PracaGrupypl.praca.dyskusje › co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia

  • 21. Data: 2005-10-21 09:30:15
    Temat: Re: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    jerry napisał(a):

    > którą też należy doinstalować do sytemu ;)

    To przygotuj RTFa i daj mu rozszerzenie DOC.
    Chyba nawet w wordpadzie odczytają prawidłowo. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2005-10-21 09:47:02
    Od: jerry <j...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Bańcer napisał:

    > To przygotuj RTFa i daj mu rozszerzenie DOC.
    > Chyba nawet w wordpadzie odczytają prawidłowo. :)

    WordPad, bo o nim tak tajemniczo piszesz - nie jest darmową przeglądarką
    plików *.doc.
    Po pierwsze: nie jest darmowy (jego licencja i cena zawarta jest w
    licencji i cenie systemu MS Windows);
    Po drugie: nie jest edytorem przeznaczonym dla plików *.doc ale do
    plików tekstowych (TXT) i sformatowanych plików tekstowych (RTF). Każdy
    dokument RTF można skonwertować do dokumentu DOC, jednak operacja
    odwrotna nie zawsze da pożądany efekt.
    Otwórz proszę WordPada i spróbuj zapisać w nim dokument z rozszerzeniem
    doc. Nie da się, bo ten edytor takowych nie obsługuje. To, że
    najczęściej je pozwoli wczytać jest tylko pochodną faktu, że DOC jest
    rozszerzeniem formatu RTF.
    pozdrawiam,

  • 23. Data: 2005-10-21 10:02:58
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "jerry" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > WordPad, bo o nim tak tajemniczo piszesz - nie jest darmową przeglądarką
    > plików *.doc.

    Przypuszczam, ze on nie pisze o WordPadzie, tylko o WordViewerze, ktory jest
    rzeczywiscie darmowy i do sciagniecia ze stron Microsoftu.

    I.

  • 24. Data: 2005-10-21 10:12:39
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 21-10-2005 o 12:02:58 Immona <c...@n...googlemailu> napisał:

    > Przypuszczam, ze on nie pisze o WordPadzie, tylko o WordViewerze, ktory
    > jest rzeczywiscie darmowy i do sciagniecia ze stron Microsoftu.

    Ale wszystko to nie ma najmniejszego znaczenia. Istnieje konkretny cel i
    tylko jeden istotny argument:
    Cel: Dostarczenie informacji w taki sposób, by (nieznana) druga strona ją
    odczytała.
    Medium: format DOC lub RTF bęzie odczytany NA PEWNO, PDF "być może".
    Poszukującego pracy nie stać na "być może".

    --
    Wesołe Wścieklisko - blog o głupiej nazwie.
    http://tolep.blogsome.com

  • 25. Data: 2005-10-21 10:38:33
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    jerry napisał(a):
    > WordPad, bo o nim tak tajemniczo piszesz - nie jest darmową przeglądarką
    > plików *.doc.
    > Po pierwsze: nie jest darmowy (jego licencja i cena zawarta jest w
    > licencji i cenie systemu MS Windows);
    No ale zakladamy ze ktos juz posiada zainstalowanego windowsa, zatem dla
    niego wordpad jest programem darmowym.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 26. Data: 2005-10-21 10:42:06
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    > ja także, lub innego edytora obsługującego format *.doc.

    ..i jeszcze komp na Linuxie :)

    > Nie straszę złym wyświetlaniem - informuję o tym, ponadto o możliwości
    > edycji dokumentów Word przez osoby trzecie.

    To moze poinformuj nas jeszcze, ze najlepiej jest wysylac .pdf
    zabezpieczone haslem i certyfikatem autentycznosci.

    Jakbys troche wysilil glowe, to sam doszedlbys do wniosku, ze mozliwosc
    edycji Twoich dokumentow przez osoby 3 jest dla Ciebie nieistotna,
    ponieważ :
    - osoba podejmujaca decyzje o zatrudnieniu nie sprawdza autentycznosci
    CV i LM,
    - w przypadku wysylki plik .pdf, osoba do ktorej wyslales CV i LM moze
    zawsze przepisac te dokumenty do worda dowolnie je przy tym modyfikujac,
    albo
    - moze je po prostu skasowac, a Ty nigdy sie o tym nie dowiesz!

