PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie z pracy a zwolnienie lekarskie

  • 11. Data: 2005-02-06 20:45:07
    Temat: Re: zwolnienie z pracy a zwolnienie lekarskie
    Od: "Inka W" <i...@W...gazeta.pl>

    Troche sprostowan do tych wypowiedzi, zwolnienie musi byc dostarczone do
    pracodawcy do 7 dni a nie do czterech ale pracodawca do 48 godzin musi byc
    poinformowany ze jest sie chory (np. telefonicznie)

    No i teraz cos co pewnie wielu zaskoczy jesli jestes na zwolnieniu lekarskim
    nie mozesz wykonywac obowiazkow sluzbowych !!!! czyli najlepiej zeby
    zwolnienie za Ciebie ktos dostarczal do firmy nawet jak masz mozesz chodzic
    zeby byla jasnosc jesli przyjdziesz do pracy ze zwolnieniem a kolezanka Cie
    poprosi zebys tylko na chwile wlaczyl swoj komputer i przeslal mu umowe nad
    ktora on bedzie dalej pracowal i w tym momencie wchodzi szef i wrecza Ci
    wypowiedzenie to koniec, pracownicy beda swiadczyc za szefem (bojac sie o
    utrate pracy) i poswiadcza ze wykonywalas obowiazki sluzbowe, sprawa
    przegrana przez pracownika w kazdym sadzie

    Czyli nie ma np mozliwosci noszenia zwolnienia w torebce i wyjecia go nagle
    jak szef daje wypowiedzenia

    poczytaj o tym w internecie albo zadzwon do inspekcji pracy (jednak wez
    poprawke ze prawnicy tam sa nie zawsze douczeni i musisz to zweryfikowac w
    kilku miastach

  • 12. Data: 2005-02-06 21:05:46
    Od: "Inka W" <i...@W...gazeta.pl>

    Troche uzupelnienia
    Jesli masz byc zwolniony jakie masz plusy ze idziesz na zwolnienie przed
    wreczeniem wypowiedzenia :
    mozesz chorowac max 182 dni (od 8lutego br) potem mozesz byc
    zwolniony z (art 52 KP)
    po powrocie do pracy dostajesz wypowiedzenie wiec dobrze przyjsc do pracy 1-
    go danego miesiaca bo okres wypowiedzenia bije od nastepnego miesiaca masz
    pewnie miesiac albo 3 miesiace wypowiedzenia po okresie wypowiedzenia jestes
    jeszcze przez 15 dni ubezpieczony to jest o tyle wazne ze wtedy mozesz
    rozpoczac ponowne chorowanie
    Mozesz chorowac nawet na to samo co chorowales wczesniej ale musi byc odstepu
    60 dni dobra nie chce mi sie wiecej pisac :) bo chce obejrzec panorame :))

    mozesz poczytac DZ U z roku 1999nr 60 poz.636 art. 32 pamietaj o kilku
    zmianach ktore wejda 8 lutego br

  • 13. Data: 2005-02-07 01:52:18
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    <b...@i...pl> wrote:

    > Ja przebywam obecnie na zwolnieniu lekarskim.
    [...]
    > Powiem szczerze, ze mojego zwolnienia nie przedstawilem nawet w kadrach -
    [...]

    czy ktos obeznany w przepisach, moze mnie oswieci, jak to jest,
    ze mozna przebywac na zwolnieniu, a jednoczesnie nie pokazywac go
    w kadrach??

    adas;

  • 14. Data: 2005-02-07 08:29:49
    Od: " Carlo Par" <p...@W...gazeta.pl>

    > czy ktos obeznany w przepisach, moze mnie oswieci, jak to jest,
    > ze mozna przebywac na zwolnieniu, a jednoczesnie nie pokazywac go
    > w kadrach??

    wiesz z tego co sie zorientowalem watek dotyczy L4 w momencie kiedy grozi Ci
    wypowiedzenie a wtedy musisz trzymac sie juz procedur bo walka idzie na noze
    i pracodawca tylko czeka na twoj blad

    Jak Ci nie grozi zwolnienie to az tak sie procedur nie trzyma ale i tak
    dziwne ze kadrowa nie chce L4
    tzn lekarz i tak wysyla zwolnienie do zusu ma na to 7 dni
    a kadrowa wyplaci Ci 80% wynagrodzenia za czas gdy byles chory ale to musi
    byc jakas mala firma i straszny balagan jesli tego zwolnienia nie beda
    chcieli a moze czeka ze jej dasz jak wrocisz do pracy

  • 15. Data: 2005-02-07 09:03:37
    Od: "karola" <k...@w...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a jeskli nie to czy bedzie dzialac w pierwszym dniu po moim zwolnieniu
    > lekarskim? (pewnie podpisac odbior bede musial...).
    >
    > A moze powinienem podpisac a potem powiedziec, ze jest niewazne takie
    > wypowiedzenie? tylko kiedy to powiedziec?
    > dodam tez ze pracowac w tej faszystowskiej firmei nie mam zamiaru,
    chcialbym
    > tylko dostac to co mi sie nalezy a yc moze jakies dodatkowe
    odszkodowanie -
    > jelsi kodeks pracy to przewiduje.
    >
    > pozdrawiam i licze na dokladna odpowiedz grupowiczow
    > bo moja sytuacja jest bardzo niewesola....

