PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista, praca zdalna - jak to jest?

  • 1. Data: 2004-06-03 10:23:08
    Temat: Programista, praca zdalna - jak to jest?
    Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl>

    Witam
    Powiedzcie, proszę jakie macie doświadczenia i opinie.
    Rzecz dotyczy mojego męża :)
    Własna firma od kilkunastu lat, branża informatyczna, programista (znajomość
    biegła kilku języków programowania), generalnie człowiek-orkiestra, programy
    i systemy zarządzające chodzące w ponad 200 firmach (jego autorstwa),
    wdrożenia, serwis i konsultacje. Do tego sieci, fiskalne, znajomość
    księgowości (ekonomista) i wszystko co z informatyką związane (administracja
    netu, hosting www, różne platformy).
    uff. :)
    I ten mój mąż najchętniej to by sobie siedział i pisał programy zamiast
    robić te wszystkie "oboczne" rzeczy. Ma chłop dosyć księgowych :)

    I teraz pytanie: jak wyglądają Wasze doświadczenia w znalezieniu pracy jako
    programisty w/poza Polską? Czy realne jest osiąganie ~15-20 tys.
    miesięcznie? pracując zdalnie? i np. raz na jakiś czas wyjeżdżając do firmy
    matki?
    Pozdrawiam serdecznie
    Joaśka

  • 2. Data: 2004-06-03 10:56:56
    Temat: Re: Programista, praca zdalna - jak to jest?
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    "Aska Z." <a...@u...erb.pl> schrieb im Newsbeitrag
    <ciach>
> [...]
    > programisty w/poza Polską? Czy realne jest osiąganie ~15-20 tys.
    > miesięcznie? pracując zdalnie? i np. raz na jakiś czas wyjeżdżając do
    Jesli chodzi o Niemcy to w tej chwili prawdopodobienstwo znalezienia takiej
    pracy oceniam podobnie jak
    szanse na trafienie 5-tki w duzego lotka :-)

    Pozdrawiam,
    Slawek

  • 3. Data: 2004-06-03 11:01:49
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "SJ" <s...@N...klub.chip.pl> wrote in news:

    > Jesli chodzi o Niemcy to w tej chwili prawdopodobienstwo znalezienia
    > takiej pracy oceniam podobnie jak
    > szanse na trafienie 5-tki w duzego lotka :-)

    A za piatke w lotka jest 5100 do reki. :P

    /silver

  • 4. Data: 2004-06-03 12:05:26
    Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl>

    Użytkownik "/silver" <f...@u...cy> napisał w wiadomości

    > A za piatke w lotka jest 5100 do reki. :P
    >
    > /silver

    Dzięki bardzo :) Ale poczekam jeszcze na jakieś konkretniejsze wieści :)
    Pozdrawiam
    Joaśka

  • 5. Data: 2004-06-03 12:33:09
    Od: "MerlinXP" <M...@W...onet.pl>

    > Jesli chodzi o Niemcy to w tej chwili prawdopodobienstwo znalezienia
    takiej
    > pracy oceniam podobnie jak
    > szanse na trafienie 5-tki w duzego lotka :-)

    Znam kogoś, kto tak właśnie pracuje (zdalnie dla Germańców), ale bierze 100
    $ \ dzień, a to < 15k \ mies.
    Za 15 - 20 k PLN do oni (Ger) pewnie mogą sobie kogoś na miejscu zatrudnić.

  • 6. Data: 2004-06-03 12:57:29
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    "MerlinXP" <M...@W...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    100
    > $ \ dzień, a to < 15k \ mies.
    > Za 15 - 20 k PLN do oni (Ger) pewnie mogą sobie kogoś na miejscu

    No ja tez o takich slyszalem tylko ze oni najpierw pracowali w Niemczech na
    stale a potem sobie zalatwili ze moga byc w Polsce.
    Tak od poczatku z taka pensja to malo prawdopodobme.

    Pensja o ktorej mowa to nie tylko pensja za ktora mozna znalezc kogos w
    Niemczech ale tez taka za ktora wielu by sie chetnie przeprowadzilo
    z innych krajow.