    Dlatego zabezpieczanie sie przed edycja ww. nie ma kompletnie zadnego
    sensu i jest strata czasu, niepotrzebnym zawracaniem sobie glowy itd....

    > To przygotuj się na SZOK:
    > http://www.citibank.pl/poland/homepage/polish/1119.h
    tm
    > http://www.apraca.pl/szgr/oferty_new.html
    > http://www.ptchem.lodz.pl/pl/oferty_pracy.html
    > http://www.abcpraca.pl/index.php?pid=61

    Jak dla mnie jest to wyjatek potwierdzajacy regule.

    > http://www.zus.pl/formul/
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/formularze.html
    > http://www.wroclaw.pl/m3506/p5503.aspx?select=pdf
    > http://dlafirmy.bzwbk.pl/_items/doc/przewodnik_bzwbk
    24_dla_firmy.pdf

    Nie czytasz uwaznie. Mowilem o ofertach pracy, a nie druczkach od ZUSu,
    mBanku, itp.

    > Życzyłbym sobie poważnej argumentacji na forum, nie krzykliwego
    > przedstawiania swoich - często archaicznych poglądów.

    Ja nie pisalem, ze .doc jest nowoczesniejszy od .pdf, tylko ze jest
    _PRAKTYCZNIEJSZY_ w uzyciu.

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 27. Data: 2005-10-21 11:06:22
    Od: jerry <j...@i...pl>

    ..i jeszcze komp na Linuxie :)

    format *.doc obsługuje nie tylko MS Word. Został on zaimplementowany
    także w innych programach edycji tekstu - np. darmowy OpenOffice, także
    w wersji na platformę Windows.

    > To moze poinformuj nas jeszcze, ze najlepiej jest wysylac .pdf
    > zabezpieczone haslem i certyfikatem autentycznosci.

    To jest przykład argumentu na siłę, w przypadku kiedy nie możesz nic
    innego mi zarzucić. Nie wyjmuj mi bredni z ust, proszę,

> [...]
    > ponieważ :
    > - osoba podejmujaca decyzje o zatrudnieniu nie sprawdza autentycznosci

    oczywiście, że nie - ale widzi co tam jest napisane i jeżeli czegoś
    brakuje lub jest źle sformatowane to taki dokument budzi poważne
    wątpliwości.

    > - w przypadku wysylki plik .pdf, osoba do ktorej wyslales CV i LM moze
    > zawsze przepisac te dokumenty do worda dowolnie je przy tym modyfikujac,

    może też zrobić inaczej: Może wydrukować Twoje CV, zeskanować,
    następnie przepuścić to przez oprogramowanie do rozpoznawania tekstu
    OCR, następnie wczytać do edytora tekstu, zmodyfikować, wydrukować i
    podać szefowi. I tak z każdym następnym....Ręce opadają na taką wypowiedź.

    > - moze je po prostu skasowac, a Ty nigdy sie o tym nie dowiesz!

    to zawsze jest możliwe - bezsensowny argument;

    > Dlatego zabezpieczanie sie przed edycja ww. nie ma kompletnie zadnego
    > sensu i jest strata czasu, niepotrzebnym zawracaniem sobie glowy itd....

    stratą czasu jest odpowiadanie na takie posty - nie chcę jednak by Ci
    którzy przyjęli moją argumentację pomyśleli, że poddaję się takiemu
    prowokatorowi jak Ty.
    ZABEZPIECZANIE SIĘ PRZED NIEAUTORYZOWANĄ MODYFIKACJĄ DANYCH jest jednym
    z elementarnych poczynań w przypadku korzystania z komputera
    podłączonego do sieci. Zwłaszcza w takim tempie rozwoju technik
    informatycznych i Internetu.

    tm

    > Jak dla mnie jest to wyjatek potwierdzajacy regule.

