PracaGrupypl.praca.dyskusje › ale speed

  • 1. Data: 2006-03-26 12:03:47
    Temat: ale speed
    Od: "gghg" <s...@p...onet.pl>

    Musze zwrocic honor urzedom, myslalem ze tam jada tylko na kawie... a tam
    musz inne rzeczy chyba lykac;).

    Otorz bylem w piatek w US celem oddania pita. dokument przyjelo dziewcze ze
    25 lat i od razu wklepala do komputera. i tu moje zdziwienie. ja ktory 15
    lat zawodowo przy kompie siedze bylem w malym szoku.

    Dziewcze tak pomykalo palcami po klaw. numerycznej ze wklepanie calego pitu
    zajelo doslownie pare sekund. <10.
    /predkosc prawie nadswietlna/. hi

    czyzby cos sie zmienialo na lepsze.

    Zycze wszystkim optymizmu na nowy tydzien, wiosne mamy.
    jurek

  • 2. Data: 2006-03-26 13:59:31
    Temat: Re: ale speed
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 26 mar 2006 w liście [news:e060lo$jqv$1@news.onet.pl] gghg
    [s...@p...onet.pl] napisał(a):

> [...]
    >
    > Dziewcze tak pomykalo palcami po klaw. numerycznej ze wklepanie
    > calego pitu zajelo doslownie pare sekund. <10.

    Muszę cię zmartwić.

    Po pierwsze: ta panienka była na 99% osobą zatrudnioną na umowę o
    dzieło (albo zlecenie, nie pamiętam), której płaci się kilkadziesiąc
    groszy od wklepanego pit'a. Po prostu zależało jej więc na szybkim
    wykonaniu tej pracy i zabraniu się za następne.

    Po drugie: Wklepała od razu, bo sporo osób w ten sposób zatrudnionych
    cierpi na niedosyt pit'ów do wklepania. Oczywiście najlepsze pity,
    czyli takie gdzie jest tylko jeden formularz bez załączników, są z
    reguły zabierane przez pracowników skarbówki i dawane swoim
    podopiecznym (synom, córkom itp.). Najobszerniejsze pity dostają
    zazwyczaj ludzie bez znajomości wśród urzędasów na etatach, którzy
    dostali tą robotę przez jakiś przypadek.

    Po trzecie: nauka bezwzrokowego i bezbłednego pisania na klawiaturze
    numerycznej trwa od kilku godzin do góra dnia, dwóch ciągłego stukania
    w te klawisze. To naprawdę nie jest trudne.

    Oczywiście piszę to z własnego doświadczenia - kilka lat temu
    wklepywałem pity w US w Lublinie. I całkiem nieźle mi szło, w ciągu
    dwóch dni nastukałem jakieś 600 zł na rękę, robiąc to od 6.00 do 20.00.
    Niestety pity się skończyły, bo nie znałem tej osoby co trzeba (czyt.
    biurwy, która rozdawała karty... ups, pity ;)

    Niemniej dzięki tej robocie nauczyłem się bezbłędnie pisać na
    numerycznej.
    Aha, jeżeli jednak ta panienka była na etacie (pracownicy US też to
    czasem robią, żeby dorobić), to wklepywanie robiła nielegalnie, bo
    robiła to w czasie pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 3. Data: 2006-03-26 14:12:43
    Od: "m...@s...pl" <s...@b...pl>

    e...@s...pl l...@s...pl b...@s...pl a...@s...pl k...@s...pl l...@s...pl s...@s...pl
    p...@s...pl r...@s...pl m...@s...pl
    a...@s...pl t...@s...pl m...@s...pl e...@s...pl b...@s...pl a...@s...pl k...@s...pl
    l...@s...pl

  • 4. Data: 2006-03-26 15:57:24
    Od: "gghg" <s...@p...onet.pl>

    hi,
    ciekAwe rzeczy piszesz...
    fajne uklady tam maja w urzedzie. faktycznie biurwy...

    co do bezwzrokowego pisania to sie zgadzam, ale mimo wszystko jej tempo
    robilo wrazenie.

    pytanie:
    ... jeżeli jednak ta panienka była na etacie (pracownicy US też to czasem
    robią, żeby dorobić), to wklepywanie robiła nielegalnie, bo
    robiła to w czasie pracy...

    ---- Dlaczego? nie kumam. a czy ma sie ona zajmowAc w pracy?

    hi, jurek

  • 5. Data: 2006-03-26 16:32:00
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 26 mar 2006 w liście [news:e06dl8$ve0$1@news.onet.pl] gghg
    [s...@p...onet.pl] napisał(a):

> [...]
    > ... jeżeli jednak ta panienka była na etacie (pracownicy US też to
    > czasem robią, żeby dorobić), to wklepywanie robiła nielegalnie, bo

    Swoimi podstawowymi obowiązkami.
    A w tym sensie nielegalne, że wklepywanie jest traktowane jako robota
    dodatkowa, którą mogą wykonywać _po_ godzinach pracy, a nie w trakcie.

    Tyle że to teoria. Baby (bo w przerażającej większości są to kobity),
    które pracują w US opierdzielają się jak mogą i zazwyczaj obgadują
    koleżanki albo wspominają firmowe pielgrzymki do Rzymu, które zresztą
    są dofinansowywane z jakiegoś tam funduszu, czyli z naszych podatków.

    Generalnie przez te dwa dni pracy przy wklepywaniu pitów bardziej niż
    monotonia wpisywania cyferek, zmęczyło mnie siedzenie ileśtam godzin w
    pokoju z takimi osobami.

    Uff, nigdy więcej...

    Co ciekawe, jedynym facetem-pracowniem w tym US, jakiego widziałem był
    informatyk (cały zaganiany) i jakiś tam naczelnik. Poza tym same
    kobiety.

  • 6. Data: 2006-03-26 17:27:46
    Od: Józek <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał w wiadomości

    > Co ciekawe, jedynym facetem-pracowniem w tym US, jakiego widziałem był
    > informatyk (cały zaganiany) i jakiś tam naczelnik. Poza tym same
    > kobiety.

    Ale biedni CI informatycy:)))))))))
    To napisz jeszcze z jaka to szybkością za dwadni klepałeś?
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Rafał Wawrzycki

    Józek

  • 7. Data: 2006-03-26 18:35:42
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 26 mar 2006 w liście [news:e06iu9$geo$1@news.onet.pl] Józek
    [s...@p...onet.pl] napisał(a):

    > Ale biedni CI informatycy:)))))))))
    > To napisz jeszcze z jaka to szybkością za dwadni klepałeś?

    Oj, nie pamiętam już. Zresztą różnie z tym bywało, zależnie od
    objętości pitów.

  • 8. Data: 2006-03-26 18:53:27
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik gghg napisał:

> [...]
    > /predkosc prawie nadswietlna/. hi
    >
    > czyzby cos sie zmienialo na lepsze.
    >
    > Zycze wszystkim optymizmu na nowy tydzien, wiosne mamy.

    hehe, tez kiedys klepalem pity w skarbowym na stazu i musze ci
    powiedziec ze jakbys 8 godzin tylko to robil, to zdziwilbys sie z jaka
    predkoscia pomykalbys po dwoch tygodniach.
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-03-26 18:55:50
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Rafał Wawrzycki napisał:

> [...]
    > Aha, jeżeli jednak ta panienka była na etacie (pracownicy US też to
    > czasem robią, żeby dorobić), to wklepywanie robiła nielegalnie, bo

    czemu nielegalnie? co ty piszesz? pracownicy normalnie legalnie wklepuja
    pity do poltaxa w godzinach pracy razem ze stazystami.

  • 10. Data: 2006-03-26 20:32:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> pisze:

    > Swoimi podstawowymi obowiązkami.

    A wklepywanie PIT'ów nie jest jej obowiązkiem?

    > A w tym sensie nielegalne, że wklepywanie jest traktowane jako robota
    > dodatkowa

    Przez kogo?

    > którą mogą wykonywać _po_ godzinach pracy, a nie w trakcie.

    Nie bardzo rozumiem. Dlaczego ktoś ma swoją pracę wykonywać po godzinach
    pracy?
    Chyba, że miałeś na myśli po godzinach przyjmowania petentów, a to jednak
    różnica.

    --
    PozdrawiaM