PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie??!!

  • 61. Data: 2003-11-01 09:16:17
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:bntk09$rpb$2@news.onet.pl...

    > Ano. Jasnowidz. Jasno widze na podstawie doswiadczen znajomych.Kiepskie
    > pensje, kiepska regularnosc w wyplatach.

    No wiesz, ale ja nie jestem Twoja znajoma. Wiec bylabym wdzieczna, gdybys
    mnie nie porownywal do innych.

    > Nie. Wyciagam wnioski na podstawie danych statystycznych.

    To kiepski z Ciebie statystyk. Mozesz podac, skad wytrzasnales dane do
    wyciagania takich wnioskow?

    Kania

  • 62. Data: 2003-11-01 09:17:49
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Szakuł" <s...@W...net.pl> wrote in message
    > Użytkownik Piotr Żebrowski napisał:
    > [...]
    > >
    > Jeśli masz dobrych projektantów (a przy dużym projekcie powinieneś
    > mieć), to nie ma znaczenia, czy projekt jest duży czy nie.

    Ale znaczenie ma termin, a ten jest krotki :) Wiec nie moge wziac osoby,
    ktora dopiero bedzie sie uczyc.

    Kania

  • 63. Data: 2003-11-01 10:27:03
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <smiechu@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl> napisal w wiadomosci
    > 20000 odslon miesiecznie to ponizej jednej na minute, przez 12 godzin
    > dziennie... jezeli pod takie obciazenie trzeba optymalizowac kod, to
    > masz naprawde zle doswiadczenia ze specami od php ;)

    1. na jakiej podstawie zakladasz rownomierne obciazenie w czasie? Miales
    kiedys dostep do statystyk ogladalnosci wiekszych serwisow?
    2. na jakiej podstawie zakladasz, ze na dedykowanej maszynie funkcjonowac
    bedzie wylacznie jeden serwis i tylko on bedzie generowac obciazenie?
    3. na jakiej podstawie zakladasz statyczna odslanialnosc? A co sie stanie,
    gdy wzrosnie 2, 5, 10 krotnie? Przepisywanie serwisu?

    pozdrawiam,

    glos

  • 64. Data: 2003-11-01 11:03:01
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sam SQL narzędziem nie jest.

    Kwestia podejscia. Jest oficjalnie i jednoznacznie zdefiniowana technologia.
    Mozna
    ja wykorzystac do stworzenia modelu nawet bez uzycia komputera, a wiec imho
    jest narzedziem.

    Tak czy inaczej - absolwent informatyki MUSI znac chocby:
    - SQL,
    - skladnie C, a najlepiej C++,
    - pojecia z zakresu struktur danych i algorytmow.

    > Raczej język. narzędziami będą odpowiednie
    > środowiska programistyczne i bazy różnych producentów. Ze względu na ich
    > ilość, raczej trudno uczyć wszystkich.

    Podkreslam wiec, ze ow delikwent mial napisac proste zapytanie w czystym
    SQL.
    Czystym! Ustandaryzowanym przez ANSI! Z uzyciem SELECT, GROUP BY, COUNT
    i ORDER BY. Nic wiecej.

    Dodam, ze przeprowadzilem test dopiero po jednoznacznej deklaracji poziomu
    umiejetnosci
    (wiekszosc 5/5). Zaprezentowal zatem brak samokrytycyzmu czy swiadomie
    usilowal
    wprowadzic mnie w blad?

    > Marzyciele, którzy myślą, że wiedzy przekazywanej na wykładach nauczą się
    > metodą sita-learnig.

    heh :-)

    > A tak poważniej. Głąby i nieuki są wszędzie. Z drugiej strony wymaganie od
    > absolwenta znajomości konkretnych narzędzi bardzo często mija się z celem.
    > Jest ich za dużo by w ciągu studiów opanować wszystkie w stopniu
    > zadawalającym.

    Przypomne wiec jeszcze raz, ze ow Pan sam zadeklarowal umiejetnosc w/w
    narzedzi
    na poziomie 5/5.

    Poza tym - szuka sie zwykle pracownika majacego pewne konkretne
    umiejetnosci.
    Zadaniem pracownika (w tym studenta) jest monitorowanie rynku pracy, wybor
    jednego lub
    kilku narzedzi i dobre ich opanowanie. Przeciez mowimy o puli raptem
    kilkunastu popularnych
    narzedzi!

    > Do tego dochodzi koszt ich zakupu. Raczej nie wielu studentów
    > stać na to, by zafundować sobie pakiety Borlanda w wersjach Enterprise
    albo
    > Prof, czy też Visual Studio.

    Istnieja rowniez wersje edukacyjne - np. VB NET STANDARD, zupelnie
    wystarczajacy
    do tworzenia softu kosztuje ok. 400 zl. Moze mniej imprezowac na studiach, a
    wiecej
    inwestowac w siebie?

    Poza tym - akurat studentow nie podejrzewalbym o _kupowanie_ legalnego
    oprogramowania... :)

    > Nie mówiąc już o przyzwoitych bazach danych.

