PracaGrupypl.praca.dyskusjeco sie dzieje - czyli już oklepana kwestia › Re: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    From: jerry <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    Date: Fri, 21 Oct 2005 14:14:52 +0200

    > Szukam pracy, wysylam cv w formie dokumentu worda .doc do interesujacej
    > mnie firmy. Czemu ktos mialby modyfikowac moje cv? I kto mialby to zrobic?

    Witaj, odpowiadam:

    Celowo - chyba nikt, bo i po co?

    To samo pytanie jednak możesz zadać w firmach, bankach i urzędach -
    dlaczego wszelkie dokumentacje, formularze i umowy udostępnia się
    wyłącznie w formacie PDF?:
    Dlatego, że:
    - jest to format zapewniający poprawne odczytanie układu treści tam
    zawartej - innymi słowy umowa, czy manual nie rozjedzie się nagle u
    użytkowników z Wordem 97, podczas gdy u tych z Wordem 2000 jest ok.
    Podobnie czcionce nie zacznie nagle brakować ążźćę..., tabela pozostanie
    tabelą, a nagłówek nagłówkiem.
    - Nikt, kto chciałby wprowadzić zmiany w dokumentacji, czy umowie, czy
    formularzu - nie ma takiej możliwości. Dokument służy wyłącznie do
    odczytu. Zapobiega to także przypadkowemu naciśnięciu litery
    BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB Pani podczas rozmowy telefonicznej i
    jednoczesnym drukowaniu akurat Twojego CV!

    Jeżeli nie zależy Ci jak Twoje CV wygląda - wysyłaj je w TXT.

    P.S.
    Jesteś jak dobrze pamiętam Informatykiem - naprawdę musiałem tłumaczyć
    te rzeczy? Ciebie także należy przekonywać do panujących standardów?
    Jeżeli masz taką niechęć do oprogramowania narzędziowego trudno mi
    wyobrazić sobie Twoje środowisko pracy.
    Sekretarka to też stanowisko, takie jak programista - Tobie potrzeba
    edytora i kompilatora, którego nie ma wbudowanego w Windows, a tej Pani
    - Office'a i Acrobata jako minimum.
    pozdrawiam,

    Nie wiem dlaczego tyle szumu wokół tego tematu (PDF). Jest to powszechny
    standard udostępniania dokumentów w sieci , a nasze CV i LM także się
    do nich zaliczają.