PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sprawdzić wiarygodność firmy ?

  • 1. Data: 2006-04-11 19:39:01
    Temat: Jak sprawdzić wiarygodność firmy ?
    Od: studentos <s...@T...pl>

    Witam

    Mam pewne wątpliwości co do firmy, w której ewentualnie miałbym rozpocząć
    pracę. Czy jest jakiś sposób na zweryfikowanie danego pracodawcy, by
    dowiedzieć się o nim czegoś więcej niż on sam chciał o sobie powiedzieć ?
    Nie mogę znaleźć nic w googlach poza wpisami do rozmaitych baz danych :/
    studentos

  • 2. Data: 2006-04-11 20:17:39
    Temat: Re: Jak sprawdzić wiarygodność firmy ?
    Od: "TomkoPaluch" <g...@n...onet.pl>

    Użytkownik "studentos" <s...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie mogę znaleźć nic w googlach poza wpisami do rozmaitych baz danych :/

    No to masz problem. Zapytaj konkretniej tu, sprawdz www.pracownicy.com
    Nic mi jeszcze do glowy nie przychodzi. Rozmowa z pracownikami firmy raczej
    nie wchodzi w gre. Tak to juz jest. Element ryzyka zawsze istnieje.
    POWODZENIA

  • 3. Data: 2006-04-12 06:42:31
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Tue, 11 Apr 2006 21:39:01 +0200, studentos wrote:

> [...]
    >Nie mogę znaleźć nic w googlach poza wpisami do rozmaitych baz danych :/

    Zależy co to za firma - branża, wielkość, forma prawna itd.. Może się
    da sprawdzić czy mają zaległości np. wobec ZUSu, dorwać sprawozdania
    finansowe itp. Jak umiesz gadać z urzędnikami, to idź do PIPy i może
    dowiesz się więcej niż powinieneś. Ewentualnie jeśli się nie pali to
    wyślij parę e-mail'i do znajomych z branży, w czasie spotkań zagadają
    ze swoimi znajomymi i może dostaniesz jakieś zwrotne strzępy
    informacji i plotki branżowe. Ostatecznie KRD jeśli już chcesz się
    pchać w koszta. Możesz też wrzucić nazwę firmy na grupę, może jak
    Immona będzie się nudziła to pobawi się w Kopernika ;-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 4. Data: 2006-04-12 18:24:10
    Od: studentos <s...@T...pl>

    12-04-2006, na pl.praca.dyskusje, Bremse napisał(a):

    > co to za firma - branża, wielkość, forma prawna

    Kompleksowe wyposażenie Point Of Sell (od projektu do realizacji), 35
    zatrudnionych osób, Sp. z o.o. www.mia.com.pl
    studentos

  • 5. Data: 2006-04-13 05:46:57
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    studentos wrote:

    > Kompleksowe wyposażenie Point Of Sell (od projektu do realizacji), 35
    > zatrudnionych osób, Sp. z o.o. www.mia.com.pl

    Jak to spolka z o.o., to IMHO na KRS warto wydac 30 zl, chocby po to,
    zeby poznac nazwiska zarzadu, ktorymi sie nie chwala na swojej stronie i
    sprawdzic historie dotychczasowej aktywnosci biznesowej tych ludzi :) -
    zwlaszcza, jesli masz jakies watpliwosci co do firmy, ktore sie nie
    wziely znikad.

    > Nie mogę znaleźć nic w googlach poza wpisami do rozmaitych baz danych :/

    Google znajduje namiary na ludzi, ktorzy sa zapisani jako tworcy wzorow
    przemyslowych opatentowanych przez te firme (strony urzedu patentowego)
    i niektorzy z tych ludzi udzielaja sie tez na specjalistycznych forach
    dotyczacych projektowania, gdzie ujawniaja swoj adres e-mail - wiec
    jesli nie chcesz wylazic poza net, masz do kogo napisac, choc nie jest
    pewne, czy byli/sa stalymi pracownikami, czy byla to jednorazowa akcja
    wykonania projektu na umowe o dzielo.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    pierwsze wrazenia z Nowej Zelandii

  • 6. Data: 2006-04-13 18:06:09
    Od: studentos <s...@T...pl>

    13-04-2006, na pl.praca.dyskusje, Immona napisał(a):

    > Google znajduje namiary na ludzi, ktorzy sa zapisani jako tworcy wzorow
    > przemyslowych opatentowanych przez te firme (strony urzedu patentowego)

    Tego sobie oczywiście poszukam, o na razie pierwsze strzały był chybione.

    > specjalistycznych forach dotyczacych projektowania

    Podasz choć jedno... :)

    Dziękuję bardzo za inspirację @Immona
    studentos

  • 7. Data: 2006-04-13 20:26:50
    Od: studentos <s...@T...pl>

    13-04-2006, na pl.praca.dyskusje, Immona napisał(a):

    > Google znajduje namiary na ludzi

    Przy poprzednich poszukiwaniach wybrałem nie te nazwiska :) Hmm...wydaje mi
    się, że nie wygląda to źle ;)
    studentos

  • 8. Data: 2006-04-15 08:38:18
    Od: studentos <s...@T...pl>

    13-04-2006, na pl.praca.dyskusje, Immona napisał(a):

    > masz do kogo napisac

    Takie pytanie "etyczne": Czy sądzisz, że nie zostanę źle zrozumiany, jeśli
    zapytam jednego z tych projektantów o opinię na temat firmy ? Po
    poszukiwaniach w bazie Urzędu Patentowego zdanie uległo pewnej weryfikacji,
    ale sięgnąłbym po opinię osoby, która już z nimi współpracowała. Czy Ty po
    podobną opinię sięgnęła byś bez obiekcji ?
    studentos

  • 9. Data: 2006-04-15 09:06:19
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    studentos wrote:

> [...]
    > ale sięgnąłbym po opinię osoby, która już z nimi współpracowała. Czy Ty po
    > podobną opinię sięgnęła byś bez obiekcji ?

    Siegnelabym z duza doza dyplomacji, bo sytuacja jest delikatna - nie
    wiesz, czy to np. nie sa dobrzy kumple wlascicieli. Ale tak, do kogos
    obecnego na Necie w formie wypowiedzi na forach mozna pisac w zwiazku z
    tematem, na jaki sie publicznie udziela i mam z tym sporo pozytywnych
    doswiadczen.
    Pierwszego maila bym napisala w stylu "ogolne sondowanie i nawiazanie
    kontaktu", czyli z przedstawieniem sie, skad znalazles goscia, jak
    oceniasz (dobrze :) ) jego projekty/wypowiedzi i uprzejmym zapytaniem,
    czy wolno Ci zadac pytanie zawodowe/nt rynku. Jesli reakcja jest
    sympatyczna, walisz w nastepnym mailu prosto z mostu, jesli nie -
    odpuszczasz.
    Niewiele Ci grozi - w najgorszym przypadku gosc Cie oleje albo okaze sie
    kumplem wlascicieli i przekaze im informacje, ze sie pytales, ale
    przecietny wlasciciel czy czlonek zarzadu uzna takie zapytanie za
    pochlebstwo i za cos na plus, jesli pokazales w mailu, ze jestes pod
    wrazeniem patentow itd. i chcesz tylko dostac to ostateczne upewnienie
    sie od kogos kompetentnego.
    Ogolnie - wszystko zalezy od tego, jak to napiszesz, ale ryzyko w mojej
    ocenie jest niewielkie.

    I.