PracaGrupypl.praca.dyskusje › powołanie - rozwiązanie umowy

  • 1. Data: 2006-03-26 12:13:27
    Temat: powołanie - rozwiązanie umowy
    Od: " Quba" <p...@W...gazeta.pl>

    Czytając grupę widzę, że wielu tu świetnych fachowców od prawa pracy.
    Proszę o pomoc w rozwianiu moich wątpliwości.

    Pracuję na podstawie powołania.
    Obowiazuje mnie 3 miesięczny okres wypowiedzenia.
    Przypadek 1.
    Pracodawca mnie odwołuje, biegnie sobie okres wypowiedzenia. Znam terminy
    itd.
    Pytanie dotyczy art. 71 KP
    "Na wniosek lub za zgodą pracownika pracodawca może zatrudnić go w okresie
    wypowiedzenia przy innej pracy, odpowiedniej ze względu na jego kwalifikacje
    zawodowe, a po upływie okresu wypowiedzenia zatrudnić na uzgodnionych przez
    strony warunkach pracy i płacy."
    Czy jeśli nie mam ochoty wnioskować o taką zgodę to oznacza, że jestem
    zwolniony z obowiązku świadczenia innej pracy, bo przecież z tej, na którą
    zostałem powołany właśnie zostałem odwołany:) i jej dla mnie nie ma ???

    Przypadek 2.
    Ja sam składam wypowiedzenie. Załóżmy, że 28 marca.
    Okres wypowiedzenia trwa do końca czerwca. Czy przez ten okres jestem nadal
    na stanowisku na które mnie powołano?
    Skoro pracodawca może mnie odwołać ze stanowiska z dnia na dzień to
    czy ja również mogę wnioskować (skutecznie) o takikie odwołanie zachowując 3
    miesięczny okres wypowiedzenia. No i co z tym art. 71 KP ???

    Kończy się miesiąc a mnie czeka poważna decyzja. Proszę o pomoc grupowych
    fachowców od prawa pracy.
    Najchętniej oczywiście bym złóżył wypowiedzenie i to takie aby nie musieć
    świadczyć pracy:)

    Pozdrawiam
    Quba