PracaGrupypl.praca.dyskusjeale speed › Re: ale speed
    From: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ale speed
    Date: Sun, 26 Mar 2006 15:59:31 +0200

    Dnia 26 mar 2006 w liście [news:e060lo$jqv$1@news.onet.pl] gghg
    [s...@p...onet.pl] napisał(a):

    > Otorz bylem w piatek w US celem oddania pita. dokument przyjelo
    > dziewcze ze 25 lat i od razu wklepala do komputera. i tu moje
    > zdziwienie. ja ktory 15 lat zawodowo przy kompie siedze bylem w
    > malym szoku.
    >
    > Dziewcze tak pomykalo palcami po klaw. numerycznej ze wklepanie
    > calego pitu zajelo doslownie pare sekund. <10.
    > /predkosc prawie nadswietlna/. hi

    Muszę cię zmartwić.

    Po pierwsze: ta panienka była na 99% osobą zatrudnioną na umowę o
    dzieło (albo zlecenie, nie pamiętam), której płaci się kilkadziesiąc
    groszy od wklepanego pit'a. Po prostu zależało jej więc na szybkim
    wykonaniu tej pracy i zabraniu się za następne.

    Po drugie: Wklepała od razu, bo sporo osób w ten sposób zatrudnionych
    cierpi na niedosyt pit'ów do wklepania. Oczywiście najlepsze pity,
    czyli takie gdzie jest tylko jeden formularz bez załączników, są z
    reguły zabierane przez pracowników skarbówki i dawane swoim
    podopiecznym (synom, córkom itp.). Najobszerniejsze pity dostają
    zazwyczaj ludzie bez znajomości wśród urzędasów na etatach, którzy
    dostali tą robotę przez jakiś przypadek.

    Po trzecie: nauka bezwzrokowego i bezbłednego pisania na klawiaturze
    numerycznej trwa od kilku godzin do góra dnia, dwóch ciągłego stukania
    w te klawisze. To naprawdę nie jest trudne.

    Oczywiście piszę to z własnego doświadczenia - kilka lat temu
    wklepywałem pity w US w Lublinie. I całkiem nieźle mi szło, w ciągu
    dwóch dni nastukałem jakieś 600 zł na rękę, robiąc to od 6.00 do 20.00.
    Niestety pity się skończyły, bo nie znałem tej osoby co trzeba (czyt.
    biurwy, która rozdawała karty... ups, pity ;)

    Niemniej dzięki tej robocie nauczyłem się bezbłędnie pisać na
    numerycznej.
    Aha, jeżeli jednak ta panienka była na etacie (pracownicy US też to
    czasem robią, żeby dorobić), to wklepywanie robiła nielegalnie, bo
    robiła to w czasie pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki