobocia bedzie prawnik ktory po zapoznaniu sie
    z _tym konkretnym_ przypadkim cos poradzi?
    a jak nie to PIP - tam na pewno jest prawnik z ktorym mozna o tym pogadac...
    (za darmo)

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2003-07-08 22:06:23
    Od: "Basia" <a...@o...pl>

    Przypadek faktycznie powazny. W UP, w PIP i u swojego bylego pracodawcy
    mowia zupelnie roznie. Zasada jest tez taka, ze w im wiekszym miescie jest
    UP, tym rzetelniej mowia. Z tego co zdazylam sie dowiedziec, bardzo wazne
    jest precyzyjne powolanie sie w odwolaniu ;-) na odpowiednia ustawe i
    paragraf. Zobaczymy, jutro bede jeszcze dzwonic.

    dzieki!

  • 4. Data: 2003-07-10 17:21:53
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest precyzyjne powolanie sie w odwolaniu ;-) na odpowiednia ustawe i
    > paragraf. Zobaczymy, jutro bede jeszcze dzwonic.

    Popieram kolege co do powagi sytuacji, ale na chlopski rozum porozumienie
    stron to nie jest zadne wyhscie dla Ciebie - bo dobrowolne
    Wojtek