PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3 umowa i wypowiedzenie

  • 1. Data: 2004-06-03 07:30:27
    Temat: 3 umowa i wypowiedzenie
    Od: "MR" <m...@l...pl>

    witam!

    pracodawca podpisał ze mną jeszcze jedną umowę na czas określony - to juz 3.
    pierwsza była os sierpnia do konca listopada (umowa absolwencka), pozniej
    ood grudnia do konca maja, no i teraz jest ta trzecia. I tu moje pytanie -
    czy nie powinna to być już umowa na czas nieokreślony?
    Jak wygląda sprawa wypowiedzenia w takim przypadku? W mojej umowie nie jest
    określony termin wypowiedzenia.
    Jaki mi w takim razie przysługuje urlop?

    Z góry dzięki za wszelką pomoc.

    magda

  • 2. Data: 2004-06-03 13:38:25
    Temat: Re: 3 umowa i wypowiedzenie
    Od: wronga <w...@w...pl>

    Użytkownik MR napisał:

> [...]
    > określony termin wypowiedzenia.
    > Jaki mi w takim razie przysługuje urlop?

    Od 1 maja 2004 zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest
    równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas
    nieokreślony, jesli nie było przerw miedzy umowami dłuzszych niż miesiąc
    i jeśli Twoja pierwsza umowa nie była podpisana na okres próbny.

    wronga
    ---------
    Jeśli szukasz pracy albo interesujesz się rynkiem pracy wypełnij proszę
    ankietę na stronie kolos.math.uni.lodz.pl/~dudkiewicz/ . Tobie zajmie
    to tylko chwilkę a mi pomoże w
    badaniach do pracy magisterskiej. Z góry dziękuje.

  • 3. Data: 2004-06-03 18:16:00
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > określony termin wypowiedzenia.
    > Jaki mi w takim razie przysługuje urlop?

    Ta umowa nie może być umową na czas nieokreślony.Zawieszony przepis wszedł na
    nowo w życie z dniem 01,05,br. i umowy zawarte na czas okeeślony po tym
    terminie liczy sie od początku a więc w Twoim przypadku jest to pierwsza umowa
    na czas określony ( patrz art 25 kp i następne ). Tą umowę można rozwiązac na
    mocy porozumienia stron lub rozwiąże się sama po terminie na który była zawarta
    o ile nie zostanie zawarta następna umowa.Sprawę urlopu regulują przepisy kp
    ale obowiązujące w 2003 roku.Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-06-04 19:15:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 3 Jun 2004 20:16:00 +0200, s...@p...onet.pl
    zakodował:

> [...]
    >terminie liczy sie od początku a więc w Twoim przypadku jest to pierwsza umowa
    >na czas określony ( patrz art 25 kp i następne ).

    Właśnie ostatnio się zastanawiałem, czy oby to precyzyjne
    stwierdzenie.
    Powiedzmy, że ktoś miał zawartą umowę na czas określony od 1 stycznia
    do 31 maja.

    Czy umowa na czas określony zawarta 1 czerwca będzie pierwszą, czy
    drugą?

    A może jeszcze inaczej, bo przepis brzmi:
    "Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas okre?lony jest równoznaczne w
    skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nie okre?lony,
    jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas
    okre?lony na następuj?ce po sobie okresy, o ile przerwa między
    rozwi?zaniem poprzedniej a nawi?zaniem kolejnej umowy o pracę nie
    przekroczyła jednego miesi?ca."

    Czyli może jeżeli poprzednio zawarto 2 umowy (nie ważne, czy za
    działania przedostatniej, czy jeszcze wcześniejszych wersji KP) to
    ważne jest tylko to, że ta jest trzecia i zawarta pod działaniem
    obecnych przepisów i oznacza umowę na czas nieokreślony?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded