PracaGrupypl.praca.dyskusje › co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia

  • 11. Data: 2005-10-21 07:18:50
    Temat: Re: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > - To Twoje CV i list motywacyjny, wysyłając go w doc nie masz pewności,
    > czy w takim formacie i w takim układzie otworzy się ono u Pani z np. z
    > Wordem 6.0 !!! Wówczas Twoje CV wygląda jak kupa, a uwierz mi - nikt Ci go
    > tam nie będzie formatował i w takiej formie trafi na biurko...skąd do
    > niszczarki albo kosza! Format PDF zapewnia stabilność układu treści i
    > grafiki na stronie.

    tu masz rację i zastanawiam się czy nie lepiej by było wysyłać w doc i pdf?
    Ale chyba za dużo tych załączników by dostali.

    Chyba zaczne w pdfie wysyłać.

    A.

  • 12. Data: 2005-10-21 07:30:50
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 21-10-2005 o 08:32:24 jerry <j...@i...pl> napisał:

> [...]
    > dokumenty, instrukcjie, dokumentacje publikowane w sieci - z tego powodu
    > są właśnie prezentowane w PDF - odbiorca ma się z nimi zapoznać, a nie
    > MODYFIKOWAĆ!!
    > - To Twoje CV i list motywacyjny, wysyłając go w doc nie masz pewności,
    > czy w takim formacie i w takim układzie otworzy się ono u Pani z np. z
    > Wordem 6.0 !!! Wówczas Twoje CV wygląda jak kupa, a uwierz mi - nikt Ci
    > go tam nie będzie formatował i w takiej formie trafi na biurko...skąd do
    > niszczarki albo kosza! Format PDF zapewnia stabilność układu treści i

    I wszystkie te argumenty, bardzo prawdziwe, są psu na budę.

    --
    Wesołe Wścieklisko - blog o głupiej nazwie.
    http://tolep.blogsome.com

  • 13. Data: 2005-10-21 07:56:12
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    jerry napisał(a):

> [...]
    > dokumenty, instrukcjie, dokumentacje publikowane w sieci - z tego powodu
    > są właśnie prezentowane w PDF - odbiorca ma się z nimi zapoznać, a nie

    Ale co z tego? Jakby ludzie robili wszystko lepszymi sposobami to
    dopiero fajnie by sie zylo na swiecie, ale tak sie sklada ze rzadko
    kiedy robia :)

> [...]
    > go tam nie będzie formatował i w takiej formie trafi na biurko...skąd do
    > niszczarki albo kosza! Format PDF zapewnia stabilność układu treści i

    A tam. Duzo bardziej prawdopodobne jest, ze trafi na "babsko", ktore nie
    bedzie mialo zainstalowanego progamu czytajacego .PDF'y. Zreszta co ma
    stary word zle wyswietlic? Przeciez w dokumencie jest 1 zdjecie, a
    reszta to zwykly lekko sformatowany teskt. Ktos musialby sie bardzo
    postarac, zeby taki dokument byl nieczytelnie wyswietlony pod inna
    wersja worda.

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 14. Data: 2005-10-21 08:10:06
    Od: jerry <j...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Płókarz napisał:

    > I wszystkie te argumenty, bardzo prawdziwe, są psu na budę.

    Tak wiem, bo sekretarki i kadrowe w Polsce to ciemne kury kojarzone
    jeszcze z szklanką czarnej kawy na spodeczku i maszyną do pisania w
    gabinecie pełnym dymu z papierosów KLUBOWE.
    Nie wyobrażam sobie pracy w skomputeryzowanym sekretariacie, w którym
    nie można byłoby odczytać pliku PDF. Formacie w którym publikowane są
    wszelkie dokumenty: umówy, aneksy, oferty, dokumentacje, etc. Czy to
    bankowe, czy z US, czy z ZUS, czy od/do handlowców, kontrahentów.
    Twoim tokiem rozumowania tylko format tekstowy daje gwarancję odczytania
    zawartości dokumentu. Piszmy więc tylko w TXT.
    Format PDF został stworzony po to by zapewnić te elementy o których
    pisałem wyżej. Nie strasz ludzi, że korzystając z niego ograniczają
    swoje szanse na rozpatrzenie aplikacji.

  • 15. Data: 2005-10-21 08:34:48
    Od: jerry <j...@i...pl>

    Witam wszystkich raz jeszcze!
    Nie chce mi się pisać tego samego pod każdą odpowiedzią - odpowiem sam w
    swoim wątku ;)

    Na zarzut, że brak jest domyślnej przeglądarki plików PDF w systemach
    Windows chylę czoła i potwierdzam. Czy zwalnia to jednak z sekretarkę,
    czy informatyka od zainstalowania odpowiedniego oprogramowania? I nie
    chodzi tu tylko o AcrobatReader'a ale o inne oprogramowanie, które nie
    jest domyślnym składnikiem systemu, jak:
    - sterowniki (dotyczy starszych lub najnowszych wersji sprzętu);
    - ochrona antywirusowa;
    - arkusz kalkulacyjny;
    - inne aplikacje niezbędne do prowadzenia sekretariatu/firmy - bo mam
    wrażenie, że wszyscy Państwo odradzający format PDF sugerują, że w
    Polskich firmach na komputerach są zainstalowane tylko Office'y i to
    wystarcza do prowadzenia działalności gospodarczej.

    Państwo straszycie ludzi aby nie korzystali z wygodniejszych i
    bezpieczniejszych i ZNANYCH form prezentowania ważnych i często poufnych
    treści sugerując, że nie zostaną one odczytane przez odbiorcę, a
    przecież format PDF nie jest formatem wymyślonym wczoraj dla ludzi
    poszukujących pracy, ale powstałym 8 lat temu dla stworzenia standardu
    publikowania dokumentów w sieci. Standardu, który zapewnia:
    - ochronę informacji przed modyfikacją;
    - poprawny układ treści;
    - przenaszalność pomiędzy aplikacjami systemowymi;
    - bezpieczeństwo (w plikach *.doc można swobodnie dołączać programy
    napisane w skryptowym języku VB);
    - uniwersalność;
    To sprawia, że pliki PDF są dostępne wszędzie tam, gdzie zachodzi
    potrzeba publikacji jakiegoś dokumentu: na stronach banków, US, UM, ZUS.
    Ktoś kto mówi, że w sekreteriacie nie ma zainstalowanego oprogramowania
    do odczytania pliku PDF z dużym prawdopodobieństwem nigdy nie widział
    takiego komputera na oczy. Tym samym nie mówię, że takich sekretariatów
    nie MA. Pewnie, że są - jak i takie gdzie w ogóle nie ma komputera.
    I na koniec - jeżeli jest podany w ogłoszeniu adres e-mail i nie ma
    podanej formy w jakiej należy przesłać dokumenty to można bez obaw
    wysłać PDF. Jeżeli pracodawca życzy sobie format doc - dołączyłbym go
    jako dodatkowy obok PDF, który zagwarantuje, że dostarczyli Państwo
    dokumenty w takiej formie jakiej zostały napisane.

    P.S.
    Nie jestem jednym z twórców standardu PDF ;)

    Pozdrawiam,
    Tyle w tym temacie z mojej strony.
    Życzę miłego weekendu!
    Jerry

  • 16. Data: 2005-10-21 08:39:01
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "jerry" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie wyobrażam sobie pracy w skomputeryzowanym sekretariacie, w którym nie
    > można byłoby odczytać pliku PDF. Formacie w którym publikowane są

    Twoje wyobrazenia to jedno, a rzeczywistosc to drugie. Mozesz sobie wysylac
    w pdf, mozesz w ten sposob znalezc prace trafiajac na firmy, ktore nie maja
    problemu z pdfem, ale ja troche sekretariatow widzialam i choc wcale nie
    siedzialy w nich "ciemne kury", to podstawowym narzedziem pracy byl Office i
    wiele pan mialo male pojecie o innych narzedziach, poniewaz nie nalezaly do
    osob sciagajacych e-booki w sieciach P2P lub obszerne raporty w pdfach ze
    stron ministerstw. Po prostu mialy inne zainteresowania niz soft, Siec itd.,
    a swoja prace dobrze wykonywaly - na Office'ie i Outlooku, podobnie jak ich
    kontrahenci, ktorzy przysylali im doce, xlsy i ppty. Wyznacznikiem bycia
    "ciemna kura" lub nie nie jest bynajmniej znajomosc przegladarek tekstu i
    softu innego niz ten, na ktorym sie na co dzien pracuje.

    > Format PDF został stworzony po to by zapewnić te elementy o których
    > pisałem wyżej. Nie strasz ludzi, że korzystając z niego ograniczają swoje
    > szanse na rozpatrzenie aplikacji.

    Ale ograniczaja. taka jest rzeczywistosc i on nic na to nie poradzi. No,
    moze branzy IT to nie dotyczy.

    I.

  • 17. Data: 2005-10-21 08:45:34
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    jerry napisał(a):

> [...]
    > Twoim tokiem rozumowania tylko format tekstowy daje gwarancję odczytania
    > zawartości dokumentu. Piszmy więc tylko w TXT.

    To strasznie kiepska masz wyobraznie. Bo ja sobie nie wyobrazam pracy w
    sekretariacie, w ktorym nie ma Worda, w koncu musza w czyms te swoje
    pisma i dokumenty pisac i napewno nie robia tego w LaTeX'u. Dlatego
    sekretariat bez Adobe Readera, ale za to z Wordem jest duzo bardziej
    prawdopodobna sytuacja, niz sekretariat z Adobem Readerem, ale za to bez
    Worda.

    > Format PDF został stworzony po to by zapewnić te elementy o których
    > pisałem wyżej. Nie strasz ludzi, że korzystając z niego ograniczają
    > swoje szanse na rozpatrzenie aplikacji.

    Ciekawe, ze jemu nie wolno, a Tobie akurat wolno straszyc zlym
    wyswietlaniem dokumentow wordowskich.

    Jesli format .pdf jest taki super fajny to wytlumacz mi czemu czesto
    sami pracodawcy na swoich stronach www umieszczaja oferty w plikach .doc
    zamiast w .pdf? Ja juz troche ofert przegladnalem i ani razu sie nie
    spotkalem z linkiem do pliku w formacie .pdf!

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 18. Data: 2005-10-21 09:00:31
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    jerry napisał(a):

    [...]

> [...]
    > - standard uniwersalny i niezależny od platformy sprzętowej i
    > oprogramowania systemowego - (otworzy go Pani pracująca na MS Windows

    Do plików Worda też jest darmowa przeglądarka.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2005-10-21 09:12:48
    Od: jerry <j...@i...pl>

    Miałem zakończyć tą dyskusję, bo sceptyków nie przekonam a dla tych
    których przekonałem wystarczyły te argumenty, które kilkukrotnie podałem
    ale Ty przytaszasz tak prymitywne powody, że muszę odpisać.

    > To strasznie kiepska masz wyobraznie. Bo ja sobie nie wyobrazam pracy w
    > sekretariacie, w ktorym nie ma Worda,

    ja także, lub innego edytora obsługującego format *.doc.

    Dlatego
    > sekretariat bez Adobe Readera, ale za to z Wordem jest duzo bardziej
    > prawdopodobna sytuacja, niz sekretariat z Adobem Readerem, ale za to bez
    > Worda.

    Nigdzie w mojej wypowiedzi nie znajdziesz wizji komputera z
    zainstalowanym Acrobatem a nie zainstalowanym Officem. Proszę, czytaj
    uważniej zanim coś odpiszesz. Office - jak w nazwie - to standard dla
    biura. Czy to w wersji MS, czy Open.
    Nie znaczy to, że komputer + Word to wszystko co możemy spotkać w
    polskich sekretariatach.

    > Ciekawe, ze jemu nie wolno, a Tobie akurat wolno straszyc zlym
    > wyswietlaniem dokumentow wordowskich.

    Nie straszę złym wyświetlaniem - informuję o tym, ponadto o możliwości
    edycji dokumentów Word przez osoby trzecie.

    Ja juz troche ofert przegladnalem i ani razu sie nie
    > spotkalem z linkiem do pliku w formacie .pdf!

    To przygotuj się na SZOK:
    http://www.citibank.pl/poland/homepage/polish/1119.h
    tm
    http://www.apraca.pl/szgr/oferty_new.html
    http://www.ptchem.lodz.pl/pl/oferty_pracy.html
    http://www.abcpraca.pl/index.php?pid=61
    ponadto, ot tak co mi przyszło do głowy:
    http://www.zus.pl/formul/
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/formularze.html
    http://www.wroclaw.pl/m3506/p5503.aspx?select=pdf
    http://dlafirmy.bzwbk.pl/_items/doc/przewodnik_bzwbk
    24_dla_firmy.pdf

    Życzyłbym sobie poważnej argumentacji na forum, nie krzykliwego
    przedstawiania swoich - często archaicznych poglądów.
    Pozdrawiam,

  • 20. Data: 2005-10-21 09:13:46
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Do plików Worda też jest darmowa przeglądarka.

    którą też należy doinstalować do sytemu ;)