PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ubezpieczenie zdrowotne za granica

  • 1. Data: 2006-03-26 12:29:51
    Temat: Ubezpieczenie zdrowotne za granica
    Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl>

    Witam
    Za tydzien wyjezdzam na trzymiesieczna delegacje sluzbowa do siedziby firmy
    za granica. Bardzo prosilbym szanownych Grupowiczow o informacje, czy w
    opisanym przypadku ubezpieczenie zdrowotne mozna zalatwic w oddziale
    Narodowego Funduszu zdrowia we wlasnym zakresie skladajac odpowiedni
    formularz i tu moje pytanie jaki i jakie dokumenty sa wymagane? Czy tez to
    pracodawca musi poswiadczyc formularz E 101 za danego pracownika w
    odzdziale ZUS-u, w ktorym odprowadza za mnie comiesieczne skladki wraz ze
    zlozonym formularzem "Dodatkowe informacje w celu poswiadczenia formularza
    E 101" (jakie dodatkowe dokumenty pracodawca musi zlozyc), a nastepnie
    przeslac formularz E 101 do oddzialu Narodowego Funduszu Zdrowia wlasciwego
    ze wzgledu na moje miejsce zamieszkania i tu kolejne moje pytanie czy
    wydana na tej podstawie Karta Europejska Ubezpieczenia Zdrowotnego moze byc
    odebrana przeze mnie lub osobe mi bliska (jakie wymagane sa dokumenty, czy
    tez upowaznienie), czy tez karte te moze odebrac tylko pracodawca. A moze
    cala ta procedura wyglada zupelnie inaczej, bardzo prosze o informacje,
    jesli ktos z Grupowiczow przechodzil przez te wszystkie procedury. Zalezy
    mi na jak najszybszym zalatwieniu sprawy i jesli jest to mozliwe
    zalatwieniu jej we wlasnym zakresie, gdyz dla pracodawcy w chwili obecnej
    jest to uciazliwa sprawa.

    W przypadku gdy delegacja przedluzy sie, w jaki sposob mozna przedluzyc
    ubezpieczenie za granica. Czy w przypadku tak dlugiego pobytu za granica
    ciaza na mnie lub na pracodawcy jakies inne obowiazki?

    Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi, z gory dziekuje i pozdrawiam

    Logic