PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie??!!

  • 121. Data: 2003-11-04 15:44:04
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bo85i1$eip$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Wiesz co podobno jest atutem ludzi po studiach? Umiejetnosc obserwacji i
    > wyciagania wnioskow. Wystarczy podzwonic i popytac sie, kto kogo
    zatrudnia.
    > Na studiach robilam takie badania.

    Twoja metoda ma jedną wadę: sprawdza się, gdy jest wykorzystywana przez
    niewielką ilość osób.Zastosowanie jej przez większość, spowoduje
    potraktowanie pytającego przez pytaną firmę jak natręta. O poziomie na
    uczelni decyduje poziom kadry naukowej (ilość prac, cytowań), ilość
    prowadzonych projektów czy chociażby ilość zebranych od sponsorów pieniędzy
    na prace badawcze. U nas, ze względu na deficyt kadry nie można wybierać na
    podstawie nazwiska wykładającego. Co z tego, że jego macierzystą uczelnią
    jest UJ, jeśli wykłada na pięciu innych?Uczelnie nie chwalą się ilością
    prowadzonych projektów, zresztą jest ich niewiele w stosunku do wielkości
    naszej gospodarki. Ostatnie kryterium, czyli ilość pieniędzy zebranych na
    badania też jest niewiarygodne, ponieważ większość środków pochodzi z
    budżetu lub KBN-u.

    [...]
    > przez
    >
    > Nie, taki ktory poszedl na studia uczyc sie a nie robic papierek.

    Studia, jak sama nazwa wskazuje, służą do studiowania. Planem, który
    wykorzystuje się do studiowania są wykłady. To one są podstawą, określają
    minimum wiedzy, jaką student powinien zdobyć. Aby student mógł poszerzać
    swoją wiedzę, potrzebny jest nielimitowany dostęp do aktualnej literatury,
    dostęp do wykładowcy, aby można było rozwiać wątpliwości czy dopytać się o
    różne drobiazgi. Tego polskie uczelnie nie zapewniają.Literatury z powodów
    finansowych, dostępu do wykładowców z powodu braku ich czasu.

    [...]

    > W firmie, w ktorej obecnie pracuje, szkolenie polega na programowaniu. Jak
    > masz pytania, to pytasz. Koniec kropka.

    Zazwyczaj tak wygląda. A co, jeśli firma używa mało znanych narzędzi?

    [...]
    > jest
    >
    > Wiesz, na kazdej uczelni zarabia sie niewiele (a przynajmniej Ci na
    nizszych
    > stanowiskach zarabiaja niewiele) ale tutaj trzeba miec pomysl. Jesli
    > zaproponujesz cos uczelni, na czym ona nie straci, a moze zyskac, to na
    > pewno nie odmowi. Ale do tego to trzeba troche wiecej inwencji, niz
    uczenie
    > sie od wskazanej strony do wskazanej.

    Na większości uczelni w normalnych krajach pracownik naukowy zarabia
    wystarczająco dużo aby mógł utrzymać siebie, swoją rodzinę, kupić literaturę
    i wyjechać na przyzwoity urlop. Nie w Polsce.Z człowieka, który zastanawia
    się jak opłacić rachunek za mieszkanie czy za co kupić podręczniki dla
    dziecka to dupa nie pracownik. Nigdy nie będzie wydajny ani
    kreatywny.Niestety większość pracodawców tego nie rozumie. Pracownicy
    uczelni są jeszcze w tej komfortowej sytuacji, że mogą dorobić na uczelniach
    czy szkołach prywatnych. Wszystko odbywa się kosztem studentów i pracy
    naukowej.
    Poza tym musimy ustalić czego wymagamy od absolwenta: wiedzy i pomysłowości
    czy opanowania narzędzi. Jeśli tego drugiego, to nie oszukujmy ludzi i
    kierujmy ich do pomaturalnych szkół zawodowych, w których w ciągu roku lub
    dwóch nauczą się biegle np. programować, sprzedawać, czy prowadzić
    księgowość.Do tego studia nie są potrzebne.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 122. Data: 2003-11-04 15:48:53
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Im szersze ma sie horyzonty, tym lepiej sie na tym wychodzi. A jesli 90%
    > spoleczenstwa nie umie tego zrozumiec, to nie widze powodu, zeby czuc sie
    > gorzej.

    Sama sobie zaprzeczasz. Najpierw domagasz się od absolwentów dogłebnej czy
    choćby dobrej znajomości narzędzi i doświadczenia w ich wykorzystaniu. Teraz
    mówisz o szerokich horyzontach. Jedno i drugie wymaga czasu. Chyba, że
    robimy wszystko po łebkach.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 123. Data: 2003-11-04 15:50:46
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wm" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zapewne nie, ale problemy autorki postu o czymś świadczą.

