PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urząd Pracy i terminy

  • 1. Data: 2004-06-03 10:22:18
    Temat: Urząd Pracy i terminy
    Od: Rafał <k...@t...w.pl.chyba.pl>

    Witam.

    Urząd Pracy wyznacza terminy kolejnych, co miesięcznych spotkań.
    Niestety, jedno z nich mi nie pasuje, wypada w jakieś święto rodzinne,
    na którym muszę być, nie mam możliwości zmiany jego terminu... Pytanie -
    czy UP może/musi/nie może (dlaczego?) zmienić mi tego terminu, przesunąć
    go o dzień w tył, w przód?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2004-06-03 11:39:38
    Temat: Re: Urząd Pracy i terminy
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2004-06-03 12:22:18 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Rafał* skreślił te oto słowa:

> [...]
    > na którym muszę być, nie mam możliwości zmiany jego terminu... Pytanie -
    > czy UP może/musi/nie może (dlaczego?) zmienić mi tego terminu, przesunąć

    Najprościej jest iśc dzien wczesniej, i powiedziec, ze w wyznaczonym dniu
    ma się rozmowę kwalifikacyjną, nie wiesz ile to potrwa, i nie wiesz czy
    zdązysz dojechac do urzędu.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

  • 3. Data: 2004-06-03 12:48:51
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Termin spotkania w UP można przesunąć bez większych problemów, wystarczy
    przynieść (lub wysłać pocztą) oświadczenie o niemożności stawiennictwa w
    danym terminie. Oświadczenie to musi dotrzeć do UP nie później niż 2 dni
    przed planowanym terminem spotkania. Na następne spotkanie musisz przyjść
    nie później niż bodajże 29 dni od daty wysłania oświadczenia.
    Nie musisz podawać ważnego powodu, wystarczy, że powiesz, że wyjeżdzasz. W
    przypadku nie pojawinia się w UP bez wcześniejszego uprzedzenia masz 5 dni
    na usprawiedliwienie nieobecności i wówczas rzeczywiście musisz mieć poważny
    powód.

    Pozdrawiam,

    Magda

  • 4. Data: 2004-06-03 13:23:46
    Od: wronga <w...@w...pl>

    Użytkownik Rafał napisał:

> [...]
    > na którym muszę być, nie mam możliwości zmiany jego terminu... Pytanie -
    > czy UP może/musi/nie może (dlaczego?) zmienić mi tego terminu, przesunąć

    Termin można przesunąć tylko w wyjatkowych sytuacjach. Nie przesuną Ci
    go ze wzgledu na uroczystość rodzinną (chyba ze miałby to być Twój
    ślub). Wszystko musisz miec na papierze, np. że masz bardzo wazny
    egzamin w innym mieście i nie masz fizycznej mozliwości "odhaczyć" sie w
    tym dniu urzędzie pracy. Najlepiej zrobic to przed wyznaczonym terminem
    stawienia, ale na usprawiedliwienie masz 5 dni.
    Bez waznego powodu nie przesuwaja terminu, bo masz być gotowy do pracy
    każdego dnia i tylko choroba lub jakieś ważne sprawy Cie przed tym ratuja.

    wronga
    ---------
    Jeśli szukasz pracy albo interesujesz się rynkiem pracy wypełnij proszę
    ankietę na stronie kolos.math.uni.lodz.pl/~dudkiewicz/ . Tobie zajmie
    to tylko chwilkę a mi pomoże w badaniach do pracy magisterskiej. Z góry
    dziękuje.

  • 5. Data: 2004-06-03 14:54:43
    Od: wronga <w...@w...pl>

    Użytkownik Magda napisał:
> [...]
    > na usprawiedliwienie nieobecności i wówczas rzeczywiście musisz mieć poważny

    A to wredna baba w urzedzie pracy niedalej jak tydzien temu udzieliła
    mojej znajomej zlych informacjii !!! Rzeczywiście sprawdziłam to teraz
    na stronie urzedu, że mozna zgłosic brak gotowości do podjecia pracy na
    okres nie dłuższy niż 30 dni, traci się tylko zasilek za dni w których
    sie jest "nie gotowym"

    wronga
    ---------
    Jeśli szukasz pracy w internecie wypelnij proszę ankietę na stronie
    kolos.math.uni.lodz.pl/~dudkiewicz/

  • 6. Data: 2004-06-04 05:48:21
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Użytkownik "wronga" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na stronie urzedu, że mozna zgłosic brak gotowości do podjecia pracy na
    > okres nie dłuższy niż 30 dni, traci się tylko zasilek za dni w których

    Co urząd to inne "zasady". Mój znajomy rejestrował się w UP i okazało się,
    że termin następnego spotkania wypada co 2 miesiące;-)

    Pozdrawiam,

    Magda

  • 7. Data: 2004-06-04 08:30:44
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!

    > Bez waznego powodu nie przesuwaja terminu, bo masz być gotowy do pracy
    > każdego dnia i tylko choroba lub jakieś ważne sprawy Cie przed tym ratuja.

    Trochę chyba źle rozumiesz przepisy... Czym innym jest przesunięcie terminu,
    które może nastąpić tylko z ważnych powodów, a czym innym jest zgłoszenie
    braku gowości do podjęcia pracy. W tym drugim przypadku urząd nie powinien
    właściwie wnikać dlaczego nie jesteś gotowy(a) do podjęcia pracy. No i jeśli
    termin zgłoszenia do UP wypada podczas zgłoszenia braku gotowości to UP
    powinien wyznaczyć termin na dzień następny po okresie podanym w informacji
    o braku gotowości do podjęcia pracy.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2004-06-04 10:03:54
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Magda; <c9p2ad$hfq$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > Użytkownik "wronga" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co urząd to inne "zasady". Mój znajomy rejestrował się w UP i okazało się,
    > że termin następnego spotkania wypada co 2 miesiące;-)

    Ja tam zgłaszam się co 4 miesiące [i kilka dni], bo w UP w W-wie nie
    dają rady obsłużyć bezrobocia - ale pewnie gdybym miał wypłacany
    zasiłek, to też bym latał co 30 dni [coś za coś].

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)