PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobic, zeby bylo lepiej?

  • 51. Data: 2004-11-09 19:20:16
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cmorlp$lv2$1@news.onet.pl>, Józek wrote:
    > Mam jeden jedyny pomysł, jest to gwarancja pracy.
    (..)

    Hihihi, hahaha :) Prawie tak samo śmieszne jak pomysł "dzielenia się
    pracą", który ktoś tu niedawno bardzo forsował :)

    To skoro już takie utopijne wizje snujemy, to ja mam pytanie: co
    sądzilibyście o ordynacji wyborczej, w której "moc" głosującego byłaby
    zależna od tego, ile sam do społeczności wnosi? I tak:

    - Standardowy Kowalski, pracujący, zarabiający przeciętnie (ale tak
    naprawdę, a nie tzw. "średnią" krajową ;-) - czyli powiedzmy jakieś
    1000-1500PLN jak na obecne warunki): powiedzmy, bazowo: 5 głosów

    No i teraz:

    - Pobierający któryś z zasiłków "dodatkowych", ze względu na niskie dochody
    lub coś w tym rodzaju: -2 głosy
    - Bezrobotny _pobierający zasiłek_: -4 głosy
    - Pracownik najemny, ale zarabiający powyżej pierwszego progu (czyli
    płacący większe podatki): +2 głosy
    - J.w, ale zarabiający powyżej drugiego progu: +5 głosów
    - Pracodawca, stwarzający do 5 miejsc pracy: +10 głosów
    - Pracodawca, stwarzający 5-50 miejsc pracy: +30 głosów
    - Pracodawca, ponad 50 miejsc pracy: +100 głosów

    I tak dalej... Co Wy na to? :)

    Hmm... "współczynnik Leppera" :)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 52. Data: 2004-11-09 19:49:18
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Na takie ilości bym nie liczył. W kazdym razie napewno zmniejszyła by
    > się
    > szara strefa a państwo wcale nie musiałoby stracić - lepiej żeby jak
    > najwięcej osób płaciło niskie podatki niż nie płaciło ich wogóle
    > (zresztą
    > rząd już miał przykład z obniżeniem akcyzy na alkohol i jednoczesnym
    > zwiększeniem wpływów ale jak widać nie wyciągnęli z tego wniosków). Poza
    > tym ruszyłoby to trochę gospodarkę.

    Kto tu pisze o stratach państwa.
    Problem jest w tym że TY, WY , My , nie będziemy mieli co robić, i nie dla
    tego że tej pracy brakuje tylko że nie ma kto za nią płacić.
    Myśle że wiesz że dziś nie ma problemu z wyprodukowaniem problem leży w
    sprzedaży.

    > Niestety ponad dwa razy tyle. A od nowego roku chcą jeszcze zwiększyć.

    Pisałem o pracodawcy.

    > Widzę że chciałbyś od razu cały świat zbawiać :)) 3 milionów napewno
    > nikt
    > nie przyjmie ale tym kilku(nastu, dziesięciu) tysiącom ludzi którzy
    > mogli
    > by znaleźć zajęcie choćby w GB chyba można pomóc?
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr

    Mój drogi mnie już karmiono małą łyżeczką, już moi rodzice robili wszystko
    aby mnie było lepiej, niestety jak wiesz system się skończył a mało ze
    mnie się nie poprawiło ale moim dzieciom właściwie się pogorszyło, córka
    magister pracuje za 500 zł.
    A ile w tej GB milionów nie ma pracy?
    Cały świat powiadasz.......
    Widzisz zbudowano system ................................
    Rodzaj ludzki..............................
    Mam własne zdanie na bardzo wiele rzeczy. Całkiem inne.

    Józek

  • 53. Data: 2004-11-09 20:09:01
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę? 300PLN? Zakładając własną działalność gospodarczą na dzień dobry
    > masz ZUS rzędu 700PLN. Zakładamy, że nigdzie indziej nie pracujesz (bo
    > wszak chodzi o aktywizację bezrobotnych) i sam opłacasz wszystkie
    > składki.
    > Obowiązuje stara, socjalistyczna zasada: czy się stoi, czy się leży 10zł
    > się należy. Tyle, że tym razem w drugą stronę. Państwo bierze tę kasę.
    > O kosztach zatrudnienia pracownika etatowego nie wspomnę. Chyba, że znów
    > masz jakieś mylne informacje i trzeba będzie sprostować.

    A prosze bardzo.
    Najniższy ZUS to 274 zł.
    Bo własna działalnośc zgoda 700.

