PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy o pracę › Re: Rozwiązanie umowy o prac
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozwiązanie umowy o prac
    Date: Wed, 05 Nov 2003 01:47:12 +0100

    Pięknego dnia Thu, 30 Oct 2003 18:04:37 +0100, "dzangiel"
    <d...@i...pl> zakodował:

    >Jeśli się nie zgodzi mogę porzucić pracę.

    Formalnie nie ma czegoś takiego, jak porzucenie pracy. Możesz nie
    przychodząc do pracy naruszyć swój podstawowy obowiązek jakim jest
    świadczenie pracy. To uprawnia (ale nie zobowiązuje) pracodawcę do
    zwolnienia pracownika bez wypowiedzenia z jego winy (tzw.
    dyscyplinarka). Może wtedy też dochodzić w sądzie odszkodowania za
    szkody jakie poniósł (max. 3 miesięczne wynagrodzenie).

    >Kiedy dostane świadectwo pracy?

    Jak stosunek pracy ulegnie rozwiązaniu.

    >Czy będą mi przysługiwały 3 dni na poszukiwanie pracy skoro to ja wypowiadam umowę o
    pracę?

    Nie

    >Jeśli w trakcie okresu wypowiedzenia zachoruję czy okres choroby wydłuża okres
    wypowiedzenia?

    Tak

    >Co będzie jeśli w trakcie chorobowego, które będzie w okresie wypowiedzenia, zacznę
    pracę w firmie
    >"B"?

    Czyli jesteś zdolny do pracy - za naciąganie ZUS może być baaardzo
    niemiły.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775