PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie...

  • 1. Data: 2004-03-26 12:11:14
    Temat: Wypowiedzenie...
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    Pracuję w firmie na umowę na czas określony umiwa zaczeła się 12.01.2004
    i ma trwac do 12 lipca 2004 aktualnie jestem na zwolnieniu chorobowym i
    znalazłem lepszą pracę czy podczas zwolnienia chorobowego mogę wysłac
    wypowiedzenie umowy \?? jezeli tak to kiedy mam to zrobic

    Daniel

  • 2. Data: 2004-03-26 12:23:36
    Temat: Re: Wypowiedzenie...
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-26 13:11, osoba przedstawiająca się jako "Daniel" napisała co
    następuje:

    > czas określony umiwa zaczeła się 12.01.2004 i ma trwac do 12 lipca 2004

    Kodeks Pracy nie przewiduje wcześniejszego rozwiązania umowy zawartej na
    czas określony. W przypadku umowy dłuższej niż 6 miesięcy okres
    wypowiedzenia można zawrzeć w umowie. Umowy krótszej lub równej się nie
    wypowiada. Zostaje Ci tylko porozumienie stron lub porzucenie miejsca pracy.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-03-26 12:29:23
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    In article <c41784$d81$2@inews.gazeta.pl>, k...@p...gazeta.pl
    says...

    > W umowie na czas okreslony ponizej pol roku nie masz wypowiedzenia
    > (chyba ze na zasadzie porozumienia z pracodawca, lub jesli wypowiadasz z
    > powodu nieplacenia pensji w terminie, lub zostajesz zwolniony
    > dyscyplinarnie) powyzej pol roku jest dwutygodniowy okres wypowiedzenia.
    > Sprawdz tekst podpisanej umowy, moze jest tam wpisany mozliwy termin
    > wypowiedzenia, wtedy moglbys wypowiedziec opierajac sie na tym.
    > Krzysztof

    A jezeli to jest kolejna umowa po umowie na 3 miesiace była wczesniej to
    rozumiem nie ma znaczenia ?
    Prosze powiedzcie mi jeszcze jezli na umowie byłby napisany jakis okres
    wypowiedzenia to skladam kiedy wypowiedzenie?
    A jezeli go nie ma to co powiniem zrobic poprostu napisac pismo ze
    prosze o rozwiązanie umowy ? I czy na czas okreslony dostaje świadectwo
    pracy ?

    Daniel

  • 4. Data: 2004-03-26 12:30:33
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    In article <c417b5$r03$1@opal.futuro.pl>, c...@t...cy says...
    > Dnia 04-03-26 13:11, osoba przedstawiaj?ca się jako "Daniel" napisała co
    > następuje:

    > Kodeks Pracy nie przewiduje wcze?niejszego rozwi?zania umowy zawartej na
    > czas okre?lony. W przypadku umowy dłuższej niż 6 miesięcy okres
    > wypowiedzenia można zawrzeć w umowie. Umowy krótszej lub równej się nie
    > wypowiada. Zostaje Ci tylko porozumienie stron lub porzucenie miejsca pracy.
    >
    > Pozdrawiam

    Ok a co ze świadectwem z takiej pracy czy otrzymuję ?

    Daniel

  • 5. Data: 2004-03-26 12:31:04
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

  • 6. Data: 2004-03-26 12:42:02
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Daniel napisał:

    > A jezeli go nie ma to co powiniem zrobic poprostu napisac pismo ze
    > prosze o rozwiązanie umowy ?

    I w odpowiedzi mozesz dostac informacja "nie wyrazamy zgody, prosimy
    przystapic do obowiazkow"

    I czy na czas okreslony dostaje świadectwo
    > pracy ?

    Naturalnie

  • 7. Data: 2004-03-26 12:44:32
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    In article <c417sm$d81$3@inews.gazeta.pl>, k...@p...gazeta.pl
    says...

    > I w odpowiedzi mozesz dostac informacja "nie wyrazamy zgody, prosimy
    > przystapic do obowiazkow"
    >
    > I czy na czas okreslony dostaje ?wiadectwo
    >
    > Naturalnie

    A jezli moja obecnosc w pracy nie bedzie mozliwa gdyz jestem chory i
    bede jeszcze długo na zwolnieniu to czy mogę wysłać taki list do firmy
    czy choroba moze być argumentem do porozumienia ???

    A chcialem spytać czy podczas zwolnienia pracodawca nie moze mnie
    zwolnić nawet jezli to jest umowa na czas okreslony na 6 miesiecy ?

    Daniel

  • 8. Data: 2004-03-26 12:53:42
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-26 13:30, osoba przedstawiająca się jako "Daniel" napisała co
    następuje:

    > Ok a co ze świadectwem z takiej pracy czy otrzymuję ?

    Tak, oczywiście. Świadectwo należy się bez względu na okres trwania
    pracy. Nawet przy umowie o pracę trwającej parę dni świadectwo pracy
    powinno być wydane.

    _ _ _

  • 9. Data: 2004-03-26 13:04:14
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    In article <c4193l$r03$3@opal.futuro.pl>, c...@t...cy says...

  • 10. Data: 2004-03-26 13:17:04
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Daniel napisał:

    > A chcialem spytać czy podczas zwolnienia pracodawca nie moze mnie
    > zwolnić nawet jezli to jest umowa na czas okreslony na 6 miesiecy ?

    Nie mozna cie zwolnic ale ty nie mozesz w tym czasie nigdzie pracowac -
    jestes niezdolny do pracy. ZUS ma prawo sprawdzic w domu, czy faktycznie
    sie leczysz, jesli masz zapisane lezenie w domu. Jesli ktos z otoczenia
    pracodawcy zobaczy, ze oszukujesz i na zwolnieniu gdzies pracujesz, to
    mozesz miec grube nieprzyjemnosci.
    Pamietaj, ze twoj pracodawca pierwszy miesiac zwolnienia oplacil ci ze
    swoich wlasnych pieniedzy.....