    > Rzecz w tym, że nie chce. Dlatego jednak trzeba znać język :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Czesiu

    Po pierwsze jeśli w Warszawie jest 10% bezrobotnych a w Katowicach i
    Krakowie po 20% , to sam fakt że z Krakowa i Katowic wyjedzie po 5% to
    liczba bezrobotnych nie zmaleje(pomijając zaludnienie) po prostu zwiększy
    się ilość bezrobotnych w Warszawie. Przemieszczanie się pojedynczych osób
    niczego na rynku pracy nie zmieni.
    Chyba że chcecie uszczęśliwiać pojedyncze osoby.

    Pozdrawiam
    Józek

  • 54. Data: 2004-11-09 20:38:00
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > Czyli akurat mam na to piwo.

    > Ale z tego, że ja (czy inni pracujący) za te zaoszczędzone 5% wynika,
    > że Ty masz szansę znaleźć pracę. Choćby jako ten pomocnik barmana.
    > Albo operator wózka widłowego w browarze.

    Czarujesz sam siebie, to że Tobie w kieszeni zostało 5%, zakładając że
    bardzo słusznie Ci się należy, to jednak któryś z Twoich kolegów musiał
    zostać pozbawiony tych 5%.
    Bo przecież to nie jest tak że nagle w całej Polsce przybyło 5%, jedynie
    zmieniły właściciela, prawda, więc nie zmieni się ilość wypitego piwa i z
    mojej pracy nici.

    > To prawda. Konsumuje je państwo. Czy muszę podawać przykłady tego, jak
    > Państwo marnuje pieniądze podatników?

    Temat rzeka.
    Tylko że ze tym państwem kryją się pojedyńczy konsumęci.

    > Ja śmiem twierdzić inaczej. Co też pokazałem na przykładzie z piwem.
    > Owszem, zmniejszenie podatków nie sprawi, że jak za dotknięciem
    > czarodziejskiej różdżki bezrobocie od razu spadnie do, powiedzmy 3%,
    > ale da pewien bodziec.

    Zakładając dobrą wole tych którzy na niskich podatkach skorzystali.

    > Co więcej - temat wielokrotnie wałkowany w różnych miejscach - wysokie
    > obciążenia (zus, podatek) powodują, że pracodawcy nie opłaca się
    > zatrudnić
    > pracownika na normalnych zasadach. Albo kombinuje (dzieło, zlecenia dla
    > studenta, część wynagrodzenia na umowę reszta w łapę, albo w ogóle
    > zatrudniają na czarno), co w efekcie powoduje zmniejszenie wpływów
    > do budżetu.

    Pracodawcy opłaca się zatrudnić w każdych warunkach o ile pracownik jest
    wstanie mu przynieść zysk.

    > Nie jestem analitykiem biznesowym, dlatego nie jestem w stanie oszacować
    > o ile trzebaby zmniejszyć te obciążenia, aby spowodować legalne
    > zatrudnienie,
    > powiedzmy, 10% zatrudnionych na czarno, ale różni finansiści zabierający
    > głos w mediach twierdzą, że efektywnie obniżenie podatków spowoduje
    > wzrost
    > wpływów do budżetu.

    Ja nie twierdze że jest inaczej, ja tylko twierdze że niema takich
    gwarancji, że ktoś kto zarobi milion zaryzykuje i ten milion utopi w
    zakładzie produkcyjnym bez możliwości sprzedaży produktu.

    > Czy ktoś tu twierdził, że KP miał być lekarstwem na bezrobocie?
    > KP służy li-tylko unormowaniu stosunków pracodawca-pracownik. I tyle.
    >
    > Pozdrawiam
    > Czesiu

    Tak twierdzono, że zmiana KP ułatwi pracodawcy zatrudnienie pracownika bez
    dodatkowych kosztów co wpłynie na obniżenie bezrobocia.

    Józek

  • 55. Data: 2004-11-09 20:48:13
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncp263g.64b.muflon@devil.hell.org...
> [...]
    > - Pracodawca, stwarzający 5-50 miejsc pracy: +30 głosów
    > - Pracodawca, ponad 50 miejsc pracy: +100 głosów

    A co to ma wspólnego z demokracją.
    Oddajmy władze tym którzy ją na prawde maj i już na co ci wybory.

    > Hmm... "współczynnik Leppera" :)
    >
    > Daniel

    Rozumiem, a gdzie pomysł "zeby było lepiej"
    Czy to cały twoi współczynnik?

    Józek

  • 56. Data: 2004-11-09 21:10:47
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cmrad1$20q$1@news.onet.pl>, Józek wrote:
    > Rozumiem, a gdzie pomysł "zeby było lepiej"
    > Czy to cały twoi współczynnik?

