PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fuzja a odprawa

  • 1. Data: 2007-06-30 13:01:51
    Temat: Fuzja a odprawa
    Od: "Genos" <b...@p...onet.pl>

    Firma A w której pracuje od kilku lat jest w trakcie fuzji z firmą B.
    Pracownicy zostali poinformowani pisemnie o Nowym Pracodawcy (fima powstała
    z połączenia firm A i B)oraz że w okresie 2 miesięcy od daty fuzji
    przysługuje im prawo tygodniowego "uprzedzenia" o nieprzyjęciu nowych
    warunków, co będzie skutować analogicznie jak gdyby Nowy Pracodawca złożył
    wypowiedzenie. W związku z tym mam pytanie: czy składając wspomniane
    "uprzedzenie" przysługuje mi odprawa i w jakiej wysokości.

    Genos

  • 2. Data: 2007-06-30 14:41:46
    Temat: Re: Fuzja a odprawa
    Od: u...@g...pl

    Tez to kiedys przerabialem. Fakt to bylo 10 lat temu, wiec moze sie
    przepisy zmienily. W zwiazku z prywatyzacja firma podzielila sie na
    oddzialy. Dostalem (jak i wszyscy) ze z dniem xx przestaje pracowac w
    firmie YYYY i automatycznie zostaje pracownikiem firmy ZZZZ. Poniewaz
    mialem juz na oku inna prace, wiec nie zgodzilem sie na "nowe warunki"
    i zakonczylem prace z dniem xx. Mozan powiedziec ze w zwiazku ze
    zmiana nazwy firmy udalo mi sie rozwiazac umowe w cigu tygodnia (nie
    musialem czekac 3 msc). Jezeli chodzi o odprawe to tez sie nalezala
    (tak twierdzil PIP), pracodawca oczywiscie twierdzil inaczej. Ja
    sprawe odprawy olalem wiec nie wiem jakby sie to skonczylo, ale PIP
    twierdzil ze mi sie nalezy i moge w cigu 3 lat wystapic do sadu. Nie
    zrobilem tego bo pracodawca byl w sumie OK, a i w nowej pracy okazalo
    sie ze za tamte 3 pensje to szkoda czasu.

    Usjwo

    PS. Patrzac z perspektywy to mialem szczescie, to byla moja pierwsza
    praca i calkiem dobra, wiec przy 3 miesiecznym wypowiedzeniu pewnie
    bym pekl i wycofal rezygnacje (wtedy nie istnial jeszcze mobing ;)).

  • 3. Data: 2007-07-02 07:17:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Genos napisał(a):
> [...]
    > wypowiedzenie. W związku z tym mam pytanie: czy składając wspomniane
    > "uprzedzenie" przysługuje mi odprawa i w jakiej wysokości.

    Jeśli zagwarantowane są takie same warunki zatrudnienia, to odprawa
    chyba sie nie nalezy, na pewno nalezalaby sie, gdyby zmieniono np siatke
    plac lub cos w tym rodzaju na mniej korzystna.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl