PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie pracownika z zakazu konkurencji przez pracodawce.

  • 21. Data: 2007-07-01 20:04:05
    Temat: Re: Zwolnienie pracownika z zakazu konkurencji przez pracodawce.
    Od: p...@i...pl

    On 1 Lip, 13:28, Kaizen <x...@c...sz> wrote:
    > Pi knego dnia Sun, 1 Jul 2007 12:39:54 +0200, "cef"
    > <c...@i...pl> zakodowa :

    > Czy to z o liwo ?

    > Zgodnie z KP w momencie rozstania wyp aca odszkodowanie. Wi c jak
    > wcze niej zechce mnie zwolni z obowi zku - jego strata finansowa a ja
    > si tylko ciesz .

    W umowie przewidziano miesieczne raty. Widze ze wdepnalem w
    przyslowiowa kupe :/

    > W okresie wypowiedzenia pracuj ci gle u starego. Inna inszo - sk d
    > on mo e wiedzie , czy/gdzie znalaz em now prac ?

    Branza mala i specjalistyczna, moze dojsc "poczta pantoflowa"

    > Jak nie p aci, to rezygnuj z tej nowej pracy, która mi nie odpowiada
    > i id do konkurencji.

    Masz racje, ale taka hustawka nie jest zbyt komfortowa...

  • 22. Data: 2007-07-01 20:59:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kaizen wrote:

    > Zakaz albo jest, albo nie ma. Jakie znasz stany pośrednie?

    Nie chcesz przeanalizować, tego co pisałem,
    to trudno. Nic na to nie poradzę.
    Pozostań w stanie zerojedynkowym :-)

  • 23. Data: 2007-07-02 11:58:30
    Temat: Re: Zwolnienie pracownika z zakazu konkurencji przez pracodawce. [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f66jp1$ffh$1@news.lublin.pl Pe.Ka <c...@t...cy>
    pisze:

    > ? W KP nic takiego przecież nie ma. Zakres ograniczeń określa się umową
    > opartą o KC.
    Właśnie o to chodzi. KP składa określenie warunków umowy lojalnościowej na
    jej strony.

    > Zresztą nie ma przecież obowiązku podpisywania takiej umowy
    Nie jest to zbyt odkrywcza konstatacja. ;)
    Nie ma obowiązku podpisywania jakiejkowiek umowy i w ogóle podpisywania
    czegokolwiek.

    > a nie słyszałem jeszcze o przypadku podpisywania lojalki przed
    > rozpoczęciem zatrudnienia.
    Ja też nie, ale to o niczym nie świadczy.
    Normalnie (tzn. u uczciwego pracodawcy) dokumenty winny być przedkładane i
    podpisywane przez obie strony w przewidzianych terminach i formach. Wg mnie
    także zgodnie z pojęciem prostej uczciwości.
    Umowa lojalnościowa jest aktem bardzo istotnym, którego treść i zakres
    obowiązywania w sposób istotny wpływać może na atrakcyjność oferty pracy.
    Jej warunki powinny być więc znane już _kandydatowi_ na dane stanowisko, zaś
    podpisanie nastąpić równocześnie z zawarciem umowy o pracę. Na szczególnie
    negatywną ocenę i potępienie zasługują praktyki przedkładania pracownikowi
    umowy lojalnościowej PO podjęciu zatrudnienia.

    --
    Jotte