PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.

  • 101. Data: 2005-09-08 20:22:25
    Temat: Re: Zreformujmyortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mniezaszczekają.
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Paweł 'Styx' Chuchmała [Thu, 8 Sep 2005 20:12:00 +0000 (UTC)]:

    > Normalnie na prhn poślę. ;)

    A slij :) Tylko nie zapomnij dopisac ze to Pani Informatyk(TM)

    Kira

  • 102. Data: 2005-09-08 20:39:50
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 08 Sep 2005 22:22:25 +0200, Kira napisał(a):

    > Re to: Paweł 'Styx' Chuchmała [Thu, 8 Sep 2005 20:12:00 +0000 (UTC)]:

    > A slij :) Tylko nie zapomnij dopisac ze to Pani Informatyk(TM)
    >

    > Kira

    Czepiacie sie. Te wszystkie instrukcje maja przeciez tyle tych "ch, h, ż,
    ź, ó, ć, dź" itd, ze nie przyswoila tendencyjnie podanego materialu,
    co jest w pelni zrozumiale i wybaczalne.
    Wg mnie temat w okresie kampanii wyborczej idealny dla Leppera "Blcerowicz
    musi odejsc. Uproscmy ortografie". Dla jego elektoratu jak znalazl.

  • 103. Data: 2005-09-08 20:50:21
    Od: Mo <l...@w...pl>

    Ktoś (stokrotka, a któżby! ;-) ) wyklepał:
    > Ja chcę prostej reformy ortografii:
    > Dopuśćmy pisanie "ó" zamiast "u",
    > i "h" zamiast "ch".
    >
    > Te dźwięki się dla większości Polaków nie różnią.
    > Uprośćmy życie dzieciom w szkole.
    >
    > 1. Dopuśćmy podwójną pisownię tych dźwięków.
    No to masz, o co chodzi?

    > 2. Zmieńmy elementarze, w miejscach dotyczących tych liter.

    Iii tam, po co w ogóle elementarze? Po co łamać życie dzieciaczkom?
    > 3. Zlikwidujmy starą pisownię za 100 lat ( to dla dinozaurów)
    I przez ten czas przedrukujemy wszystkie pisma... nie, co ja, nagramy
    wszystko, po co sie analfabeta mam męczyć z czytaniem, to niezdrowe...

    > Wiadomość jest dpowiedzią na wątek "Plaga matołów":
    > http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.pra
    ca.dyskusje&tid=8060405
    > Oni chcą by wszystkie następne pokolenia miały złamane życie już w pierwszych
    > dniach szkoły, przez ortografię.
    Rany, poczułam się naprawdę wielka i genialna! Nic nie szkodzi, że
    większość moich rówieśników i przodków była równie genialna, wygląda na
    to, że to jednak nie lada osiągnięcie...

    BTW nie wszyscy musza umieć pisać. Nawet bez czytania się mogą obejść,
    są zawody, w których te umiejętności są zbędne.

    > Piszą , ze jest dyslektyków 40% i równiocześnie są przeciw reformie ortografii.
    > Czy 40% społeczeństwa można nazwać matołami?
    Myślę, że zależnie od definicji (kryterium), można nawet całe
    społeczeństwo nazwać matołami.

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 104. Data: 2005-09-08 21:00:09
    Od: Mo <l...@w...pl>

    Ktoś (stokrotka, a któżby! ;-) ) wyklepał:
    > Znajomość ortografi uważasz , za "podstawową umiejętność cywilizowanego
    > człowieka" ?
    > Nie znam zasad ortografi. Mam wykształcenie wyższe (Uniwersytet Warszawski).
    > Jestem cywilizowanym człowiekiem.

    ROTFL. Ja tam bym się tym UW nie chwaliła, wstyd im tylko przynosisz...
    albo dowodzisz, że co wielkie, osławione, trudnodostępne, wcale nie musi
    być doskonałe.

    > Żeby poprawnie wypowiadać się na piśmie nie trzeba znać zasad ortografi.

    Muszę Cię stokrotko zmartwić, ale niestety, to jest podstawowe kryterium
    poprawności, to, które najbardziej skacze w oczy. BTW - kogo, czego?
    ortografii. :)

    Pozdrawiam
    M.

  • 105. Data: 2005-09-08 21:31:44
    Od: "@nn" <ann@post>

    Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:1116.000018f5.43209630@newsgate.onet.pl...

    > Za 7 lat matura, czas szybko płynie,
    > jak któreemuś się noga podwinie,

    Szczerze powiedziawszy nie sądzę, żeby do tego doszło, a juz na pewno
    nie z owodu ortografii.

    >nie będzie mieć pani wyrzutów sumienia ?