    Tu akurat nie odnoszę się do sensu Twoich wypowiedzi (szczerze mówiąc,
    po prostu mi się nie chce dyskutować...), ale do tego, że podajesz ot
    tak, z kapelusza wpływające na wyobraźnię liczby, nie podając żadnego
    ich uzasadnienia - podobnie jak w/w :)
    Daniel

  • 57. Data: 2004-11-09 21:30:49
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > ee... to jakie te przyczyny sa wedlug ciebie? bo sie jakos nie
    > doczytalam.
    >
    > BTW zycie "kapitalisty" wcale nie jest lekkie. Na pewno pracuje on
    > wiecej niz 8 godzin na dobe.
    >
    > I.

    Zacznę od kapitalisty: to egoista kierujący się dobrem swoim i tylko swoim
    posiadający daleko idące umiejętności wykorzystywania ludzi a właściwie to
    ich umiejętności.
    Naczelnym dobrem kapitalisty jest zysk w miarę w ramach prawa.
    Dlatego liczenie na to że zaczną inwestować razem lub pojedynczo jest
    prawie śmieszne, albo co najmniej, co zresztą pokazali idąc na Słowacje.
    Właściwie prozaiczny, większość 60 -70%nie ma pieniędzy.
    Nie ma pieniędzy bo nie ma pracy, a pracy niema bo niema pieniędzy.
    Jakie to proste, prawda.
    Można to uznać za błędy rządów, za spisek czy celowe działanie, ale faktu
    to nie zmieni.
    Jestem za celowym działaniem: po pierwsze stworzyło to możliwość przejęcia
    majątku.
    Po drugie kapitalizm już w swojej definicji zakłada celowe bezrobocie, co
    widać po krajach zachodnich i USA.
    Za Lepperem, dodruk banknotów mógłby być bodźcem dla gospodarki, ale jest
    jeden problem kasę opanowali złodzieje i bandyci.
    Dzisiaj nie ma problemu z wyprodukowaniem czegokolwiek.
    Dzisiaj nie brakuje nam surowców na podstawowe artykuły.
    Brakuje tylko dobrej woli bez względu na kolor.
    Bo komu zależy aby było lepiej?

    Józek

    Ps. Twoje ee...jest dość wymowne.

  • 58. Data: 2004-11-09 21:34:10
    Od: "Janusz Kesik" <z...@z...dzem.int>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czarujesz sam siebie, to że Tobie w kieszeni zostało 5%, zakładając że
    > bardzo słusznie Ci się należy, to jednak któryś z Twoich kolegów musiał
    > zostać pozbawiony tych 5%.

    Nie, to państwo zostało pozbawione tych 5% które poszłyby na jakieś
    pierdoły.

    > Bo przecież to nie jest tak że nagle w całej Polsce przybyło 5%, jedynie
    > zmieniły właściciela, prawda, więc nie zmieni się ilość wypitego piwa i z
    > mojej pracy nici.

    Owszem, zamiast 'państwowe' stały się 'prywatne', a efektywność ich
    wykorzystywania przez tych dwóch 'konsumentów' jest diametralnie różna. Owo
    piwo jest tylko przykładem, bo oczywiście ktoś może to wszystko przepić, ale
    generalnie trafią one gdzieś do gospodarki czy to na konsumpcję czy to na
    inwestycję, i zwiększą czyjeśtam obroty. I ten ktoś stojąc w obliczu
    zwiększonego zapotrzebowania na jego produkty / usługi będzie potrzebował
    dodatkowej jednostki pracy (robotnik, sztuk jedna) do zaspokojenia tego
    zapotrzebowania. I zatrudni powiedzmy Kowalskiego (lub Ciebie). I jedno
    miejsce pracy na plusie. Dalej idzie już reakcja łańcuchowa, bo Ty (lub
    Kowalski) też dzięki pracy macie więcej środków które możecie na cośtam
    przeznaczyć, itd, itp...

    Pozdrowienia,

    --
    Janusz Kęsik
    j...@g...pl

  • 59. Data: 2004-11-09 21:39:05
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2004 22:30:49 +0100, Józek <s...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > ich umiejętności.
    > Naczelnym dobrem kapitalisty jest zysk w miarę w ramach prawa.

    Wyyyykleeeeetyyyyyy powstan ludu ziemii.........!!!!!!!!!!!!!! ;)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 60. Data: 2004-11-09 21:47:48
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncp2cin.84g.muflon@devil.hell.org...

> [...]
    > po prostu mi się nie chce dyskutować...), ale do tego, że podajesz ot
    > tak, z kapelusza wpływające na wyobraźnię liczby, nie podając żadnego

    W zasadzie masz racje.
    Tylko że ja w ostatnim zdaniu napisałem
    "teorie oddaje fachowcą z braku finezji"
    Czujesz się fachowcem ..........proszę, policz, będe nawet wdzięczny.

    Józek

    Ps. Lepper się trochę źle kojarzy:-))))