PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    From: "Józek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Date: Tue, 9 Nov 2004 22:30:49 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@cao69.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > ee... to jakie te przyczyny sa wedlug ciebie? bo sie jakos nie
    > doczytalam.
    >
    > BTW zycie "kapitalisty" wcale nie jest lekkie. Na pewno pracuje on
    > wiecej niz 8 godzin na dobe.
    >
    > I.

    Zacznę od kapitalisty: to egoista kierujący się dobrem swoim i tylko swoim
    posiadający daleko idące umiejętności wykorzystywania ludzi a właściwie to
    ich umiejętności.
    Naczelnym dobrem kapitalisty jest zysk w miarę w ramach prawa.
    Dlatego liczenie na to że zaczną inwestować razem lub pojedynczo jest
    prawie śmieszne, albo co najmniej, co zresztą pokazali idąc na Słowacje.
    Właściwie prozaiczny, większość 60 -70%nie ma pieniędzy.
    Nie ma pieniędzy bo nie ma pracy, a pracy niema bo niema pieniędzy.
    Jakie to proste, prawda.
    Można to uznać za błędy rządów, za spisek czy celowe działanie, ale faktu
    to nie zmieni.
    Jestem za celowym działaniem: po pierwsze stworzyło to możliwość przejęcia
    majątku.
    Po drugie kapitalizm już w swojej definicji zakłada celowe bezrobocie, co
    widać po krajach zachodnich i USA.
    Za Lepperem, dodruk banknotów mógłby być bodźcem dla gospodarki, ale jest
    jeden problem kasę opanowali złodzieje i bandyci.
    Dzisiaj nie ma problemu z wyprodukowaniem czegokolwiek.
    Dzisiaj nie brakuje nam surowców na podstawowe artykuły.
    Brakuje tylko dobrej woli bez względu na kolor.
    Bo komu zależy aby było lepiej?

    Józek

    Ps. Twoje ee...jest dość wymowne.