PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop a nowe przepisy

  • 1. Data: 2004-03-26 07:53:51
    Temat: Urlop a nowe przepisy
    Od: "Adam" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam, mam pytanie. Jestem w nastepujacej sytuacji. W dniu 1 grudnia
    rozpoczalem prace na miesieczny okres probny. W dniu 2 stycznia zostala
    podpisana umowa miedzy mna a pracodawca na czas okreslony - 3 miesiace. Kiedy
    i w jakim wymiarze nabede prawo do pierwszego urlopu. Czy moge wykorzystywac
    urlop w wymiarze 1/12 za kazdy przepracowany miesiac ?
    Dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-03-26 10:14:16
    Temat: Re: Urlop a nowe przepisy
    Od: "Mafik" <m...@a...net>

    Z tego co mi wiadomo, to musisz przepracowac okragle pol roku najpier, zeby
    nabyc jakiekolwiek prawa do urlopu. Gdybys rozpoczal prace w styczniu,
    objelyby Cie nowe przepisy i moglbys zdaje sie juz po miesiacu ubiegac sie o
    urlop,. ale czy to ladnie by wygladalo, to juz kwestja Twojego sumienia albo
    raczej rozsadku.

    --
    Pozdrawiam, Mafik
    GG: 157012

  • 3. Data: 2004-03-27 15:19:05
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Mafik" <m...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    sie o
    > urlop,. ale czy to ladnie by wygladalo, to juz kwestja Twojego

    Nie jest to sprawa ani sumienia, ani rozsądku ani wyglądu, tylko sprawa
    obowiązujących przepisów, które bardzo często się zmieniają.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-03-27 15:28:21
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Adam" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    (...)
> [...]
    miesiace. Kiedy
    > i w jakim wymiarze nabede prawo do pierwszego urlopu.

    Do pierwszego urlopu wypoczynkowego (10 dni) nabędziesz prawo po
    przepracowaniu 6 miesięcy.
    Jeżeli w 2004 r. nie będziesz miał przerwy w zatrudnieniu dłuższej niż 1
    miesiąc, to nabędziesz prawo do kolejnych 10 dni urlopu wypoczynkowego w
    2004 r. po przepracowaniu 12 miesięcy.

    Od 01.01.2005 r. (bez względu na to, czy w 2004 r. nabędziesz prawo do
    10 czy do 20 dni urlopu wypoczynkowego) będziesz miał prawo do urlopu
    wypoczynkowego w wymiarze 20 dni (przy umowie na czas nieokreślony) lub
    do urlopu proporcjonalnego (przy umowie na czas określony).

    > Czy moge wykorzystywac
    > urlop w wymiarze 1/12 za kazdy przepracowany miesiac ?

    Niestety, nie.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-03-27 15:49:09
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 27 Mar 2004 16:28:21 +0100, "waczek"
    <w...@i...pl> zakodował:

> [...]
    >wypoczynkowego w wymiarze 20 dni (przy umowie na czas nieokre?lony) lub
    >do urlopu proporcjonalnego (przy umowie na czas okre?lony).

    A to na jakiej podstawie??
    Nie pomyliłeś umowy na czas określony z pracą sezonową?
    Prawo do pierwszego pełnego urlopu nabędzie po przepracowaniu roku.
    Jeżeli do końca tego roku nie przepracuje 12 miesięcy, to nie nabędzie
    prawa do następnego od pierwszego stycznia (dopiero po przepracowaniu
    roku, a następny urlop 1 stycznia roku następnego).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775