    Pozdrowka,
    Slawek

  • 7. Data: 2004-06-03 13:38:42
    Od: " macko42" <m...@N...gazeta.pl>

    Aska Z. <a...@u...erb.pl> napisał(a):

> [...]
    > wdrożenia, serwis i konsultacje. Do tego sieci, fiskalne, znajomość
    > księgowości (ekonomista) i wszystko co z informatyką związane (administracja

    jakbym nie pracowal w tym fachu, to moze bym uwierzyl, ze mozna byc w tylu
    rzeczach jednoczesnie dobrym. Ale pracuje ... ;)

> [...]
    > programisty w/poza Polską? Czy realne jest osiąganie ~15-20 tys.
    > miesięcznie? pracując zdalnie? i np. raz na jakiś czas wyjeżdżając do firmy

    Moze i jest mozliwe. Tyle, ze za 15-20 tys./mc mozna bez problemu zatrudnic w
    Polce 3 niezlych programistow (moze nie "ludzi orkiestry" ;), ale niezlych
    fachowcow). Wiec prosze sobie odpowiedziec samemu jak prawdopodobne jest
    znalezienie takiej fuchy. Jednak wszystko jest mozliwe.

    Pozdro
    M.

  • 8. Data: 2004-06-03 13:50:31
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > programisty w/poza Polską? Czy realne jest osiąganie ~15-20 tys.
    > miesięcznie? pracując zdalnie? i np. raz na jakiś czas wyjeżdżając do

    Nie, zebym sie czepial, ale jesli w 200 firmach ludzie pracuja na jego
    sofcie to po co mu wogule pracowac ?? Z apgrejdow wyciagnie tyle bez mydla
    :)
    A teraz powaznie: jesli jest dobry w konkretniej technologii (bo sciemy typu
    "znam sie na wszystkim" dobre byly pod koniec lat '90) to po kilku
    miesiacach nerwicy i pisaniu milionow pism, podan, listow itp ma szanse
    znalezc cos w miare sensownego ALE nie za takie pieniadze. Realna kwota dla
    dobrego programisty pracujacego w domu to ok 1000-2000 tygodniowo (dobrego -
    czyli takiego co jest w temacie i nie traci czasu na szukanie rozwiazan,
    tylko ma juz je dawno wypraktykowane).
    Od tego odiac trzeba koszty (internet, przejazdy do pracodawcy, podatki,
    soft, sprzet, zwiekszone zuzycie kawy i fajek itp) wiec rozowo nie jest.
    Duzo lepiej z takim doswiadczeniem (udokumentowanym) dobra znalomoscia
    jezyka i odwaga spakowac walizy i pojechac na 2-3 lata do Anglii/Irlandii
    czy USA. Po roku pracy w dobrej firmie tam, masz szanse na osiagniecie
    pulapu o ktorym piszesz.

    Pozdrowienia
    Tom

  • 9. Data: 2004-06-03 14:10:31
    Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl>

    > Nie, zebym sie czepial, ale jesli w 200 firmach ludzie pracuja na jego
    > sofcie to po co mu wogule pracowac ?? Z apgrejdow wyciagnie tyle bez mydla
    > :)
    W naszej okolicy takie ciśnienie finasowe, że wszyscy najchętniej przeszliby
    na programik za 200 zł, więc nie wypada aż tak cisnąć :)

> [...]
    > jezyka i odwaga spakowac walizy i pojechac na 2-3 lata do Anglii/Irlandii
    > czy USA. Po roku pracy w dobrej firmie tam, masz szanse na osiagniecie

    Ogólnie - skrzydła mam podcięte, smutek w duszy, wracam na ziemię :)
    Joaśka

  • 10. Data: 2004-06-03 15:32:14
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    Aska Z. wrote:
    > I ten mój mąż najchętniej to by sobie siedział i pisał programy zamiast
    > robić te wszystkie "oboczne" rzeczy. Ma chłop dosyć księgowych :)

    Skoro chce tylko klepac programy zamiast uzerac sie z ludzmi, to moze
    niech zatrudni kogos?
    Skoro zarabia 15-20k miesiecznie to moze sobie pozwolic na placenie
    komus 2-3k.
    Dosc szybko powinno mu sie zwrocic, bo bedzie mial wiecej czasu na
    pisanie czyli wiecej kasy z tego co napisal.
    --
    Robert