    Problemy autorki oraz innych osób świadczą tylko o tym, że brakuje
    odpowiedniej klasy rzemieślników.
    Słowa rzemieślnik nie należly traktować obraźliwie czy pogardliwie.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 124. Data: 2003-11-04 21:52:13
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Kania" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > przeplata
    >
    > Co to znaczy, ze sie przeplata??
    >
    > Wiesz co to sa SMARTY?

    Chyba co to jest SMARTY - liczba pojedyncza.

  • 125. Data: 2003-11-04 22:02:14
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    > "Fotech" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Zbyt dlugo jestem na rynku pracy, zeby w to wierzyc. Firmy zajmujace sie
    > tym, czym i ja sie zajmuje, w 90% przypadkow podnajmuja pracownikow a nie
    > zatrudniaja na umowe o prace. Nie widze sensu placic prowizji
    posrednikowi,
    > kiedy moge wiecej zaplacic ostatecznemu wykonawcy.

    Jak widac te firmy potrafia "podnajmowac pracownika" a Ty nie, skoro tak to
    widzisz.

  • 126. Data: 2003-11-04 22:38:38
    Od: Tom <v...@o...pl>

    Nina M. Miller wrote:

    > Kania ma racje o tyle, ze w tej chwili wiekszosc bezrobotnych w Polsce
    > przez slowo "praca" rozumie tylko i wylacznie prace na etat. Wola
    > zasuwac na ten durny etat, nawet za 600 PLN miesiecznie, a na zlecenie
    > kreca nosem - nawet jesliby mogli zarobic 3 razy tyle. No i narzekac, ze
    > nie ma pracy.
    >
    > Jak dla mnie to niepojete.

    Oj chyba cos pokrecilas, to raz i dawano w Polsce nie bylas, to dwa.

    Pozdr

  • 127. Data: 2003-11-04 23:03:13
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 04 Nov 2003 13:32:05 +0100
    Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > Dokladnie, naduzywasz slowa praca i najwyrazniej nie wiesz co ono
    > znaczy. Zlecenie jest slowem wlasciwym ale jakze dalekim od pracy.

    > I oczekujesz ze ktos rzuci prace by wykonac te kilka zlecen i co
    > dalej????

    Praca jest kazda dzialanosc, za ktora dostajesz pieniadze a ktora nie
    jest niezgodna z prawem (np. kradziez).

    Od kiedy to, zeby robic dodatkowe zlecenia, trzeba rzucac prace na etat?

    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun
    http://pierdol.ninka.net/~ninka/

  • 128. Data: 2003-11-04 23:06:20
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 4 Nov 2003 15:40:03 +0100
    "wm" <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Zapewne nie, ale problemy autorki postu o czym? ?wiadcz?.

    Moga swiadczyc o wielu rzeczach. na przyklad:

    - wszscy maja prace i jest zbyt duza podaz pracy stad brak ochotnikow
    - brak jest ludzi o odpowiednich kwalifikacjach do jej wymagan
    - jest duze bezrobocie ale bezrobotnych interesuje praca tylko na etat
    - w ogloszeniu sa zbyt duze wymagania, ktorych nikt nie jest w stanie splelnic

  • 129. Data: 2003-11-04 23:12:26
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 4 Nov 2003 15:44:04 -0000
    "Jaros?aw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Zazwyczaj tak wygl?da. A co, je?li firma u?ywa ma?o znanych narz?dzi?

    to wtedy bierze sie dokumentacje od takiego narzedzia (zakladam, ze
    firma uzywa legalnie a wiec takie cos jak dokumentacje posiada) i ja
    studiuje a nastepnie robi to, co Kania napisala :)

    > Na wi?kszo?ci uczelni w normalnych krajach pracownik naukowy zarabia
    > wystarczaj?co du?o aby móg? utrzymaae siebie, swoj? rodzin?, kupiae
    > literatur? i wyjechaae na przyzwoity urlop. Nie w Polsce.Z cz?owieka,

    W Polsce te zarobki sa smiesznie niskie, ale nie ludz sie, ze w takiej
    mekce naukowcow jak USA to zarabia asystent kokosy.
    Skad.

    Na postdocu jak wyciagniesz $30 000 rocznie to mozesz sie uwazac za
    szczesliwca.
    Zwykle dostaje sie $25 000 a z tego to juz ciezko utrzymac cala rodzine
    czteroosobowa na przyklad i jeszcze dzieciom edukacje oplacic.

  • 130. Data: 2003-11-05 05:33:02
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 04 Nov 2003 23:38:38 +0100
    Tom <v...@o...pl> wrote:

    > Oj chyba cos pokrecilas, to raz i dawano w Polsce nie bylas, to dwa.

    a jakies konkrety? argumenty?