PracaGrupypl.praca.dyskusje › uk.jobs.*

  • 1. Data: 2003-07-09 03:58:06
    Temat: uk.jobs.*
    Od: "Andrzej Wroblewski" <c...@a...waw.pl>

    Witajcie.

    Zajrzalem na uk.jobs.offered i zauwazylem, ze w co najmniej polowie
    przypadkow pracodawca podaje przewidywane roczne wynagrodzenie za dane
    stanowisko (glownie w przypadku stricte okreslonych obowiazkow i
    kwalifikacji - tam, gdzie powstaje pewna elastycznosc, jest "good" albo
    "excellent" albo cos podobnego). Zajrzalem na pl.praca.oferowana i ... ni
    ma. Nie znalazlem ani jednego ogloszenia, w ktorym pracodawca oferowalby
    konkretne pieniadze za konkretna prace. U nas nie zgadzaja sie obowiazki i
    nazwa stanowiska. Szczytem bylo jak ostatnio dostrzeglem "pracownika
    HelpDesk" z obowiazkami wykwalifikowanego administratora sieci / programisty
    / webmajstra. Przepraszam, to chyba nie byl szczyt, jak znam naszych
    kochanych rodakow, ale pewnie ktos mnie poprawi.

    Pytanie... A moze by tak zaproponowac Milosciwie Nam Panujacemu (badz tez
    niepanujacemu) Moderatorowi, zeby wprowadzil zasade, ze musi byc podany
    przedzial finansowy wynagrodzenia za prace? Moze to by pozwolilo nam
    odsiewac uczciwych i nieuczciwych pracodawcow?

    Druga sprawa... uk.jobs.contract - o ile dobrze zauwazylem, postowane sa tam
    zlecenia dla freelancerow roznej masci, w tym takze projekty internetowe,
    programistyczne, itd itp. Ogolnie praca czasowa. U nas jakims cudem
    pracodawcy wstydza sie powiedziec: "tak, potrzebuje pracownika na jakis
    czas" i robia ludziom nadzieje, a potem zwalniaja. Moze stworzenie takiej
    grupy pl.praca.czasowa byloby dodatkowym narzedziem dyscyplinujacym
    pracodawcow i systematyzujacym logistyke informacji pomiedzy potencjalnym
    pracodawca a szukajacymi pracy?

    Mam nadzieje, ze zlosliwcy kilerzy trolli z tym ostatnim nie odesla mnie do
    diabla (nowe.grupy.propozycje - czy jak to tam..) ;-)) Wszystko chyba dotyka
    tematu grup pl.praca.*

    Pozdrawiam, prosze o opinie i... ewentualnie... dzialanie :-)

    --
    Andrzej 'Caramoon' Wróblewski
    www design freelancer --==|@\

  • 2. Data: 2003-07-09 07:30:35
    Temat: Re: uk.jobs.*
    Od: "Sz." <p...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Wroblewski" <c...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie.
    [ciach]

    Witaj,

    Nie ma chyba kwestii w ktorej bym sie z Toba nie zgodzil.
    Podanie zakresu mozliwej placy ograniczyloby rowniez prace pracodawcy (brak
    zgloszen osob ktore danym przedzialem finansowym
    nie bylyby zainteresowane), wyrownaloby rynek pracy (na zasadzie za taka
    prace zwykle placa tyle, za taka tyle) i czlowiek wiedzialby
    ze ma dobra prace, ze dobrze placi sie za jego umiejetnosci i nie mialby
    watpliwosci ze moze jakby sie tak trafilo, jakby akurat "orzel wypadl" ...
    Z psychologicznego punktu widzenia mysle ze spoleczenstwo byloby mniej
    sfrustrowane, bardziej praktyczne a i na grupach praca.* mniej byloby
    postow w stylu: "robie to i to - ile za to moge wziazc ?"

  • 3. Data: 2003-07-09 16:55:46
    Od: tgw <t...@p...onet.pl>

    "Sz." wrote:

> [...]
    > sfrustrowane, bardziej praktyczne a i na grupach praca.* mniej byloby
    > postow w stylu: "robie to i to - ile za to moge wziazc ?"

    Witam.
    Marzenia, marzenia, marzenia.

    U nas jest burdel i jeszcze pewnie dlugo tak bedzie.

    Ale gratuluje pomyslu i tresciwego jego przedstawienia.

    tgw

  • 4. Data: 2003-07-09 19:02:38
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl>

    "Andrzej Wroblewski" <c...@a...waw.pl> napisał(a) tak:
    > Witajcie.
    >
    > Zajrzalem na uk.jobs.offered i zauwazylem, ze w co najmniej polowie
    > przypadkow pracodawca podaje przewidywane roczne wynagrodzenie za dane
    > stanowisko
    (...)

    U nas to trochę jest na żywioł i może niektórzy pracodawcy chcą najpierw
    wybadać kandydata na rozmowie pod względem płacy w poprzedniej firmie,
    żeby mu broń Boże nie dać więcej. Ja np. na rozmowie mówiłem, że wolałbym
    to zachować w tajemnicy, a potem przedstawiałem swoje propozycje płacowe.
    Jeśli pracodawca jest otwarty, to podyskutuje i można go przekonać - mam
    takie pozytywne doświadczenie.

    Zaś co do różnych grup zagranicznych *jobs*, to widać tam inne nastawenie,
    inny profli zawodowy poszukiwanych kandydatów - bardziej produkcyjny i
    _produktywny_, oferty są - jak dla mnie - ciekawsze, z wielu różnych
    dziedzin, zwłaszcza technicznych, a także z różnych branż, co czyni je
    atrakcyjnymi, co w Polsce stanowi mały procent, bo przeważnie poszukuje
    się ludzi ze specjalizacjami i wyższym wykształceniem do zajeć typu:
    domokrążca, sprzedawca, a jeśli już nie, to kierownik; mam wrażenie, że
    jedynym znanym zawodem jest przedstawiciel handlowy, choć nazwa może się
    nieco różnić i udawać np. konsultanta. Czyzby u nas wszystko było
    nastawione na sprzedaż, na wepchnięcie towaru, na szybki przepływ kasy, na
    przelanie z pustego w próżne, na lichwę typu kupno-sprzedaż?

    Jerzy

  • 5. Data: 2003-07-09 22:23:42
    Od: "Marcin Ekiert" <m...@N...gazeta.pl>

    a możesz podac adres grupy na która zajrzałeś?

  • 6. Data: 2003-07-10 01:40:07
    Od: "Andrzej Wroblewski" <c...@a...waw.pl>

    > a możesz podac adres grupy na która zajrzałeś?

    uk.jobs.offered
    uk.jobs.contract

    Dla mnie jest to bliski idealu przyklad prowadzenia grup n/t pracy.