PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swiadectwo pracy

  • 1. Data: 2009-10-17 04:40:35
    Temat: Swiadectwo pracy
    Od: madej <r...@o...pl>

    mam takie zapytanie....
    Pracowalem za posrednictwem agencji pracy tymczasowej umowe o prace
    mialem do 11.10 ze wzgledu na postuj w zakladzie w ktorym wykonywalem
    prace umowy mi nie przedluzono...
    Nurtuje mnie pytanie w jakim czasie powinienem otrzymac swiadectwo pracy
    oraz wynagrodzenie za 11dni przepracowanych w pazdzierniku...

    Z informacji otrzymanych z posrednictwa ze pieniadze i swiadectwo
    dopiero moge otrzymac w listopadzie. Czy jest to zgodne z kodeksem pracy

    Prosze o opinie dzieki

  • 2. Data: 2009-10-17 07:10:11
    Temat: Re: Swiadectwo pracy
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    madej pisze:
    > Nurtuje mnie pytanie w jakim czasie powinienem otrzymac swiadectwo pracy
    > oraz wynagrodzenie za 11dni przepracowanych w pazdzierniku...

    Świadectwo pracy należy wydać pracownikowi w dniu rozwiązania stosunku
    pracy (art. 97 § 1 Kodeksu pracy). Jeżeli wydanie świadectwa w tym dniu
    nie jest możliwe, pracodawca, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia
    ustania stosunku pracy, przesyła świadectwo pracy pracownikowi lub
    osobie upoważnionej do odbioru za pośrednictwem poczty albo doręcza go w
    inny sposób. Termin wydania świadectwa pracy liczymy w dniach
    kalendarzowych.
    Co do wypłaty wynagrodzenia to otrzymasz je tak jak otrzymywałeś
    wynagrodzenie dotychczas, tj. na liście płac płatnej do końca miesiąca
    lub na liście płac płatnej do 10 następnego miesiąca.

    Marcin