PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy o pracę › Re: Rozwiązanie umowy o prac
    From: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozwiązanie umowy o prac
    Date: Thu, 30 Oct 2003 19:00:34 +0100

    Użytkownik "dzangiel" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bnrgc5$clf$1@wroclaw.wro.vectranet.pl...
    > Jeśli się nie zgodzi mogę porzucić pracę.
    > Po ilu dniach nie stawienia się do pracy następuje porzucenie pracy?
    > Kiedy dostane świadectwo pracy

    niezwłocznie po rozwiązaniu stosunku pracy - w praktyce bywa 7-14 dni.

    > Wiem, że w świadectwie pracy będzie napisane, że umowa o pracę została
    rozwiązana bez wypowiedzenia
    > z winy pracownika. Ale czy powinienem się tym przejmować skoro mam już
    podpisaną umowę z firmą "B"
    > Jeśli kiedyś zmienię pracodawcę na "C" czy wystarczy okazać tylko
    świadectwo pracy z firmy "B"?

    możesz okazać tylko śwoadectwo z firmy B, ale nie masz wtedy zaliczonego
    stażu pracy z firmy A - tak jakbyś nie pracował.

    > Czy będą mi przysługiwały 3 dni na poszukiwanie pracy skoro to ja
    wypowiadam umowę o pracę?

    nie

    > Czy trzeba wykorzystać te dni w jednej całości czy mogę najpierw
    wykorzystać jeden dzień a kiedy
    > indziej dwa dni?

    gdy pracodawca wypowiada umowę dni należą się - wykorzystujesz je wg
    własnego uznania

    > Czy muszę uzgadniać z pracodawcą termin wykorzystania tych 3 dni?

    wypisujesz wniosek urlopowy (jeśli taka forma jest przyjęta) i podajesz, że
    tego dnia wykorzystujesz ddzień na szukanie pracy. to ty decydujesz kiedy
    jest ten dzień potrzebny.

    > Jeśli w trakcie okresu wypowiedzenia zachoruję czy okres choroby wydłuża
    okres wypowiedzenia?

    nie

    > Co będzie jeśli w trakcie chorobowego, które będzie w okresie
    wypowiedzenia, zacznę pracę w firmie
    > "B"?

    o ile nikt nie będzie tego sprawdzał to nic.

    pozdrawiam JO