PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowy

  • 1. Data: 2004-03-26 10:27:39
    Temat: umowy
    Od: "G" <...@...com>

    Zastanawiam , dlaczego w wczesniej w latach powiedzmy 99/00 umowy o prace
    zawierane byly na rok najwyzej. Podpytałem nawet znajomego dlaczego ze
    swoim personelem zawierał umowy wlasnie mac na rok ( sklep z elektronika)
    Stwirdzil, ze wtedy byly przepisy ktore automatycznie niejako kazda umowe
    dluzsza niz rok traktowaly jako przechodzaca w umowe na czas nieokreslony.
    nie bardzo mi sie to jakos "widzi" ale nie upieralem sie. Wg obecnych
    przepisow chyba tak nie jest a jak bylo wczesniej ? Wie ktos - bo mnie to
    meczy.

  • 2. Data: 2004-03-26 12:21:41
    Temat: Re: umowy
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 26 Mar 2004 11:27:39 +0100, na pl.praca.dyskusje, G napisał(a):

> [...]
    > nie bardzo mi sie to jakos "widzi" ale nie upieralem sie. Wg obecnych
    > przepisow chyba tak nie jest a jak bylo wczesniej ? Wie ktos - bo mnie to

    Raczej nie kazda dluzsza tylko kazda nastepna,dlatego albo pisalo sie aneks
    do umowy, albo cichaczem podmienialo sie cala umowe i zamiast na rok pisalo
    sie na 2 lata.Teraz kazda 3 umowa o prace bedzie na czas nieokreslony.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2004-03-26 13:08:34
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 26 Mar 2004 15:33:15 +0100, na pl.praca.dyskusje, G napisał(a):

    > Tzn ? nie razumiem jak każda następna ?
    > Pierwsza powiedzmy na kilka miesięcy, druga bezpośrednio po niej na 3 lata.
    > To według niego nie było z jakiś tam względów dobre bo właśnie miało
    > przechodzić niejako w bezterminową. ALe nie wydaje mi sie, zeby kiedykolwiek
    > przepisy ograniczały długość umowy a to stanowiło "treść" naszego sporu

    Tak masz racje , przepisy nie ograniczały długości umów .Jedyny zapis na
    ten temat /który ja pamiętam/ mówił że umowy te powinny być zgodne z
    zasadami współżycia społecznego.
    Cytat ze stargo kodeksu pracy"W umowie na czas określony strony bardziej
    ściśle ustalają okres,na jaki został zawarty stosunek pracy, precyzując
    termin, do którego trwać będzie ta umowa. Umowy te mogą być zawierane na
    taki okres, jaki odpowiada interesom stron."
    A interes kazdy widział inaczej i jedni dawali umowe na 5 lat od razu , a
    inni woleli być ostrożni i dawali po pół roku i wtedy szybko wczerpali
    limit i trzeba było kombinować żeby nie przeszła na czas nieokreślony.
    Te kilka miesięcy , o których piszesz, to była umowa/ obowiązkowa!/ na
    okres próbny, który nie mógł przekroczyć 3 miesięcy.
    Nie wiem jakie względy miał na myśli twój kolega, bo ta umowa była OK,
    chyba że myślał o kolejnych już umowach.
    Wygląda,że masz racje, tylko czy twój kolega uwierzy jakiejś babie z
    internetu?

    --
    pozdrawiam :-)
    MEva

  • 5. Data: 2004-03-31 05:26:44

    Dzieki, tak czułem :)
    Uwierzy, uwierzy :) Mam spory dar przekonywania, tylko czasu malo zeby
    pogrzebac w ksiazkach. Zreszta trudno mi bylo znalaezc przepisy z 1999 i
    2000 roku.