PracaGrupypl.praca.dyskusjezwrot kosztów dojazdu na rozmow › Re: zwrot kosztów dojazdu na rozmow
    From: Lia <i...@p...org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwrot kosztów dojazdu na rozmow
    Date: Sun, 26 Mar 2006 11:36:23 +0200

    Dnia 2006-03-26 02:50:29 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Nixe* skreślił te oto słowa:

    > To inwestuj, jeśli Cię na to stać.

    Luz, przy własnej firmie w najgorszym wypadku sama się tym zajmę. Bo wiem,
    że zapraszanie na rozmowe 50-100 kandydatów to glupota i brak szacunku dla
    swojego i cudzego czasu.

    > Niech więc zostanie choćby i 20. Jakie to ma znaczenie?

    Takie, że ma sie problem z przeprowadzeniem rekrutacji. Albo się nie wie
    czego sie chce.

    > Nie każdą firmę stać na zwrot kosztów podróży.

    Hmmm... to rzeczywiscie lepiej w takiej sytuacji omijac firme z daleka...
    bo sie okaże, że na opłacanie ZUSu też nie stać, a za chwilę, że nie stać
    na wypłacenie pensji.

    > A nawet jeśli, to każda ma swoją politykę finansową i nikomu nic do tego.

    Oczywiście. W końcu to firma się pokazuje, z takiej a nie innej strony.

    > Zresztą nie o tym traktuje wątek, lecz o tym, czy wypada prosić o zwrot
    > kosztów podróży.
    > Moim zdaniem nie wypada i tyle.

    Prosić - rzeczywiscie głupio.
    IMO należy na początku spytać, czy firma praktykuje zwrot kosztów dojazdu i
    w jakim zakresie. I to jest normalne pytanie. Tak samo normalne, jak każde
    pytanie pracodawcy skierowane do kandydata.

    > No to świetnie. A gdyby nie zwrócono, to poprosiłabyś o te pieniądze?
    > Bo mi przez gardło nie przeszłaby taka prośba.

    Prosić nie.
    Ale po wstepnej rekrutacji via telefon, i otrzymaniu zaproszenia na rozmowy
    z kimś wyżej niż z panią z HR pytanie o koszty jest czymś zupełnie
    normalnym.

    > A jak to się ma do tematu wątku?

    A tak... żeby pokazać róznice między firmami a "firmami". Każda ma swoją
    politykę finansową i kulturę organizacyjną, której nikomu nic do tego. Może
    poza specjalistami, którzy zechcą lub nie sprzedać tej firmie swoje uslugi.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

    nie wie nic o usenecie, kto nie pisał na teście /KAnusia/