    Jezeli jestes na zwolnieniu pracodawca nie moze CIE zwolnic
    niczego nie podpisuj bedac na zwolnieniu lekarskim
    do pracy tez nie masz obowiazku przychodzic w tym okrecsie
    jezeli pracodawca zneca sie nad Toba psychicznie mozesz go podac o mobbing
    art 18 paragraf 5 kodeksu pracy

  • 16. Data: 2005-02-07 09:20:47
    Od: " Carlo Par" <p...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > do pracy tez nie masz obowiazku przychodzic w tym okrecsie
    > jezeli pracodawca zneca sie nad Toba psychicznie mozesz go podac o mobbing

    Jak jestes na zwolnieniu nie mozesz byc zwolniony to fakt ale jesli na
    zwolnieniu jestes w pracy (nawet 20 minut) to tak jak pisze Inka mozesz byc
    zwolniony, tak zostala zwolniona kolezanka - przyszla przyniesc L4 ale
    kolezanki ja poprosily zeby skonczyla jakis tam temat zanim pojdzie do domu i
    wtedy wszedl dyrektor oddzialu razem z zastepca i wreczyl jej
    wypowiedzenie,Ona nic nie podpisala trzasnela drzwiami i wyszla ale juz bylo
    po fakcie, swiadkowie itd sprawa w sadzie ktora przegrala

    Wiec pisanie "do pracy tez nie masz obowiazku przychodzic" jest smieszne albo
    jestes chory i nie pracujesz a jak pracujesz to jestes zdrowy i zwolnienie
    nie jest wtedy glejtem :)

  • 17. Data: 2005-02-07 09:48:41
    Od: "karola" <k...@w...pl>

> [...]
    > jelsi kodeks pracy to przewiduje.
    >
    > pozdrawiam i licze na dokladna odpowiedz grupowiczow
    > bo moja sytuacja jest bardzo niewesola....

    do pracy nie przychodz albo jestes chory i chorujesz albo zdrowy i
    przychodzisz do pracy

  • 18. Data: 2005-02-07 18:27:35
    Od: "Inka W" <i...@W...gazeta.pl>

    Dostalam takiego
    Dostalam maila prywatnie mniej wiecej takiej tresci
    troche go obcielam bo nie mam zgody autora do zamieszczania go na grupie
    ale zamieszczam swoja odpowiedz bo moze sie komus przydac teraz czy jak
    bedzie ktos kiedys przeszukiwal archiwum

    > Skad taka wiadomosc, na jakiej podstawie, ze przychodzac do pracy nie chroni
    > mnei zwolnienie lekarskie?...Teraz sytuacja sie powtarza i mam 99%
    pewnosci, ze mnei chca zwolnic... Ja mam zwolnienie i z pewnoscia moze byc
    przedluzone (choroba przewlekla).
    > Co mam robic wedlug Ciebie jesli musze przychodzic do pracy a zwolnienie
    > mam?

    Przede wszystkim dlaczego masz takie dziwne przekonanie ze musisz przychodzic
    do pracy? cos podejrzewam ze to jakas mala prywatna firemka bo tylko tam sie
    moga dziac takie cuda :))

    1) Dostarczasz zwolnienie skoro masz takiego szefa najlepiej przez kogos
    oczywiscie robisz sobie ksero i chcesz potwierdzenia ze otrzymal, albo
    wysylasz zwolnienie poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru

    2) jesli jestes na zwolnieniu nie mozesz jednak stwarzac problemow dla
    normalnego funkcjonowania firmy czyli jesli szef chce powinienes oddac np.
    klucze, telefon, kody dostepu itd robisz to przez kogos bo Ty jestes chory
    nie masz obowiazku kontaktowania sie bezposrednio z szefem no bo jestes
    chory :) i moze na Ciebie taki kontakt zle wplywac

    3)Skad wiem ze mozna zwolnic kogos jesl wykonuje obowiazki sluzbowe, moze
    wystarczy Ci to ze zawodowo zwalniam ludzi :) ale jesli to malo zadzwon do
    Panstwowej Inspekcji Pracy(sa darmowe porady prawne mozesz zadzwonic tu masz
    linka
    http://pip.bip.ornak.pl/pl/bip/porady_wszystkie
    albo poszukaj w internecie

    4)Podsumowujac: jesli zdecydowales na zwolnienie to badz konsekwentny bo jak
    sie szef dowie ze moze Cie zwolnic o czym pewnie jeszcze nie wie to Cie
    zwolni i nie bedzie sentymentow, mozesz zaczac sie sadzic itd. ale sprawa
    bedzie sie ciagla i jej nie wygrasz, mozesz sie bawic w dyktafony ze szef Cie
    gnebi i podciagac to pod molestowanie ale raz czy chce Ci sie w to bawic raz
    sprawa ciezka do udowodnienia nawet z tym dyktafonem - wiesz jak jest w
    naszym kraju :))

    Skoro wiesz ze bedziesz zwolniony to olej szefa bo on nie ma sentymentow w
    stosunku do Ciebie bedzie narzekal ale placi tylko przez pierwsze 30 dni a
    potem juz placi ZUS

    Powiem Ci tylko tyle w cywilizowanych wielkich firmach, traktowane jest to
    jako gra pracodawca-pracownik i ten kto jest pierwszy wygrywa i mysle ze
    bardziej chodzi o wskazniki(np. ile osob jest zatrudnionych
    Wez sytuacje ze w firmie 200 osobowej trzeba zwolnic 100 osob i wszyscy ida
    nagle na L4 :)) firma jest zalatwiona dalej ma na stanie 200 osob :))tak ze
    nie o same pieniadze chodzi bo jak juz pisalam firma placi przez pierwsze 30
    dni

    p/s zamieszczam twojego maila na grupie bo sie moze jeszcze komus przydac
    pozdrawiam inka