PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie z pracy a zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2005-02-06 18:54:17
    Temat: zwolnienie z pracy a zwolnienie lekarskie
    Od: <b...@i...pl>

    Witam grupowiczow,

    Moj pracodawca zamierza mnei zwolnic z pracy.
    Ja przebywam obecnie na zwolnieniu lekarskim.

    Zmuszony przez despote-szefa przychodze do biura.

    Czy pracodawca moze mnei zwolnic w takiej sytuacji z pracy? Czy zwolnienie
    bedzie wiazace w swietle kodeksu pracy?

    Powiem szczerze, ze mojego zwolnienia nie przedstawilem nawet w kadrach -
    taka mam sytuacje... wiec jeszze raz: czy wypowiedzenie umowy bedzie wiazace
    a jeskli nie to czy bedzie dzialac w pierwszym dniu po moim zwolnieniu
    lekarskim? (pewnie podpisac odbior bede musial...).

    A moze powinienem podpisac a potem powiedziec, ze jest niewazne takie
    wypowiedzenie? tylko kiedy to powiedziec?
    dodam tez ze pracowac w tej faszystowskiej firmei nie mam zamiaru, chcialbym
    tylko dostac to co mi sie nalezy a yc moze jakies dodatkowe odszkodowanie -
    jelsi kodeks pracy to przewiduje.

    pozdrawiam i licze na dokladna odpowiedz grupowiczow
    bo moja sytuacja jest bardzo niewesola....

    pomozcie

    Wieslaw
    werdom(at)interia.pl

  • 2. Data: 2005-02-06 19:02:15
    Temat: Re: zwolnienie z pracy a zwolnienie lekarskie
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > werdom(at)interia.pl
    >Witam. Człowieku co Ty robisz. Narzekasz na szefa a nie dajesz zwolnienia.
    Jeżeli chcesz się zwolnić to złóż wypowiedzenie i kropka ( o ile je możesz
    złożyć ).Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2005-02-06 19:24:19
    Od: "Aneta" <a...@w...pl>

    Co za bzdura z tym zwolnieniem.
    Szef nie będzie się zastanawiał czy masz z czego życ, gdy postanowi Cię
    zwolnić, ani tez nie będzie się stresował czy masz z czego zapłacić np;
    kolejną ratę kretytu. Beznadziejnie zrobiłeś, że nie złożyłes zwolnienia. Po
    co je w ogóle brałeś, przeciez może się okazać, że Twoje wynagrodzenie jest
    pomniejszone o dni, w których ZUS domniemywa, iż przebywasz na zwolnieniu,
    bowiem nie od pracodawcy zalezy tylko czy ZUS będzie wiedział, ze wziąłeś od
    lekarza zwolnienie, ale przede wszystkim od lekarza, który ma obowiazek
    kopię złożyć poprzez PZOZ do wydziału zasiłkoów ZUS.
    Masz 4 dni na złozenie zwilnienia w miejscu pracy od dnia jego wystawienia.
    Źle się stało, ze dotąd przychodziłeś do roboty, ale proponuję, abyś (o ile
    nie mineły 4 dni robocze od daty wystawienia), abyś w najbliższym czasie
    złozył zwolnienie. Lepiej osobiście lub niech ktoś to zrobi za Ciebie,
    zaznaczam - o ile nie minęły 4 dni. I jesli masz świadomość, ze pracodawca
    chce Cię wylać, a masz umowę o pracę na czas nieokreslony w pełnym wymiarze
    czasu pracy, wówczas ciągnij dalej zwolnienie. Jesli umowa jest na czas
    okreslony to tym bardziej. Umowa sobie wygasnie, a Ty kontynuuj zwolnienie.
    Możesz ciągnąć 180 dni, nawet 270. Potem, jesli dobrze się postarasz możesz
    dostać od miesiaca do pół roku nawet tzw świadczenie rehabilitacyjne. Za
    zwolnienia po tym jak wygasnie Twoja umowa będzie płacił ZUS, który
    oczywiąście ma prawo zaprosić Cię na wizytę kontrolną do lekarza orzecznika
    i tu trzeba się 'starać' zrobić wrażenie chorego.
    Pamiętaj, dziś na pracę czeka się baaaaardzo długo i nikt nie pochwala
    lewych zwolnień. Nikt poza tymi, którzy nie mają z czego zyć, gdy umowa o
    pracę z aktualnym pracodawca ulegnie rozwiazaniu.

  • 4. Data: 2005-02-06 19:43:06
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Aneta <a...@w...pl>
    wystukał[a]:
    > pracy, wówczas ciągnij dalej zwolnienie. Jesli umowa jest na czas
    > okreslony to tym bardziej. Umowa sobie wygasnie, a Ty kontynuuj
    > zwolnienie. Możesz ciągnąć 180 dni, nawet 270. Potem, jesli dobrze

    Sprostowanie, od 8 lutego 182 dni, bez możliwośći przedłużenia do 270. A
    do 8 lutego napewno nie nabędzie prawa do *zasiłku chorobowego*.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-02-06 19:45:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 6 Feb 2005 19:54:17 +0100, <b...@i...pl>
    zakodował:

    >Czy pracodawca moze mnei zwolnic w takiej sytuacji z pracy? Czy zwolnienie
    >bedzie wiazace w swietle kodeksu pracy?

    Tak, będzie wiążące.

    Nie można wypowiedzieć umowy pracownikowi, który jest NIEOBECNY w
    pracy.

    KP:
    Art. 41. Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie
    urlopu pracownika, a także w czasie innej usprawiedliwionej nieobecności
    pracownika w pracy, jeżeli nie upłynął jeszcze okres uprawniający do
    rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2005-02-06 19:48:34
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Nikiel ;-)] - 2005-02-06 20:43:

    > Sprostowanie, od 8 lutego 182 dni, bez możliwośći przedłużenia do 270. A

    No chyba że z tytułu gruźlicy :)

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 7. Data: 2005-02-06 19:49:26
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Pe.Ka <c...@t...cy>
    wystukał[a]:
    > From: [Nikiel ;-)] - 2005-02-06 20:43:
    > No chyba że z tytułu gruźlicy :)

    Gdyby miał gruźlice, to nie chciałabym aby przychodził do pracy :>

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2005-02-06 20:05:37
    Od: <w...@i...pl>

    Dzieki!

    nie minely jeszce 4 dni, wiec moge zlozyc zwolnienie do wtorku.
    Jesli jednak dostane wypowiedzenie w poniedzialek bedac w pracy?
    Czy wtedy pracodawca zlamie prawo i bede mogl sie odwolac do sadu?

    Juz widze mine szefa, kiedy we wtorek skladam zwolnienie (o ktorym go
    informowalem telefonicznie po wyjsciu od lekarza a on mi kazal przyjsc do
    pracy grozac konsekwencjami) i okazuje sie, ze jego wypowiedzenie jest
    niewazne... - mam nadzieje.

    powiedz, mi prosze, czy idac do lekarza i dostajac kolejne zwolnienie np. na
    2 tygodnie (przewlekla choroba...) wypowiedzenie jest automatycznie wazne w
    1 dniu keidy przychodze do pracy, czy tez szef musi mi je wreczyc ponownie
    bo to stare bylo niezgodne z prawem?
    A moze wogole juz nie przychodzic do pracy i isc do sadu z wypowiedzeniem
    tym z poniedzualku i wniesc o wynagrodzenie za czas wypowiedzenia?

    Wiesiek

  • 9. Data: 2005-02-06 20:11:35
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Nikiel ;-)] - 2005-02-06 20:49:

    > Gdyby miał gruźlice, to nie chciałabym aby przychodził do pracy :>

    Ja zrozumiałem że tu właśnie o niechodzenie chodzi :)

  • 10. Data: 2005-02-06 20:18:37
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2005 21:05:37 +0100, <w...@i...pl> napisał:

    > A moze wogole juz nie przychodzic do pracy i isc do sadu z wypowiedzeniem
    > tym z poniedzualku i wniesc o wynagrodzenie za czas wypowiedzenia?

    Popros kogos znajomego lub z rodziny, aby podrzucil twoje wypowiedzenie do
    kadr czy sekretariatu zakladu pracy - znajomy nie podpisze za ciebie
    wypowiedzenia- a ty sie lecz i nie zagladaj tam.

    --
    pzdr. Krzysztof