PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zabezpieczenie pensji

  • 1. Data: 2006-06-13 10:59:44
    Temat: Re: Zabezpieczenie pensji
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    haste napisał(a):
> [...]
    > nowy pracodawca zaproponowal mi pewne warunki placowe - podstawa
    > (najnizsza krajowa) + premia (lub jakolowiek inna forma wyplaty -
    > delegacje ipt) w sumie wychodzi tego 1700netto.
    >
    > Czy isnitje jaka kolwiek mozliwosc zbezpieczenia sie przed ew. brakiem
    > calej wyplaty (poza podstawa ok 650 netto, ktora jest oczywiscie na
    > pismie), oczywiscie kwota 1,7k jest kwota podstawowa, ktora ma zarabiac
    > pracownik, jednak w zwiazku z polityka firmy - ktora poniekad popieram,
    > podstawa na pismie jest najnizsza krajowa.
    > Co mozna zrobic zeby ew. niedopuscic do sytuacji wyplaty pensji w

    IMHO - NIC
    Jesli na umowie masz kwote podstawy np 1000 brutto plus premia uznaniowa
    (bo zapewnwe taki wpis jest w umowie) to jedyne czego mozesz byc pewien
    to kwota na umowie.
    A swoja droga takie podejscie pracodawcy powinno zapalic u Ciebie
    duuuuze czerwone lampy ostrzegawcze. Bo mi pachnie to na kilometr
    szukaniem naiwnego ktory za _obietnice_ bedzie pracowal za najnizsza stawke.

    pzdr
    robbi

  • 3. Data: 2006-06-13 15:12:36
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > IMHO - NIC
    > Jesli na umowie masz kwote podstawy np 1000 brutto plus premia uznaniowa
    > (bo zapewnwe taki wpis jest w umowie) to jedyne czego mozesz byc pewien
    > to kwota na umowie.

    Zaczynajacy watek wspomnial o rozpisywaniu tej premii jako delegacji, wydaje
    mi sie ze takim przypadku pracodawca chce po prostu uniknac placenia skladek
    i podatku od wyzszej kwoty. Tak czy inaczej wydaje mi sie ze nic sie nie da
    zrobic w tym wypadku.

    pozdr
    sz

  • 4. Data: 2006-06-13 15:14:50
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

> [...]
    > pracownik, jednak w zwiazku z polityka firmy - ktora poniekad popieram,
    > podstawa na pismie jest najnizsza krajowa.

    Nie rozumiem - dlaczego popierasz polityke firmy, kiedy ta polityka ma na
    celu obnizenie Twoich skladek ZUS-owskich i w dodatku jest oszustwem?

    pozdr
    zasiu

  • 5. Data: 2006-06-13 15:17:30
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "haste" <h...@n...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Co mozna zrobic zeby ew. niedopuscic do sytuacji wyplaty pensji w
    > wysokosci 650netto zamiast 1,7k.

    zabezpieczyć się nie możesz, to pracodawca się zabezpieczył. Polecam szczerą
    rozmowę z odpowiednią osobą nt. zasad wypłacania tej premii. Ewentualnie
    rozmowę z kimś, kto ma tak płacone. Po tej rozmowie powinieneś mieć większą
    jasność, czy jest to furtka do kiwania pracowników, czy zabezpieczenie.

    entrop3r

  • 6. Data: 2006-06-13 16:10:39
    Od: "slavo" <s...@g...com>

    Piszesz ze popierasz taka polityke firmy.
    A pomyslalec choc przez moment ze kieeeedys przyjdzie Ci zyc z emerytury
    ktora teoretycznie teraz wypracowujesz?

    s.

  • 7. Data: 2006-06-13 17:04:03
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    slavo napisał(a):

    > Piszesz ze popierasz taka polityke firmy.
    > A pomyslalec choc przez moment ze kieeeedys przyjdzie Ci zyc z emerytury
    > ktora teoretycznie teraz wypracowujesz?

    Na emeryturę można odłożyć w inny sposób. Wydaje się to znacznie bardziej
    rozsądne niż pakowanie kasy w ZUS...

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2006-06-13 17:17:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e6m5a8$1vo$1@atlantis.news.tpi.pl haste
    <h...@n...irc.pl> pisze:

> [...]
    > podstawa na pismie jest najnizsza krajowa.
    > Co mozna zrobic zeby ew. niedopuscic do sytuacji wyplaty pensji w
    Przyznam, że nie bardzo rozumiem. Popierasz "politykę" (sic!), która szkodzi
    Twoim interesom i jednocześnie chcesz się zabezpieczyć, żeby Ci nie
    zaszkodziła jeszcze bardziej, choć to właśnie jest jej celem.
    To trochę tak, jakbyś zgadzał się i popierał złodzieja, co kradnie Ci
    portfel, ale jednocześnie chciał go zmusić aby wyjął z niego tylko stówę, a
    resztę razem z portfelem wsunął Ci z powrotem do kieszeni.
    Tak się nie da.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-06-13 19:48:50
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > Na emeryturę można odłożyć w inny sposób. Wydaje się to znacznie bardziej
    > rozsądne niż pakowanie kasy w ZUS...

    Juz widze jak zaczynajacy watek odklada co miesiac ze swoich 1700 zl pareset
    zl aby miec dodatkowa emeryture w trzecim filarze;]

    pozdr
    zasiu

  • 10. Data: 2006-06-13 20:39:45
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    zasiu napisał(a):

    > Juz widze jak zaczynajacy watek odklada co miesiac ze swoich 1700 zl pareset
    > zl aby miec dodatkowa emeryture w trzecim filarze;]

    No właśnie chodzi o to, że wystarczy dużo mniejsza kwota (myślę, że jakieś
    300/400 zł miesięcznie), by w wieku emerytalnym całkiem bezstresowo żyć
    z procentów od zgromadzonego kapitału.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl