PracaGrupypl.praca.dyskusje › postanowienia niekorzystne dla pracownika

  • 1. Data: 2006-03-26 11:25:43
    Temat: postanowienia niekorzystne dla pracownika
    Od: r...@o...pl

    Witam-czy postanowienia umów i aktów, mniej korzystne dla pracownika
    niż przepisy prawa pracy są nieważne i czy zamiast nich stosuje się
    odpowiednie przepisy prawa pracy- chodzi mi konretnie o okres
    wypowiedzenia-w przypadku Ustawy o Służbie Celnej-jest niejasno
    określone-ale mowa jest o 3 m-czym okresie wypowiedzenia-bez wzgledu
    na okres zatrudnienia u danego pracodawcy. Wg Kodeksu Pracy Art. 36.
    § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy
    i wynosi:

    2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6
    miesięcy,
    1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,

    3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
    W tym wypadku-przepisy wewnetrzne sa niekorzystne dla pracownika-bo
    zakladając ze chce sie zwolnic po 1,5 roku-obowiazuje go okres
    wypowiedzenia 3 m-ce-wg ustawy o słuzbie celnej-a wg kodeksu pracy
    tylko 1 miesiąc- prosze o pomoc w rozwiklaniu tego problemu

  • 2. Data: 2006-03-26 14:17:44
    Temat: Re: postanowienia niekorzystne dla pracownika
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1143372343.799205.195610@t31g2000cwb.googlegrou
    ps.com
    r...@o...pl <r...@o...pl> pisze:

> [...]
    > wypowiedzenia 3 m-ce-wg ustawy o słuzbie celnej-a wg kodeksu pracy
    > tylko 1 miesiąc- prosze o pomoc w rozwiklaniu tego problemu
    KP art. 5

    Jotte

  • 3. Data: 2006-03-26 16:56:48
    Od: r...@o...pl

    Zakladajac ze :
    Art. 5.
    Jezeli stosunek pracy okreslonej kategorii pracowników reguluja
    przepisy szczególne, przepisy kodeksu stosuje sie w zakresie nie
    uregulowanym tymi przepisami.

    Jak to sie ma kiedy Ustawa o Sluzbie Celnej reguluje kwestie
    wypowiedzenia ( 3 m-ce) na razaca niekorzysc pracownika, ktory
    jeszcze nie przepracowal 3 lat?
    Czy mozemy wowoczas powolac sie na art 18?

    Art. 18.
    § 1. Postanowienia umów o prace oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie moga byc mniej korzystne dla
    pracownika niz przepisy prawa pracy.

    § 2. Postanowienia umów i aktów, o których mowa w § 1, mniej
    korzystne dla pracownika niz przepisy prawa pracy sa niewazne;
    zamiast nich stosuje sie odpowiednie przepisy prawa pracy.

  • 4. Data: 2006-03-26 18:27:59
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Uzytkownik <r...@o...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    <cit>
[...]
    </cit>

    Funkcjonariusza sluzby celnej moze byc zatrudniony na podstawie mianowania
    (art. 10 ust. 1 UoSC), lub stosunku pracy na zasadach KP. Nie piszesz na
    jakiej podstawie pracuje ta osoba, natomiast KP w art. 76 wskazuje, ze
    stosunek pracy nawiazuje sie na podstawie mianowania w przypadkach
    okreslonych w odrebnych przepisach.
    A teraz przeczytaj sobie art. 91 i nastepne UoSC, a uzyskasz odpowiedz na
    swoje pytanie.

    Jotte

    Jotte