    MySQL, PostgreSQL sa darmowe, (Interbase do niedawna tez), a zawieraja
    wiekszosc
    typowych mechanizmow baz danych. Sa doskonale do nauki. Zreszta, wiekszosc
    malych/srednich projektow i tak sie tworzy o oparciu o nie.

    MSSQL zas ma nieco okrojona odmiane - praktycznie darmowe MSDE, czesto
    dokladane
    do roznych aplikacji. Moze warto sie z nim zapoznac?

    > Jednak nie zwalnia to delikwenta od posiadania jakiegoś przyzwoitego
    minimum
    > wiedzy.

    oraz minimum samokrytyczmu/uczciwosci.

    Pod tym podpisuje sie rekami i nogami

    pozdrawiam,

    glos

  • 65. Data: 2003-11-01 11:47:33
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Sat, 1 Nov 2003 10:17:49 +0100
    "Kania" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale znaczenie ma termin, a ten jest krotki :) Wiec nie moge wziac
    > osoby, ktora dopiero bedzie sie uczyc.

    ja to w ogole nie rozumiem takiej argumentacji.
    Kania ma jasno sprecyzowane wymagania, a tutaj jej radza na zasadzie
    takiej, jak powiedzmy ktos chcialby sobie pomalowac mieszkanie.
    Ma ustalony termin, ktorego nie moze przekroczyc (powiedzmy, ze potem
    wyjezdza i go nie bedzie); ma ustalone wymagania: sciany maja byc w
    technice ciapkozgrzytow bambusowych. No i nie moze ta osoba znalezc
    fachowca, bo wszyscy co umieja technike ciapkozgrzytow, maja juz
    zabukowane terminy, a pozostale 90% malarzy pokojowych nie umie
    ciapkozgrzytow.

    I co proponuja swiatli dyskutanci? No zatrudnic malarza, ktory nie umie
    ciapkozgrzytu i sobie go WYSZKOLIC. Niech trenuje na scianach we wlasnym
    mieszkaniu, kosztem wlasnego urlopu. Co za idiotyzm!

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 66. Data: 2003-11-01 11:52:52
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Fri, 31 Oct 2003 21:10:29 -0000
    "Jaros?aw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:

    [..]

    > Nooo dooobraaa. Macie racj?. Wi?kszo?ae to umys?owe gnioty.To ile
    > p?acicie fachmanom, którzy spe?niaj? wasze warunki?Pytanie do
    > wszystkich narzekaj?cych na osoby aplikuj?ce o posad?
    > codera/projektanta. Wi?cej ni? 1500 z? brutto?I odprowadzacie za nich
    > ZUS?:)

    zaraz, i to ma byc argument usprawiedliwiajacy zenujaco niskie
    kwalifikacje studentow informatyki?
    ze niby co - sa oni tymi "gniotami umyslowymi" (jak ich raczyles nazwac)
    dlatego, ze fachowcom dobrym nie placi sie 10 tys. miesiecznie i nie
    zapewnia samochodu?

  • 67. Data: 2003-11-01 12:06:35
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > No w PHP kryterium liczby linii byloby dosc zwodnicze, na stronie
    przeplata
    > sie PHP i HTML i jeden drugiemu nierowny.

    Co to znaczy, ze sie przeplata??

    Wiesz co to sa SMARTY?

    Kania

  • 68. Data: 2003-11-01 12:07:13
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    >
    > No to masz nowe doświadczenie. Zamiast szukać przez miesiąc wydłużyć czas
    > wykonania projektu do 2 lub 3 tygodni. I wybrać jedną ze znanych osób.
    Poza

  • 69. Data: 2003-11-01 13:49:21
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Kania napisał(a):

    > Ale od ponad miesiaca poszukuje programisty PHP do wspolpracy. Ma
    > za duzo zlecen, chcialabym czesc podzlecac... i nie moge znalezc
    > osoby z odpowiednimi kwalifikacjami ;((

    Jesli masz takie podejsce jak do mnie, tzn obiecujesz, ze wyslesz kod
    (aby sprawdzic moje "mozliwosci"), i obietnicy nie spelniasz, a na
    dalsze pytania na temat wspolpracy w ogole nie odpowiadasz (w koncu nie
    uzyskalem informacji, czy jestes zainteresowana, czy jednak mi
    dziekujesz), to sie nie dziwie, ze szukasz ...dopiero miesiac.
    Proponuje zmienic podejscie do potencjalnych kandydatow do
    wspolpracownikow, bo jesli na starcie wywijasz takie numery, to moge
    sie jedynie domyslac, co moze sie dziac w przyszlosci...

    rafi nadal bez odpowiedzi :)

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 70. Data: 2003-11-01 15:28:18
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    ErkA napisał(a):

> [...]
    > do wspolpracownikow, bo jesli na starcie wywijasz takie numery, to
    > moge sie jedynie domyslac, co moze sie dziac w przyszlosci...

    Coz, errare humanum est, przyznam sie, ze zapomnialem, ze dzis sa
    swieta Wszystkich Swietych...i nie wszyscy spedzaja ten czas przy
    komputrze :). Anyway Kania sie odezwala za co jej dziekuje. Niestety
    nic wiecej o dalszej wspolpracy nie moge napisac, bo...hmm nie bylo mi
    dane (jeszcze) sprawdzic ;).