PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    From: "Józek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Date: Tue, 9 Nov 2004 21:38:00 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@cao69.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:slrncp1p6c.94j.arturcz@blabluga.hell.pl...
    > Czyli akurat mam na to piwo.

    > Ale z tego, że ja (czy inni pracujący) za te zaoszczędzone 5% wynika,
    > że Ty masz szansę znaleźć pracę. Choćby jako ten pomocnik barmana.
    > Albo operator wózka widłowego w browarze.

    Czarujesz sam siebie, to że Tobie w kieszeni zostało 5%, zakładając że
    bardzo słusznie Ci się należy, to jednak któryś z Twoich kolegów musiał
    zostać pozbawiony tych 5%.
    Bo przecież to nie jest tak że nagle w całej Polsce przybyło 5%, jedynie
    zmieniły właściciela, prawda, więc nie zmieni się ilość wypitego piwa i z
    mojej pracy nici.

    > To prawda. Konsumuje je państwo. Czy muszę podawać przykłady tego, jak
    > Państwo marnuje pieniądze podatników?

    Temat rzeka.
    Tylko że ze tym państwem kryją się pojedyńczy konsumęci.

    > Ja śmiem twierdzić inaczej. Co też pokazałem na przykładzie z piwem.
    > Owszem, zmniejszenie podatków nie sprawi, że jak za dotknięciem
    > czarodziejskiej różdżki bezrobocie od razu spadnie do, powiedzmy 3%,
    > ale da pewien bodziec.

    Zakładając dobrą wole tych którzy na niskich podatkach skorzystali.

    > Co więcej - temat wielokrotnie wałkowany w różnych miejscach - wysokie
    > obciążenia (zus, podatek) powodują, że pracodawcy nie opłaca się
    > zatrudnić
    > pracownika na normalnych zasadach. Albo kombinuje (dzieło, zlecenia dla
    > studenta, część wynagrodzenia na umowę reszta w łapę, albo w ogóle
    > zatrudniają na czarno), co w efekcie powoduje zmniejszenie wpływów
    > do budżetu.

    Pracodawcy opłaca się zatrudnić w każdych warunkach o ile pracownik jest
    wstanie mu przynieść zysk.

    > Nie jestem analitykiem biznesowym, dlatego nie jestem w stanie oszacować
    > o ile trzebaby zmniejszyć te obciążenia, aby spowodować legalne
    > zatrudnienie,
    > powiedzmy, 10% zatrudnionych na czarno, ale różni finansiści zabierający
    > głos w mediach twierdzą, że efektywnie obniżenie podatków spowoduje
    > wzrost
    > wpływów do budżetu.

    Ja nie twierdze że jest inaczej, ja tylko twierdze że niema takich
    gwarancji, że ktoś kto zarobi milion zaryzykuje i ten milion utopi w
    zakładzie produkcyjnym bez możliwości sprzedaży produktu.

    > Czy ktoś tu twierdził, że KP miał być lekarstwem na bezrobocie?
    > KP służy li-tylko unormowaniu stosunków pracodawca-pracownik. I tyle.
    >
    > Pozdrawiam
    > Czesiu

    Tak twierdzono, że zmiana KP ułatwi pracodawcy zatrudnienie pracownika bez
    dodatkowych kosztów co wpłynie na obniżenie bezrobocia.

    Józek