    Niczego innego się po Tobie nie spodziewałem. Jednak nie sprowokujesz mi
    bym poszukał Ci kolejnej oferty pracy zapisanej w pliku pdf.

    24_dla_firmy.pdf

    > Nie czytasz uwaznie. Mowilem o ofertach pracy, a nie druczkach od ZUSu,
    > mBanku, itp.

    To przykłady zupełnie z tzw. brzegu pokazujące, że bez standardu PDF
    bardzo trudno jest załatwić w sieci Internet. Zawsze możesz iść do ZUS,
    banku, US, UM osobiście i pobrać formularze.

    > Ja nie pisalem, ze .doc jest nowoczesniejszy od .pdf, tylko ze jest
    > _PRAKTYCZNIEJSZY_ w uzyciu.

    To nie ma nic wspólnego z nowoczesnością. Chodzi o to by używać narzędzi
    zgodnie z celem do jakiego zostały zaprojektowane i wykonane.
    Edytory tekstu nie służą do prezentacji treści.

  • 28. Data: 2005-10-21 11:38:35
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    jerry napisał(a):
    > Nie straszę złym wyświetlaniem - informuję o tym, ponadto o możliwości
    > edycji dokumentów Word przez osoby trzecie.
    Szukam pracy, wysylam cv w formie dokumentu worda .doc do interesujacej
    mnie firmy. Czemu ktos mialby modyfikowac moje cv? I kto mialby to zrobic?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 29. Data: 2005-10-21 12:14:52
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Szukam pracy, wysylam cv w formie dokumentu worda .doc do interesujacej
    > mnie firmy. Czemu ktos mialby modyfikowac moje cv? I kto mialby to zrobic?

    Witaj, odpowiadam:

    Celowo - chyba nikt, bo i po co?

    To samo pytanie jednak możesz zadać w firmach, bankach i urzędach -
    dlaczego wszelkie dokumentacje, formularze i umowy udostępnia się
    wyłącznie w formacie PDF?:
    Dlatego, że:
    - jest to format zapewniający poprawne odczytanie układu treści tam
    zawartej - innymi słowy umowa, czy manual nie rozjedzie się nagle u
    użytkowników z Wordem 97, podczas gdy u tych z Wordem 2000 jest ok.
    Podobnie czcionce nie zacznie nagle brakować ążźćę..., tabela pozostanie
    tabelą, a nagłówek nagłówkiem.
    - Nikt, kto chciałby wprowadzić zmiany w dokumentacji, czy umowie, czy
    formularzu - nie ma takiej możliwości. Dokument służy wyłącznie do
    odczytu. Zapobiega to także przypadkowemu naciśnięciu litery
    BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB Pani podczas rozmowy telefonicznej i
    jednoczesnym drukowaniu akurat Twojego CV!

    Jeżeli nie zależy Ci jak Twoje CV wygląda - wysyłaj je w TXT.

    P.S.
    Jesteś jak dobrze pamiętam Informatykiem - naprawdę musiałem tłumaczyć
    te rzeczy? Ciebie także należy przekonywać do panujących standardów?
    Jeżeli masz taką niechęć do oprogramowania narzędziowego trudno mi
    wyobrazić sobie Twoje środowisko pracy.
    Sekretarka to też stanowisko, takie jak programista - Tobie potrzeba
    edytora i kompilatora, którego nie ma wbudowanego w Windows, a tej Pani
    - Office'a i Acrobata jako minimum.
    pozdrawiam,

    Nie wiem dlaczego tyle szumu wokół tego tematu (PDF). Jest to powszechny
    standard udostępniania dokumentów w sieci , a nasze CV i LM także się
    do nich zaliczają.

  • 30. Data: 2005-10-21 12:29:12
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 21-10-2005 o 14:14:52 jerry <j...@i...pl> napisał:

    > Jest to powszechny standard udostępniania dokumentów w sieci

    Nie wiem, czego nie rozumiesz, że pierdolisz od rzeczy.