    A dlaczego mialabym miec? Chyba tylko dlatego, że nie dopilnowałam coby
    sie dziecko nie leniło :)
    Ania
    --
    ~*~*~* Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw *~*~*~
    *~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*

  • 106. Data: 2005-09-08 22:02:14
    Od: złoty <m...@o...TEGONIEMA.pl>

    Dnia 2005-09-08 22:01 , walcząc mozolnie z klawiaturą Kira w pocie czoła
    napisał/a:

    >[ciach]
    > Tak sie bowiem idiotycznie sklada, ze akurat pisownie mamy,
    > mimo ze trudna, to jak najbardziej logiczna i zgodna z tym,
    > co wydobywa sie z naszych gardel. Natomiast Twoja propozycja
    > zignorowania naturalnego charakteru wymowy jest, wlasnie,
    > totalnie nielogiczna.

    w sumie, to i mnie strasznie wkurzają ci wszyscy "dys..cośtam", i również
    uważam, ze 95% z nich to zwykłe lenie.. lecz też nie przesadzaj w drugą
    stronę.
    Baaardzo wątpię, byś była w stanie rozróżnić "ó" i "u" w wymowie.
    Podobnie zanika już różnica wymowy "ch" i "h".
    I o ile nie widzę za bardzo możliwości zaniechania np. "ż", "ł" i innych,
    to akurat pozbycie się "ó" i "ch" nie stanowiłoby jakiejś strasznej
    rewolucji i zamachu na nasz język a faktycznie troszkę by uprościło naszą
    ortografię.

    ..najłatwiej kogoś potępić w czambuł i wyśmiać. A w sumie pomysł (z w/w
    ograniczeniami) może wcale nie jest taki głupi?

    ..a tak nawiasem mówiąc - NTG :)

    pzdr
    A.

  • 107. Data: 2005-09-08 22:36:10
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: złoty [Fri, 09 Sep 2005 00:02:14 +0200]:

    > Baaardzo wątpię, byś była w stanie rozróżnić "ó" i "u" w wymowie.

    Zdziwilbys sie.

    > Podobnie zanika już różnica wymowy "ch" i "h".

    Zanikac to zanika masa rzeczy, co nie znaczy ze ich nie ma.

    Jesli faktycznie zaniknie w mowie, to i w pisowni tez, nie ma
    strachu. Ale poki jest, to moze sztucznie nie wywalajmy?

    > ..najłatwiej kogoś potępić w czambuł i wyśmiać.

    No, jak glupoty wypisuje to co z tym niby zrobic? Doktorat na
    ten temat pisac czy jak...?

    > A w sumie pomysł (z w/w ograniczeniami) może wcale nie jest
    > taki głupi?

    Moim zdaniem jest totalnie glupi.

    Kira

  • 108. Data: 2005-09-08 22:51:25
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 09-09-2005 o 00:36:10 Kira <c...@-...pl> napisał:

    > Re to: złoty [Fri, 09 Sep 2005 00:02:14 +0200]:

    > Zdziwilbys sie.

    Ja też bym się zdziwił. Co więcej, nie jestem w stanie wymyślić sposobu na
    zweryfikowanie tej umiejętności w sytuacji, gdy słysząc słowo wiesz, jak
    się je pisze.

  • 109. Data: 2005-09-08 23:00:32
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łą czcie IHNp6iwgIGJvIG1uaWUgICAgemFzemN6ZWtharEu
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Tomasz Płókarz [Fri, 09 Sep 2005 00:51:25 +0200]:

    > Ja też bym się zdziwił.

    Nie ma zakazu ;)

    > Co więcej, nie jestem w stanie wymyślić sposobu na zweryfikowanie
    > tej umiejętności w sytuacji, gdy słysząc słowo wiesz, jak się je
    > pisze.

    Fakt, to moze byc problem. Chyba ze z jakimis calkiem dzikimi
    wyrazami sprobowac... ;) Ja sobie na wlasny uzytek weryfikowalam
    na dyktandach, zreszta wlasnie polonistka w podstawowce zwrocila
    nam na to uwage. W technikum tez sie przydawalo.

    Kira

  • 110. Data: 2005-09-09 00:25:36
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: KornelO <r...@p...com>

    Dnia 2005-09-08 19:27, spoglądając w dolinę, Użytkownik Koziorozec napisał:
    > [...]
    > To, że 12x2=24 to też kwestia umowna (bo system dziesiątkowy,
    > a nie np. dwójkowy czy szesnastkowy) - też z czegoś wynika
    > [...]

    Hmmm....umowna, bo dziesiętny ?
    (1100b*10b)=11000b=(12*2)=24=(Ch*2h)=18h

    Chyba nie rozumiem Twojej wypowiedzi ....

    > No to ja proponuję: zmienić system dziesiątkowy na DWÓJKOWY!
    > Przecież to bardzo trudne uczyć się tych wszystkich cyferek, których
    > jest aż 10, a w systemie dwójkowym - tylko dwie. I nie będzie problemów
    > z rozszyfrowywaniem czy ktoś napisał 3 czy 9 (bo niewyraźnie), bo będzie
    > albo 1 albo 0. :))

    Producenci tablic szkolnych pewnie by się ucieszyli. Spowodowałoby to wymianę
    wszystkich tablic w szkołach, gdyż stare mogą okazać się za krótkie do niektórych
    obliczeń. :) Jeśli wyniknie z tego wzrost zatrudnienia - popieram!

    [po namyśle]

    A właściwie, po co tablice, skoro jest komputer ? ;)

    Kornel