PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop

  • 1. Data: 2006-05-14 19:18:14
    Temat: Urlop
    Od: "martin" <m...@w...pl>

    Witam.

    Z poczatkiem nowego roku dostaje 20 dni urlopu. Co sie dzieje jesli np. do
    polowy roku wykorzystam wszystko a pozniej przechodze do innej firmy? Wtedy
    do konca roku nie przysluguje mi urlop czy moze nowa prace zaczynam na
    nowych warunkach i mam jakis urlop?

    Dzieki za wyjasnienie,
    marcin

  • 2. Data: 2006-05-15 09:11:39
    Temat: Re: Urlop
    Od: a...@i...pl

> [...]
    > marcin
    > Jeżeli wykorzystasz w poprzedniej pracy cały urlop przysługujący ci w danym
    roku, w kolejnej nie będzie ci już przysługiwał. Informacja o ilości urlopu
    wykorzystanego u danego pracodawcy będzie zawarta w świadectwie pracy.
    pozdrawiam
    Ania

  • 3. Data: 2006-05-15 12:28:05
    Od: "Rafal Otto" <r...@w...com.pl>

    Urlop należy się za przepracowany okres i do wysokości wymiaru, jaki
    przysługuje pracownikowi. Domniemam, że masz umowę zawartą na okres dłuższy
    niż ten rok kalendarzowy, wię pracodawca naliczył Ci wymiar urlopowy, jaki
    przysługiwałby ci za przepracowany "cały" rok. Miał prawo nie przewidzieć
    takiej sytuacji, że w połowie roku odejdziesz. W tym przypadku, kiedy
    wykorzystałeś urlop w pełnym wymiarze (20 dni) u obecnego pracodawcy, to u
    kolejnego będziesz pracował do końca roku bez urlopu - chyba, że w wyniku
    osiągnięcia 10 lat stażu pracy nowy pracodawca będzie musiał doliczyć Ci
    kolejne dni urlopu.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 4. Data: 2006-05-15 16:48:09
    Od: "martin" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal Otto" <r...@w...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykorzystałeś urlop w pełnym wymiarze (20 dni) u obecnego pracodawcy, to u
    > kolejnego będziesz pracował do końca roku bez urlopu

    ale w takiej sytuacji drugi pracodawca ewidentnie zyskuje kosztem
    pierwszego. Czy jestes pewny ze tak to wlasnie wyglada?

    Dzieki,
    m.